Op zoek naar een gratis of betaalbaar sync tooltje

Pagina: 1
Acties:

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:25
Sinds een poos heb ik bij een klant een NAS geplaatst voor back-up's van z'n bedrijfsbestanden. Voor off-site backup gebruik ik HiDrive van Strato, en dat werkt op zich best prettig mede omdat er voor Synology gewoon een package is van HiDrive dus daar heb ik geen omkijken naar.

Nu vroeg hij me laatst of hij ook bepaalde bestanden op de laptop van z'n vrouw kon back-uppen naar HiDrive. Want op die laptop wordt ook de boekhouding gedaan, maar wel vanuit thuis dus het gaat niet eerst naar de NAS.

Nu heb ik al gekeken of HiDrive daar een programmatje voor heeft, maar helaas niet voor back-up. Wat ik wel gewoon kan doen, is de HiDrive omgeving als netwerkshare koppelen aan Windows, en er dan met een ander programmatje voor zorgen dat de bestanden ge-backupt worden.

Nu heb ik er net even 2 geprobeerd, waaronder FreeFileSync en Bvckup 2, en Bvckup 2 beviel me erg goed! Lekkere clean interface, voldoende opties/filters, enz. Maar voor de commerciële versie moet je wel eenmalig $40 betalen, dus ik vroeg me af of er nog meer van dit soort programma's zijn waar tweakers goede ervaring mee hebben en welke gratis of < $40 zijn. Eenmalig $40 betalen voor een goed programma'tje is echt het probleem niet hoor, maar het is natuurlijk nooit verkeerd om verder te kijken dan je neus lang is :)

Eigenlijk het enige wat het programma'tje moet doen, is gewoon á la Dropbox real-time bestanden in een aan te geven mapje monitoren, en als daar veranderingen in optreden, dit kopiëren naar een andere locatie (in mijn geval dus een netwerkshare). Het hoeft niet eens een 2-way sync te zijn, want de HiDrive-kant is puur ter back-up en als het nodig is om die back-up ooit terug te zetten dan doen we dat handmatig.

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

NRG

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:25
Dank je voor de tip, ik zal die ook eens gaan bekijken :)

• SeaFish
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-12-2022
Gekoppelde shares zijn een gewild doelwit van cryptolockers, zodat je backups ook geencrypt worden. Tenzij daar ook een oplossing voor is?