Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• memacbos
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-10 20:37
Sinds 2012 hebben wij een ASUS Transformerpad TF300T en al die tijd heeft hij goed zijn werk gedaan en hebben wij er weinig tot geen problemen mee gehad. Maar sinds kort laad hij niet meer op, althans via kabel en lader. Niet meer via het toetsenbord maar ook niet via de tablet zelf.
Nu heb ik al een andere kabel en andere lader geprobeerd, maar geen reactie.
Na enig zoekwerk ben ik op een site gekomen waar ze het hadden over "trickle-charging" en dat dit moest gebeuren via de PC. Dit werkte een beetje want de tablet laad wel op maar doet daar meer dan een dag over en dan staat hij uit.
Ik heb het ook geprobeerd terwijl hij aan stond maar tijdens dit laden geeft de tablet steeds aan "sluit lader aan". Via de lader lukt dit niet.
Het toetsenbord laad sowieso niet op, op geen van de opties.

Is er iemand die hier bekend is met dit probleem en/of een oplossing weet?

• Karloe
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-11-2020
Bij het laden via de PC, laad je dan via USB 1, 2, of 3(.1)?
(druppel laden werkt, als de tijd lang genoeg is, het beste op een zo laag mogelijke spanning, volgens mijn ervaring.)

Ik heb het een aantal keren meegemaakt (TF101 en TF300) en alle keren was het Tablet Uit aan een max. USB2 poort hangen voor minstens een uur de oplossing.
Daarna kon ik gewoon weer de voedingsadapter gebruiken, en werd ook het TB weer opgeladen.
(dus tablet in TB en via Adapter laden.)

Een TB dat niet laadt zonder tablet is mogelijk, als beide op 0 zitten, het TB heeft amper eigen logica, dat moet van het Tablet komen.(denk ik, moet er eens 1 open maken....)

Verwijderd

Je kan het toestel het best in een service laten nakijken. Een van de problemen is de laadkring.