Nieuwe laptop, games laggen- Oplossing nodig

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woutjjee
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21-08-2021
Heey, ik had een vraagje.

Ik heb enkele maanden geleden een nieuwe laptop aangeschaft, niet al te duur maar hij zou geschikt moeten zijn voor games. Ik speel dingen zoals Evolve, Binding of Isaac of soms Skyrim. Zelfs op de laagste settings willen deze games nog wel eens laggen.

Het is de ACER ASPIRE Nitro-VN7-791G-576X

-Intel Core i5-4210H 2.9 GHz
-RAM: 8 GB
-HDD: 1 TB Hybrid
-GeForce GTX 860M 2GB (Driver versie 358.91, de nieuwste)
-Windows 8.1

Zoals ik al heb aangegeven zijn de drivers geupdate. Met MSI Afterburner heb ik gemeten dat:

-GPU temperatuur; Minimaal 33 graden, maximaal 38 graden
-CPU temperatuur; Minimaal 36 graden, maximaal 45 graden
-RAM gebruik: Maximaal 3869 mb
-CPU gebruik: Pieken tot de 90%

Het lijkt me dat het aan de CPU ligt. Ik dacht een goede gekocht te hebben. Is deze gewoon niet zo goed of gaat er iets mis? Kan ik iets doen om de lag te verminderen?

Ik hoop dat iemand een antwoord heeft, zo niet dan niet.

Met vriendelijke groet,
Wout :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-10 21:33

Nemesizz

Untouchable

-GPU temperatuur; Minimaal 33 graden, maximaal 38 graden
Doet mij heel erg vermoeden dat de 860M niet gebruikt word maar de interne GPU van de Intel CPU.

Heb je de laptop wel aan de net adapter (de 'lader' zeg maar) hangen?
Hoe staan je energiesettings in Windows (standaard staan de settings te zuinig ingesteld in veel gevallen).

En als je een game start, heb je bij de .exe ook de optie (iets in de geest van) "Afspelen met nVidia graphics" ? (rechtermuisknop op de .exe van de game, niet alle laptops hebben die optie overigens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woutjjee
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21-08-2021
Na jouw idee dat de verkeerde videokaart gebruikt werd even wat gezocht in de instellingen.

Om de een of andere reden stond er in het nVidia configuratiescherm de geïntegreerde videokaart als voorkeur ingesteld. Dit aangepast en alles gaat nu stukken beter.

Bedankt!