Remote desktop servises

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander.jansen
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-09-2023
Hey, ik ben aan het zoeken voor een programma dat Remote desktop support kan aanbieden zoals teamvieuwer, screen connect enz. Nou zijn mijn voorwaarden een beetje moeilijk te combineren met het aanbod van tegenwoordig. Server kant moet namelijk draaien op OS X 10.11 (Dus zelf gehost) en de mensen die pc's overnemen moeten kunnen werken vanaf zowel Windows als Mac. en de kant kant moet ook Windows en mac zijn, tablets en telefoons zijn niet nodig.

Nou heb ik een aantal programma`s bekeken waaronder teamvieuwer, screen connect, logmein, bomgar maar deze zijn allemaal per maand betalen, waar ik naar op zoek ben is een tool die eenmalig betalen is voor bijvoorbeeld 2 tec. mensen of bijvoorbeeld 2 gelijktijdige connecties naar klanten.

Nou heb ik SimpleHelp gevonden, deze is eenmalig betalen (en 1 jaar updates) ook kan je instellen hoeveel "lijnen" dat er tegelijk gebruikt kunnen worden... ernaast heeft het ook nog een mooie prijs. Echter heeft het weldegelijk nog security problemen en wil het programma nog wel eens fouten geven. Wat je niet echt kan gebruiken als je het liefst iemands anders problemen oplost en niet zelf ook nog problemen erbij wil hebben.

Als iemand een programma kent wat een server heeft die draait onder OS X 10.11 en eenmalig betalen is dan hoor ik het graag. Het liefst een bedrag onder de 800 euro ofzo zou wel fijn zijn, duurder mag natuurlijk altijd voorgesteld worden maar gaat het waarschijnlijk niet worden.

Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Concreet wil je dus een Mac OSX server vanop afstand bedienen met maximaal 2 personen tegelijkertijd.

Zijn er andere vereisten buiten het budget? Want indien niet zou je bv. VNC kunnen overwegen, iets wat volgens mij standaard in OSX zit (Remote Desktop van Apple zeg maar)

*kleine edit: TeamViewer is trouwens éénmalig betalen voor een Corporate versie. Je betaald daarna enkel als je wil upgraden naar een nieuwe versie

[ Voor 21% gewijzigd door Darkstar op 10-11-2015 16:10 ]

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander.jansen
Niet helemaal, stel je gebruikt screen connect, dan wordt de server side geplaatst op de Mac, de 2 tec mensen werken op Windows of Mac en moeten klanten overnemen die extern zitten. De klanten, bijvoorbeeld: jantje en pietje enzo moeten worden overgenomen en hun machines staan bij de klant thuis, melden aan op de server waar een support connectie wordt opgezet en die moeten worden opgepakt door een van de tecs.

De klant computers veranderen dus iedere keer.

Over teamvieuwer, (kan eenmalig betalen even niet vinden op hun site) en de verbindings-snelheid kan soms een beetje traag zijn of laggy aanvoelen omdat hun servers onderranden in duidland staan. vandaar dat ik het graag zelf host omdat je daarbij ook meer kan instellen en weet waar dat je dataverkeer naartoe gaat en niet afhankelijk bent van derde... stel hun besluiten te stoppen met het eenmalig betalen en forceren je per maand te gaan betalen, dat is ook een ding wat ik wil voorkomen.

[ Voor 36% gewijzigd door sander.jansen op 10-11-2015 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famemonster
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-09 19:35
En bijvoorbeeld ISL Light Client? http://www.islonline.com/remote-support/?hl=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander.jansen
Ziet er ook netjes uit, helaas ondersteunt de self hosted omgeving geen OS X... dus kan er niet veel mee op mijn server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik snap je problemen met Teamviewer niet helemaal...
Je betaald per jaar, snelheid is gewoon goed, en je hebt geen server nodig.
Wij hebben hier ook een licentie op genomen om klanten thuis te kunnen ondersteunen. Werkt prima. Ook voor je klanten is het handig dat ze niet zelf moeten gaan klooien. Gewoon één file downloaden , openen en gaan.... Waarom het wiel opnieuw uitvinden? :)
Vaak hebben gebruikers ook al teamviewer op de pc/mac staan omdat ze al eens eerder geholpen zijn door een kennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander.jansen
nou een server heb ik al draaien met een aantal services.. en ben niet zo fan van teamvieuwer omdat het wel gezeur wordt zodra je een verzie achter licht... En ik wil niet aan een abonnement vast zitten, ik kan het misschien nu wel betalen maar ik weet niet zeker of ik het kan blijven betalen omdat ik pas een bedrijfje begonnen ben en nog niet genoeg vaste klanten heb.
En heb nog steeds geen eenmalige prijs gevonden van teamvieuwer... als iemand mij hier dan een link over kan geven, graag.

[ Voor 26% gewijzigd door sander.jansen op 10-11-2015 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnr17
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:57
Tot enkele maanden geleden kon je het gewoon kopen volgens mij. Ik zie nu ook alleen nog abbo's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander.jansen
Dat is het probleem met de meeste programma`s... echt alles is over aan het gaan op abonnementen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Is join.me is dan wellicht nog een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Sja, voor een beginnend bedrijfje is teamviewer idd wat duur.
Toch ken ik weinig gebruiksvriendelijke alternatieven. En al helemaal niet waar een server voor nodig is.

Je zou ook nog kunnen kijken naar Chrome remote desktop, een VNC variant, of idd join.me.
Hier staan nog wat meer alternatieven: http://alternativeto.net/software/teamviewer/

Hier staat misschien ook nog wat tussen voor je: http://pcsupport.about.co...emote-access-software.htm

[ Voor 19% gewijzigd door fm77 op 10-11-2015 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander.jansen
Ik denk dat ik al een oplossing heb... ik heb de mogelijkheid om samen met iemand anders mee te doen en dus de kosten te splitsen... Dat is natuurlijk ook altijd een oplossing :) alsnog bedankt voor al de input :)

[ Voor 147% gewijzigd door sander.jansen op 11-11-2015 04:22 ]

Pagina: 1