Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

volledig systeem reset cisco 877+878 zonder console access?

Pagina: 1
Acties:

• Dark Angel 58
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-11 11:24
Hoi,

Ik heb een hulp nodig... ik heb 2 Cisco routers van iemand gekregen, model 877 en 878 (beide met RJ45 console poort). Hij kon geen handleiding vinden.

Daarom wil ik ze volledig resetten. Maar ik heb helaas geen hostname, geen ip adres, en ook geen mac adres gevonden...

Ik heb wel cisco rollover RJ45 adapter gekocht voor console gedoe. Maar via Putty lukt het niet, omdat het er geen ip adres bekend is. Er is helaas veel te weinig info over rollover RJ45-RJ45 console verbinding.

Er is wel genoeg info over gewone rollover kabel, maar mijn laptop heeft geen seriele poort en de routers hebben ook geen seriele poort. Dus ik kan via console geen wachtwoord resetten :(

Is er een andere oplossing zonder console gedoe?

[ Voor 3% gewijzigd door Dark Angel 58 op 10-11-2015 15:44 ]

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Console zal wel 9600 8N1 zijn ofzo, of 115500 ofzo, dunno, staat wel op internet. Console access is serial, niet TCP/IP. Je MOET de seriele poort uiteindelijk wel aan het werk krijgen, anders ga je nooit goed met die apparaten kunnen werken.

Het zijn geen speelgoed routers met webinterface voor thuisgebruikers, dus als je niet met de console kan/wil werken kan je ze misschien beter gewoon verkopen :p

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:39
Handleidingen: http://www.cisco.com/c/en...ces-router-isr/model.html

En je hebt inderdaad een console kabeltje (en dus een PC/laptop met seriele poort) nodig om die dingen een basis config te geven. Als ze eenmaal IP babbelen, kun je er wel met telnet of (na nog wat extra configuratie) met ssh bij, maar zoals johnkeates al zegt: alle configuratie gaat via commandline. Als er al een webinterface op die dingen zit, is die hoogstwaarschijnlijk bijzonder brak en beperkt.

*edit* ik zit mijn linkje wat nader te bekijken, en ik zie daar ineens Network Assistant als download staan. Geen ervaring mee, dus geen idee hoe dat werkt, maar misschien dat er toch een zekere basis-config te maken is zonder commandline werk.

[ Voor 19% gewijzigd door anboni op 10-11-2015 15:51 ]

• Dark Angel 58
johnkeates schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 15:44:
Console zal wel 9600 8N1 zijn ofzo, of 115500 ofzo, dunno, staat wel op internet. Console access is serial, niet TCP/IP. Je MOET de seriele poort uiteindelijk wel aan het werk krijgen, anders ga je nooit goed met die apparaten kunnen werken.

Het zijn geen speelgoed routers met webinterface voor thuisgebruikers, dus als je niet met de console kan/wil werken kan je ze misschien beter gewoon verkopen :p
Ik heb inderdaad 9600 8N1 of 0 en zo gepprobeerd, maar het kon niet vinden.
Putty gebruikt COM. Console RJ45 poort is helaas geen COM poort.

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-11 17:10
MAc adres kun je achterhalen door middel van aansluiten op een managed switch en dan lldp remote uitvragen.

Voor console:
9600 8N1 zou inderdaad zonder problemen moeten werken. Let wel even op dat je parity niet stiekum aan staat. Flow control op XON/XOFF. Dit zit aan de kant van de PC op COM. Dus in putty moet je inderdaad kiezen voor een com poort.

Als de verbinding op is even een paar keer op enter tikken om reactie te krijgen. Het kan zijn dat het apparaat even nodig heeft.

[ Voor 64% gewijzigd door muppet99 op 10-11-2015 15:54 ]

Carpe Diem

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Dark Angel 58 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 15:50:
[...]

Ik heb inderdaad 9600 8N1 of 0 en zo gepprobeerd, maar het kon niet vinden.
Putty gebruikt COM. Console RJ45 poort is helaas geen COM poort.
Nee, Windows gebruikt COM, en putty gebruikt wat windows voorschotelt ;-) COM is in dit geval RS232. Waarschijnlijk is de Cisco gewoon standaard DTE, dus kan je hem met elke Cisco-Serial kabel aan een RS232/COM poort verbinden, of via een RS232-USB adapter. Via een TTL adapter gaat het niet werken, dus die moet je niet hebben.

RJ45 zegt trouwens niks over wat er op de pinnetjes staat, het is gewon een seriele poort, een RS232 UART, hoe je het ook maar wil noemen bij de Cisco Consoles. Als je geen seriele poorten hebt moet je een adapter gebruiken. Je krijgt dan:

Cisco -> RJ45 naar DB9 (cisco console kabel) -> DB9 RS232 naar USB adapter -> Computer (USB poort)

Op je computer krijg je dan een virtuele COM poort (zo noemt windows dat helaas) en daar kan je dan in putty gebruik van maken door hem te kiezen als poort (bijv. COM3). Daarna kan je verbinding maken. De Cisco kan trouwens ook op een hogere baudrate werken, 115200 ofzo.

• anboni
  • Laatst online: 11:39
Zo ziet de 'officiele' cisco console kabel er over het algemeen uit:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.ttgtmedia.com/ITKE/uploads/blogs.dir/19/files/2007/10/newerconsolecable.jpg

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:12

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Als je nog een consolekabel nodig hebt, PM me even, heb er hier honderden liggen. Een USB naar serial converter moet je zelf even regelen.

Heb je geen oude PC op zolder staan? Vroeger was een COM poort nog vaak standaard aanwezig op het moederbord.

www.google.nl

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Ter informatie. Die Cisco's zijn xDSL routers. Cisco 877 is ADSL2+ router en Cisco 878 is SHDSL router.

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

plizz schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 16:56:
Ter informatie. Die Cisco's zijn xDSL routers. Cisco 877 is ADSL2+ router en Cisco 878 is SHDSL router.
Ter uitbreiding op de post van plizz (voor de volledigheid ;) ):

877 is ADSL2+ over analoog/POTS/PSTN/AnnexA
878 is SHDSL over ISDN/AnnexB

www.google.nl

• DutchITMaster
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-11 09:08

DutchITMaster

Pay peanuts, get monkeys.

Cisco webinterface ???? Kom op tweakers. Op een asa misschien.

Begin eerst console access te krijgen op de juiste com poort. Gebruik je een usb naar rs232 kijk dan goed naar de poortsetting vaak wordt dat com 4

Als je geen credentials hebt van de routers google naar de cisco rommon mode en geef je een confreg commando in. Je boot dan de cisco en je kan de config wissen of het password/ip adres wijzigen.

Webinterface cisco 😔

Netwerk Engineer

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

la poderoso schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 19:12:
Cisco webinterface ???? Kom op tweakers. Op een asa misschien.

Begin eerst console access te krijgen op de juiste com poort. Gebruik je een usb naar rs232 kijk dan goed naar de poortsetting vaak wordt dat com 4

Als je geen credentials hebt van de routers google naar de cisco rommon mode en geef je een confreg commando in. Je boot dan de cisco en je kan de config wissen of het password/ip adres wijzigen.

Webinterface cisco 😔
Tenzij je je mail tegenwoordig ook nog met TelNet ophaalt én leest:

Ik zet eigenlijk standaard de webinterface áán op alle edge switches welke IOS draaien. Met de "Cisco Network Assistant" software zie je vaak (grafisch) véél sneller wat er aan de hand is in een topology én hoe de verbindingen (erbij) liggen / stacks erbij staan :o Ik baal er zelfs ooit van dat (bijvoorbeeld) de 6500 serie chassis niet op te nemen zijn waardoor de afzonderlijke blades in die apparaten dus ook niet zichtbaar gemaakt kunnen worden.

Om te configureren is SSH inderdaad (en uiteraard) wél het defacto protocol.

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 10-11-2015 21:00 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Dark Angel 58
Het is eindelijk gelukt...
Een Cisco monteur (via een kennis) kwam bij mij langs en hij heeft beide machines opnieuw gereset :)

We konden beide machines ip adres en hostname geven, wat configureren en daarna kwamen we beide machines makkelijker binnen.

Probleem opgelost! :)

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Dark Angel 58 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 14:51:
Het is eindelijk gelukt...
Een Cisco monteur (via een kennis) kwam bij mij langs en hij heeft beide machines opnieuw gereset :)

We konden beide machines ip adres en hostname geven, wat configureren en daarna kwamen we beide machines makkelijker binnen.

Probleem opgelost! :)
Lang leve de password-recovery mogelijkheid. Wel jammer dat je nu zelf niets wijzer bent geworden want het is een kunstje van niets zoals je hebt kunnen zien ;)

www.google.nl

Pagina: 1