Welke boekenplankspeakers in mijn appartement?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:17
In mijn huidige huis heb ik de volgende opstelling:

Afbeeldingslocatie: http://www.mupload.nl/img/qawgvryd8so.00.48.png

De fronts zijn Dali's Zensor 5 en de rears zijn Zensor 1. Dit werkt prima als HT-opstelling, het geluid komt mooi van achteren. Ook staat bij de rears mijn computer, ze dienen ook als speaker daarvoor.

In mijn nieuwe appartement heb ik die mogelijkheid niet meer en komen de rears (wat dan geen rears meer zijn) min of meer aan de zijkant. Rechts van de bank die het midden van het geluid is. Je krijgt dan min of meer dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.mupload.nl/img/2qhnse3u3ej.10.29.png

Omdat de Dali's zwart zijn en de muur wit, wil ik graag andere speakers. Dat biedt meteen de mogelijkheid om eventueel naar iets anders te switchen als dat beter is.

Eisen:

Wit en zo klein mogelijk. De afmetingen van de Zensor 1 vind ik het maximale.

Wat heb ik gevonden?

Witte Dali Zensor 1, omdat ze goed bevallen.
Bowers & Wilkins M-1, lijken compacter te zijn

Òf, van de Hifi afstappen en voor monitoren gaan, zoals bijvoorbeeld de Audioengine A5+. De speakers zijn dan toch alleen maar PC-speakers en misschien kun je dan net zo goed gaan voor het beste op dat gebied, toch? Wat vinden jullie? Hebben jullie tips voor modellen die ik over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Schopje naar CEA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Rears aan de zijkant van je bank is eigenlijk wat geadviseerd wordt door Dolby bij een 5.1 opstelling. Eigenlijk vlak naast je dus - en niet zoals de meeste mensen hebben, achter je.
Weet niet of je an de andere kant van de bank de ruimte hebt (beetje speaker kun je meestal wel kwijt) maar je kunt anders overwegen een paar stands te kopen en daar nieuwe witte bookshelves op te zetten als rears.

Voor bij je PC ga je gewoon een paar leuke pc speakers willen en geen lompe dingen. Qua kwaliteit en soundstage ben ik nog steeds heel erg blij verrast door de hk soundsticks III. Is 2.1 en die sub schakelt automatisch uit bij geen signaal. Bovendien doorzichtig en valt daardoor niet eens op qua ruimte.
Kost je als je een beetje zoekt 100 euro en heb je je grote installatie niet meer nodig. Maar uiteraard kun je die met een simpel kabeltje en spliiertje op je audio out van je PC nog steeds wel bijschakelen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)