Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Nog bedankt voor alle reacties in mijn laatste showcase ''Het Uitzicht''. Ik kon helaas niet reageren op veel vragen en opmerkingen aangezien ik daarna voor lange tijd aan het reizen was en ik bewust totaal niet mobiel en connected ben.

Hier een showcase van de Dolomieten in Italie, een geweldig gebied voor elke landschapsfotograaf. De foto's zijn vooral de iconen maar daar komt bij een volgend bezoek wel verandering in.

Alle foto's zijn genomen met een D800e, 14-24mm met CPL van fotodiox en een 28-300mm lens.

1. Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7517/15601064717_07fbf39394_c.jpgWatching the Flames by Max R, on Flickr

Een ondergaande zon met de bekende Drei Zinnen

2. Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2856/10741901533_3cdfc4e2f4_c.jpgThe Red Barrier by Max R, on Flickr

De Odle mountain range bij zonsopkomst met een lange sluitertijd. Ik had hier nog mijn 14-24mm lens op terwijl ik beter rond 28mm had kunnen zitten.

3. Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3756/11221839666_292491d042_c.jpgLago Limedes by Max R, on Flickr

Bij zonsopkomst. Dit is een panorama bestaande uit 3 foto's. De aan en afvoer van het water gaat door de grond en de waterhoogte is elk jaar anders.

4. Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2866/10714619526_e86121eff9_c.jpgCastle in Color by Max R, on Flickr

Opnieuw tijdens zonsopkomst. Eén van de Drei zinnen is rechtsachter zichtbaar.

5. Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3834/10783029825_d269ed8391_c.jpgDolomites by Max R, on Flickr

Dit is een combinatie van 2 foto's. Eén foto genomen vlak voor de nacht en 1 foto in de nacht. De reflectie is er in geshopped.. Het is technisch echter makkelijk te doen om alle foto's op hetzelfde moment te nemen. Een combinatie van iso-waarden, focal lengtes en sluitertijden is dan wel aan te raden voor een goede technische kwalieit. Maar goed, toen had ik die ervaring en kennis nog niet.

6. Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7471/15600704708_b05de116ee_c.jpgBackup by Max R, on Flickr

De St. Johann kerk met het Odle massief op de achtergrond. Ik ben in dit gebied een kleine week gebleven om de foto te krijgen die ik in gedachten had. Zolang wachten doe ik alleen aan het einde van een tocht wanneer ik inschat dat het de moeite kan zijn.

7. Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7426/10868809986_98943fe7c8_c.jpgAutumn View by Max R, on Flickr

Rond de middag genomen. Nu 2 jaar later had ik de bewerking anders gedaan, toch een mooi uitzicht.

8. Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5475/10739801876_a56cf19e8b_c.jpgHigh Tide by Max R, on Flickr

Opnieuw het Odle massief. Nu met de 28-300mm lens waarbij ik 2 cpls nodig had om een 30 sec exposure te krijgen. Volgende herfst ga ik hier met een klein groepje opnieuw naartoe tijdens een workshop om deze bergen vanuit een helicopter te fotograferen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-09 11:17
Damn, mooie foto's zou er zo paar hier aan de muur hangen!!
Wilde aan geven welke het mooiste zijn...maa dat zijn ze allemaal.
Denk dat nr 7 mijn favoriet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-09 21:16

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Ja inderdaad een showcase. :)
Alleen die fotoshop reflectie vind ik wat minder

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-09 21:58
Prach-tig! Echt, chapeau. Mijn favoriet is 8 denk ik, zeer sterke compositie en qua sfeer ook geweldig. (Enig minpuntje is de wel erg donkere bergtop op de achtergrond.)

Je bewerking vind ik soms wel enigzins over the top en soms niet helemaal congruent. Voorbeeldje: bij 6 heb je het contrast dusdanig aangedikt dat de groene bomen ontzettend donker zijn geworden. Daarentegen ogen de bomen in 7 juist weer opvallend licht. Ik heb het idee dat je een bepaalde vorm van tone mapping gebruikt die daar mede voor verantwoordelijk is; dat het niet puur natuurlijke verschillen in lichtval waren. Maar ik kan het ook fout hebben hoor :) Tot slot zou ik in sommige situaties nadenken over de sterkte van je pola, want bij 1 is de lucht linksboven wel erg donker geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Erik__
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:32
Top serie van het mooiste landschap op aarde! :up

Eos 600, Sigma 28-70, 50-200, 100 2.8, 430EZ
Eos 300D, 500D, 70D, 10-22, 15-85, 24, 50 1.4, 100 2.8, 100-400, 430EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal!
@Vishari, bij n5 bedoel je? ja dat had ik nu zoals ik al zei dus anders gedaan. Het resultaat lijkt trouwens vrij redlijk op het echte werk
@Evano, ik bewerk mijn foto's altijd op dezelfde manier met dezelfde stijl en ik gebruik geen tone mapping. Over het verschil tussen n6 en n7 geef ik je wel gelijk, zoals ik al zei in de omschrijving ben ik niet echt tevreden met die bewerking en het verschil is ook te verklaren door de mist in n7 die kleuren lichter maakt. Die donkere luchten zijn bewust, het oogt niet realistisch maar dat is ook niet mijn doel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geweldige foto's Max, elk met prachtig licht en kleuren en goed gekozen compositie, en ook nog eens super mooi bewerkt. Petje af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Prachtige foto's! Ben ook niet anders van je gewend ;) Heb je deze foto's niet eerder geplaatst op GoT, of herinner ik ze alleen van je Flickr account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Schitterend !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
Wow knap werk!
Prachtig ook om die herfst sfeer er echt in te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-09 20:47
Prachtige platen, werkelijk geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt weer allemaal!

@Nordlys, 1 of misschien 2 in het solo testcase topic inderdaad, goed geheugen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 20:21

Deathchant

Don't intend. Do!

Nr 2,6,8 zijn al eens eerder geplaatst :) Ik meen dat ik 4 en 7 ook al eens heb gezien, maar dat maakt geen ruk uit, want dit zijn gewoon echt klasse foto's! Bewerking...tja, niet iedere foto hoeft dezelfde bewerking te hebben; het ligt er maar net aan wat je mooi vindt; de ene foto is de andere niet.
Ik heb op geen enkele foto wat aan te merken, ook niet die reflectie. Absoluut showcase waardig, stuk voor stuk!

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:31
Gave foto's! Kan er niks anders van zeggen. Stuk voor stuk showcase materiaal.

Enige waar ik mij een beetje aan stoorde was dat ik bij foto #5 de sterren (zeker in het drukke vlak bovenin) wellicht net te fel vind t.o.v. de rest van de foto. Maar blijft een top foto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Terechte showcase, prachtig!

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
:9~ Top-showcase!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:43

mrc4nl

Procrastinatie expert

Jaja, deze foto's zijn erg lekker :9
nummer 4 is mijn favoriet

ik zou er haast een ff camera van gaan kopen :$

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:25
Stunning...... simply stunning!

Heel gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Supermooi, alleen jammer dat ze niet iets groter te bekijken zijn. Als ik vragen mag, ben je druk geweest met Photoshop of heb je je bijvoorbeeld kunnen reden met Lightroom?

...

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:42
Geweldige foto's. Mijn persoonlijke favoriet is toch nummer 2. Als ik het goed herinner had ik deze al op 500px zien langskomen, maar kan mij vergissen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal! :)

@luxicon, gebruik nooit lightroom. Eerst camera RAW en dan pas ik allemaal trucjes toe in Photoshop. Vooral de belichting en kleurbalans is belangrijk.

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Breathtaking! Mijn favoriet is 1,2,3,4,5,6,7,8!!

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 en 8 zijn erg mooi! De overige foto's zijn ook goed, alleen vind ik zelf de bewerking wat over de top en sommige wat krap gecropped. De bewerking maakt het wat platter, terwijl er juist veel diepte en lagen in de foto's zitten. Maar dit is natuurlijk een smaakkwestie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 16:21
Max, zoals gewoon weer super! Had hem even over het hoofd gezien. Je kan trouwens wel duidelijk zien wat je oudere en nieuwere foto's zijn :) Prachtige showcase wederom. Kan zelf niet wachten om weer terug te gaan. De dolomieten zijn ook zo makkelijk te bereiken vanaf hier.

Ik had een tijdje terug ook een vrij uniek shot van de St. Johann kerk trouwens. Die van jou is wel spectaculairder, uiteraard met de geplande gele toppen (die overigens dit jaar ook weer prachtig waren) en de mooie wolkensluier die het af maakt. Toen ik er een tijdje terug was had ik een soort vuurbal die achter de bergen opeens de zon weerkaatste, en met een hele lange sluitertijd kreeg je een soort 'mordor' feel. Het kerkje blijft erg fotogeniek :)

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/460/19942813985_4a07b7497e_c.jpgMordor by Albert Dros, on Flickr

Gepassioneerd Landschapsfotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Ereya, bedankt voor je feedback. Hoewel ik je commentaar vwb het platte landschap niet helemaal begrijp, het licht in bijna alle foto's komt van de zijkant met uitzichten die niet al te ver gaan onder redelijk heldere luchten. Een laag an sich wil niet zeggen dat er altijd veel diepte inzit. Mijn bewerkingen zijn er juist op gericht om zoveel mogelijk diepte te creeren. Ik besteed altijd veel aandacht aan de juiste uitsnede die voor de beste balans zorgt, dat sommige objecten dan wat krap tegen het kader aanzitten maakt voor mij niet uit. Voor starters is dit echter moeilijk te zien.
@Adros, thx... Ja die van jou heb ik al een keer eerder gezien. Prachtig licht die ik nog niet eerder ben tegengekomen op die locatie. Jammer dat deze niet in de herfst was genomen :p Ik zie dat je ook een iets andere comp hebt gekozen met de kerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 16:21
Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2015 @ 11:31:
@Ereya, bedankt voor je feedback. Hoewel ik je commentaar vwb het platte landschap niet helemaal begrijp, het licht in bijna alle foto's komt van de zijkant met uitzichten die niet al te ver gaan onder redelijk heldere luchten. Een laag an sich wil niet zeggen dat er altijd veel diepte inzit. Mijn bewerkingen zijn er juist op gericht om zoveel mogelijk diepte te creeren. Ik besteed altijd veel aandacht aan de juiste uitsnede die voor de beste balans zorgt, dat sommige objecten dan wat krap tegen het kader aanzitten maakt voor mij niet uit. Voor starters is dit echter moeilijk te zien.
@Adros, thx... Ja die van jou heb ik al een keer eerder gezien. Prachtig licht die ik nog niet eerder ben tegengekomen op die locatie. Jammer dat deze niet in de herfst was genomen :p Ik zie dat je ook een iets andere comp hebt gekozen met de kerk.
Idd jammer, dat licht met die gele toppen zou perfect geweest zijn. Ik wou in de herfst nog terug gaan maar door omstandigheden niet kunnen doen. Volgend jaar misschien :)

Gepassioneerd Landschapsfotograaf

Verwijderd

Ik kan duidelijk zien dat je er aandacht aanbesteedt. Zowel voor compositie, licht en nabewerking. Waar ik op doel is dat sommige stukken in de foto's dichtlopen waardoor er diepte wegvalt. Neem bijvoorbeeld foto 6 waar de bomen een donker vlak vormen (op een gekalibreerd beeldscherm).
Maar ik moet zeggen dat dit is naar aanleiding van wat ik hier op het forum zie staan. Ik heb er nu pas op geklikt en de foto's komen een heel stuk meer tot zijn recht op Flickr.
Overigens ben ik geen starter, maar leek het mij leuk om voor de verandering eens actief te reageren :)

Verwijderd

Topicstarter
Oke duidelijk, maar om eerlijk te zijn heb ik juist veel details in de schaduwen juist dankzij de nabewerking. Bij n6 zijn enkel op de voorgrond wat totaal zwarte stukken in het bos.. Echter zorgt dit niet voor minder diepte :)

Ja starter is niet het goede woord, bedoel meer dat de perfecte compositie niet bestaat, het wordt altijd een afweging maar het is niet voor iedereen makkelijk om het totaalplaatje te blijven zien ipv enkel een te krappe berg of boom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12:29
Zie net een foto in de Q4 hotshots. Allemaal prachtig! Ook op je flickr ;) hou meestal niet van hele zware saturation maar vind het hier mooi. Je zegt dat je bijna al je foto's op de zelfde manier bewerkt. Ben daar wel benieuwd naar O-)
Pagina: 1