rail +3.3v op 2.9v en soms raar beeld waarbij de pc crashed

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Topicstarter
Beste tweakers.

Een kennis van mij heeft al redelijk lang dit probleem.
Soms gaat het beeld ineens op zwart
Soms komt er ineens een bsod met crashing dump
Soms zwart beeld en later komt er helemaal raar beeld terug
Het is een pc'tje van de Aldi welke weet ik niet precies. wat ik weet I7 2600, hd 5670, 2x1gb 2x2gb ram en een crappy voeding.
Ik heb al een aantal keer naar de pc gekeken en zag via softwarematige afmeting een 2,9v op de +3.3v rail op idle en load. Nu dacht ik dat dit het probleem was een andere simpele voeding erin gezet en weer afgemeten via software (kan het namelijk niet zien in de bios de +3.3v) en nog steeds 2.9v.
Nu kan het natuurlijk stom toeval zijn en ik zal die voeding ook nog even in een andere pc testen.

Maar morgen krijg ik zijn pc bij mijn huis dus kan ik hem volledig testen maar zijn er misschien andere ideeën of boosdoeners?

ik verdenk nog steeds sterk de voeding maar twijfel toch nog steeds of het niet iets anders kan zijn gezien hij het met de andere voeding ook niet goed deed en ook crashte (dus niet alleen de afmeting van 2.9v dat verkeerd was).

wat ik tot mijn beschikking heb is nog een andere voeding die ik er morgen in plaats die wel goed is (corsair rm1000) maar voor de rest kan ik niet echt verder kijken. Hopelijk zijn er mensen die met mij kunnen meedenken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Het is onmogelijk om de spanningen fatsoenlijk uit te lezen via software en dat blijkt hier ook weer. Enige manier om de spanning uit te lezen is met een multimeter, maar dat vertelt niks over of de voeding goed zou zijn.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic