(Automatische?) controle rekeningnummer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T_E_O
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-10 11:32
Hoi,

Naar aanleiding van deze post: http://gathering.tweakers...message/45234707#45234707 dacht ik aan het volgende:
- Bankrekeningnummer wordt bij plaatsen van de advertentie alvast door de user opgegeven, maar niet direct getoond bij de advertentie.
- De verkoper kan bij 'n koopovereenkomst met bankbetaling via V&A de betaalinformatie aan de koper beschikbaar stellen, zodat het voor de koper zichtbaar wordt op de site.
- De koper ontvangt een mailtje dat de bankgegevens zichtbaar zijn gemaakt met een link naar de advertentie.
- Bij de bankgegevens staat meteen een link naar de site van de politie waar het nummer gecontroleerd kan worden. Als er een API beschikbaar is, dan is dat uiteraard nog beter.

Belangrijk is dan natuurlijk, dat kopers erop geattendeerd worden dat ze de bankgegevens alleen maar via V&A moeten accepteren en niet via 'n DM of via 'n mailtje.

Ik heb eerlijk gezegd niet gezocht of dit eerder besproken is hoor. Drukke dag, maar kwam opeens met dit idee. Indien spuit-11 mag 'ie gewoon dicht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Dat vind ik nou echt een goed idee inderdaad :) Kan best wat fraude afvangen denk ik!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is op dit moment geen mogelijkheid om dat te automatiseren met de site van de politie, los van de zorgen over privacy die het meebrengt.

Daarbij is betalen via rekeningnummer verre van de enige betaalmethode. Afhalen en contact tot en met bitcoins worden gebruikt. Checken via een eigen database gaat niet echt zoden aan de dijk zetten.

En ten slotte geef je eenvoudig een onjuist nummer vooraf in. Die betaling mislukt of je vangt het vooraf al af via DM. Waarschuwingen daarvoor gaan net zo goed werken als de huidige links naar tips om problemen te voorkomen.

Het idee is intern ook al eens uitvoerig besproken en helaas lijkt het niet meer dan een schijnveiligheid op te leveren.

Bedankt voor het meedenken, maar ik denk niet dat we echt iets ermee kunnen op dit moment :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2015 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_E_O
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-10 11:32
Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 14:51:
Het idee is intern ook al eens uitvoerig besproken en helaas lijkt het niet meer dan een schijnveiligheid op te leveren.

Bedankt voor het meedenken, maar ik denk niet dat we echt iets ermee kunnen op dit moment :)
Graag gedaan. Was er al een beetje bang voor, maar dacht: ik schrijf het gewoon even op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-10 10:33
Misschien niet te automatiseren, maar welk altijd te checken op https://www.politie.nl/aa...roleer-handelspartij.html

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-10 20:54

InFamous

excommunicado

En dat is nou de stap die mensen zelf moeten maken als ze niet kunnen afhalen.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
En dat kan men toch ook makkelijk zelf? Ik weet wel, dat de tweakers van nu de tweakers van vroeger niet meer zijn, maar zijn we dan zo hulpeloos geworden, dat we alles voorgekauwd moeten krijgen?
Zo'n check kost toch maar 'n fractie van de tijd, die men besteedt aan het vergelijken van specs en prijzen.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-10 08:18
Het topic in de OP is een cat6 (?) topic en mag ik niet openen? Of doe ik iets fout?

Verwijderd

Nee, dat topic is uit zicht gehaald omdat er persoonsgegevens in staan :) Met betrokkenen is direct contact.
Pagina: 1