Aldi PC mobo stuk??

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-08 15:03
Ik was vandaag bij een vriend van mij waar ik in zijn Aldi PC (p3 450), zijn grafische kaart wilde vervangen (huidige is een 8MB Sis ding, geen idee wat voor eentje precies) met een Hercules GF2 MX. Ik leuk in W98 de drivers op standard VGA gezet, compu uit, GF2 MX erin, compu weer aan...
Ik zie de BIOS van de kaart waarna de computer normaal opstart en ik dus de drivers van de cd installeer. Op de vraag "wilt u uw computer nu opnieuw opstarten?" antwoorde ik dus braaf "ja" en dat ding sluit af, reset zichzelf, en toen begon het gedonder... geen beeld en de computer start niet door.
Ik heb nu alles al geprobeerd, oude kaart er weer in, Matrox G400 erin, PCI videokaartje erin, CMOS clearen, maar geen beeld en niet doorstarten. Het enige wat wel hielp was het mobo vervangen met de P2B uit m'n 2e compu.
Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn? (best wel lullig dat ik zo ff zijn computer sloop namelijk) ;(

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Je zou mensen die je helpt bijna een contractje laten ondertekenen dat alles op eigen risico is :( Ik ken het gevoel i.e.g.

Heb je ook de proc/mem al 's vervangen? Vooral dat laatste is natuurlijk vrij teer. Verder niks verkeerd aangesloten? Ik weet niet hoeveel je los hebt getrokken ofzo, maar je trekt zo per ongeluk een kabeltje los :D

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Shit, dan heb je inderdaad een probleem. Heb je garantie ofzo als je een pc bij de Aldi koopt? Misschien dat je het daar dan mee kunt oplossen.... >:)

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

Ik had het met mijn systeem ook.

Ik had onboard agp (bus) nvidia 8mb dingus, zoog gewoon, nu een 3dfx voodoo5 5500 64mb pci.

Computer uit, kast open, kaart erin, voeding erop, kast dicht, computer aan, windows flipt, ouwe rommel uit, nieuwe hardware was gevonden, drivertje erbij. Reboot, werkt !

Ik es in bios kijken, nieuwsgierug als ik ben, en klik perongeluk op agp/pci en wilde eruit, ipv esc koos ik te snel enter en hij schoot naar AGP toe, tja, die heerst niet meer, en hij ging zwart.

Ik ken mijn pc gelukkig, en kon opstarten, nog voor piep had ik op F1 gedrukt, 3x rechts, 2x down, 1x enter, 1x enter, esc, nogmaals esc, en Y voor save & exit. En hij stond weer op PCI (beeld was nog zwart) Gelukkig werkte dit, en ik had weer beeld.
Misschien moet je dus in de bios prim vid device op pci zetten, of andere instelling. Ik weet helaas niet hoe je dit zonder beeld kan doen!

http://mrfloris.com

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:35

scorpionv

This space for rent

En ook de Aldi garantie :r verneukt waarschijnlijk. Als je er zelf wat aan doet... is alle garantie weg.
Klinkt misschien gek, maar toch dit tipje: sloop de boel eens helemaal uit elkaar en bouw het dan opnieuw op. Zo heb ik ook eens een PC aan de praat gekregen. Waarschijnlijk was dat een aardingsprobleem ofzo, ik zou niets anders kunnen verzinnen.

Verder: heb je geen snoeren losgetrokken, jumpers verzet? Bijv. een floppysnoer verkeerd omzetten kan rare dingen veroorzaken.

Fun while it lasted: World Community Grid!

Verwijderd

Moederbord heeft geen switching regulator (2-6A bij 3.3V) maar een liniare (2.5A bij 3.3V). Je hebt of het moederbord of de voeding opgeblazen omdat een dergelijk moederbord zo'n videokaart niet kan verwerken.

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Het komt me bekend voor...

Een vriend van mij had een Chaintech 6BTM met daarop een P3 450 Mhz. Dit Chaintech moederbord weigerde elke Geforce kaart (je kwam in Windows, kon drivers installeren en daarna deed ie het niet meer). Dit was, omdat hij maar 5A ipv 6A aan de AGP poort leverde. Niets aan te doen. Ik denk dat dit net zoiets is.

Geef mij maar een Warsteiner.

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 01:29 schreef Knakker het volgende:
Het komt me bekend voor...

Een vriend van mij had een Chaintech 6BTM met daarop een P3 450 Mhz. Dit Chaintech moederbord weigerde elke Geforce kaart (je kwam in Windows, kon drivers installeren en daarna deed ie het niet meer). Dit was, omdat hij maar 5A ipv 6A aan de AGP poort leverde. Niets aan te doen. Ik denk dat dit net zoiets is.
Correctie... door de liniair regulator kan hij maar 2.5A leveren. Een dergelijke regulator met 5A bestaat niet. Op de Asus site bij de techinical notes van de P2L97 staat de verklaring.

Verwijderd

Bij mij hielp het volgende;alle poorten vrijmaken(USB,lpt,etc.)ook de pci-slots.Dan oude kaart er weer in,in app. beheer oude kaart uitschakelen,comp uitzetten nwe. kaart erin,drivers installeren,klaar.Had in mijn geval merkwaardigerwijs met IRQ's te maken,hoeft bij jou niet zo te zijn maar je kan het allicht eens proberen.

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-08 16:53
voltage regulator kapot => lossolderen => nieuwe halen => die erin solderen.. hey presto een werkend moederbord.. en nou geen Gforce er meer in. want dat trekt 'ie niet :)

Have a wheelie good weekend!

• Commander Zulu
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-08 14:14
De garantie van de Aldi is enorm soepel. Je kan de pc gratis laten opsturen en dan wordt ie gewoon gerepareerd, valt gewoon onder de garantie.

Maar verstuur de pc niet in een verpakking waaruit blijkt dat er een pc in zit, want uit ervaring weet ik dat de lui van de PTT stelen als de raven.

Bel gewoon de helpdesk, die is 's morgens prima bereikbaar (als je na 9.30 belt tenminste), zij vertellen je precies wat je moet doen.

Waarschijnlijk leest een deel van de medewerkers ook GoT, dus wie weet kennen ze je probleem nu al! :P

• MaartenP
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-04-2023

MaartenP

Heb ik niet

Het hoeft niet per se het moederbord te zijn, heb je ook het ram vervangen op je eigen moederbord. of heb je dat erop laten zitten. Ik heb eens kapotte ram gehad en dan doet je pc ook helemaal niets meer. ik weet niet of je het al had gecontroleerd maar anders zou je er even naar kunnen kijken.

• coolgoza
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-08 19:46
Dit probleem heb ik ook gehad, maar met een simpele BIOS-reset is het vaak opgelost.

Check je mobo-handleiding voor de resetprocedure.

Nature will strike back.....

• bennierex
Klinkt inderdaad alsof het mijn schuld is |:(
Aan mem of proc kan het niet liggen want ik heb alleen het mobo vervangen, voor de rest niets. Ook de kabels en jumpers heb ik in de eerste instantie niet aangezeten, want ik ben niet meer in de kast geweest nadat ik die nieuwe kaart erin had gezet, voordat ie er mee ophield. Daarna ben ik natuurlijk gaan kijken wat het probleem kon zijn.

Het gekke vind ik dan alleen dat ie in de eerste instantie gewoon bootte en er pas na een software reset mee op hield.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-08 13:52

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move -> Proc & Mobo's

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Het bedrijf dat de A5 (P3 450) heeft gemaakt is sinds 1 november 2000 in liquidatie gegaan. Bovendien zat er op deze computer precies 1 jaar garantie.

• bennierex
Ik heb nu een Abit BH6 besteld : '( zou die het daar wel op doen, of krijg ik dan weer hetzelfde gedonder? Ik snap namelijk niet waar je dat kan vinden (staat meestal alleen het voltage, niet aantal Amps).

Verwijderd

Hmm... waarom moest je ook al weer nooit een pc bij de aldi kopen :?

Verwijderd

Kijk in je BIOS of de AGP snelheid op 4x staat, als dat zo is moet je um op 2x zetten...

Nu ff Windows opnieuw installen, want na 5 verschillende videokaarten geprobeert te hebben zal je installatie ook wel verneukt zijn.

Moederbord gaat niet stuk door een andere videokaart erin te zetten, tenzij je een echte LEO bent, maar dat zal wel meevallen.

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-08 15:41

markvt

Peppi Cola

Garantie van je aldi pc is niet weg als je hem hebt open gemaakt, wel als de schade te weiten is aan onvakkundige montage.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 09:29
zover ik weet moet de abit het gewoon doen.

• bennierex
Helaas....niet meer leverbaar :(

• bennierex
Ik snap er ook niets van, maar moet nu een slot1 mobo ergens zien te vinden...

Ik kan niet zeggen dat ik dat ding 'onvakkundig' geïnstalleerd zou hebben. Ik heb dit al vaker gedaan en ook al vaker hele systemen gebouwd, dus ik denk zelf dat het niet aan mij ligt. Maar goed dat mobo werkt nog steeds niet en ik zit met het probleem :'(
Iemand nog suggesties voor dingen die ik over het hoofd gezien zou kunnen hebben :?

edit:

Typo

Verwijderd

Boel is kapot... zei ik toch al.
Pagina: 1