Allen,
We zijn bezig met het configureren van Google Cloud Printing. Hiervoor zijn een aantal benodigdheden nodig. Het betreft een OKI MC562 printer welke Google Cloud Printing ondersteund. Volgens de handleiding van Google via https://support.google.com/a/answer/3179170?hl=en ben ik gaan configureren.
Instellingen op de printer:
Google Cloud Print Unregistered
Using Cloud Service - enabled
DNS is ingevuld
Proxy - disabled
Server Authentication Settings - er is geen certificaat geïmporteerd
5222 outbound is required
Hiervoor heb ik een outbound rule aangemaakt op de firewall(Cisco ASA).
Source any
Destination gcp-printer-tcp-5222 geconfigureerd op het IP-adres van de printer d.m.v. TCP poort 5222 met action Permit.
Als ik intern een telnet op zet naar het IP-adres+poort van de printer krijg ik:
Connecting To 192.9.200.227...Could not open connection to the host, on port 522
2: Connect failed
Heeft iemand ervaring met het configureren van Google Cloud Printing of zie ik iets over het hoofd?
Graag alleen reageren als je hier ervaring mee hebt
We zijn bezig met het configureren van Google Cloud Printing. Hiervoor zijn een aantal benodigdheden nodig. Het betreft een OKI MC562 printer welke Google Cloud Printing ondersteund. Volgens de handleiding van Google via https://support.google.com/a/answer/3179170?hl=en ben ik gaan configureren.
Instellingen op de printer:
Google Cloud Print Unregistered
Using Cloud Service - enabled
DNS is ingevuld
Proxy - disabled
Server Authentication Settings - er is geen certificaat geïmporteerd
5222 outbound is required
Hiervoor heb ik een outbound rule aangemaakt op de firewall(Cisco ASA).
Source any
Destination gcp-printer-tcp-5222 geconfigureerd op het IP-adres van de printer d.m.v. TCP poort 5222 met action Permit.
Als ik intern een telnet op zet naar het IP-adres+poort van de printer krijg ik:
Connecting To 192.9.200.227...Could not open connection to the host, on port 522
2: Connect failed
Heeft iemand ervaring met het configureren van Google Cloud Printing of zie ik iets over het hoofd?
Graag alleen reageren als je hier ervaring mee hebt