Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• kakanox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-10 14:50
Ik loop al een tijd tegen een gek probleem aan, en weet gewoon niet in welke richting ik een oplossing moet gaan zoeken.

Kortgeleden heb ik ons bedrijf enthousiast gemaakt voor de goedkope en veilige Windows Phones van o.a. Microsoft en Nokia, inmiddels hebben we er een aantal in gebruik (ik zelf gebruik een Nokia Lumia 1320 en 520, maar we hebben ook enkele MS Lumia 635 en 640 in omloop).

Nu hebben we binnen ons bedrijf een Wi-Fi netwerk, verspreid over 2 vrij forse panden waarvan 1 met drie verdiepingen. Er zijn dus meerdere Wi-Fi access points, allemaal met dezelfde SSID ("BEDRIJF") en hetzelfde wachtwoord, zodat toestellen die zich verplaatsen binnen het bedrijf vanzelf schakelen.

Dit systeem werkt goed met alle laptops (Windows en Apple) en alle oude telefoons (Android, iOS), maar op Windows Phones gaat het mis.

Als volgt:
- de telefoon verbindt eerst prima, dataverbinding werkt goed, ook bij wandelen door het pand.
- Ga je uit bereik van de netwerken (naar huis bijvoorbeeld) en kom je terug, dan verbindt de telefoon niet automatisch.
- Probeer je handmatig opnieuw te verbinden, dan vraagt de telefoon of je een duplicaat netwerk wil verwijderen; je kan alleen verbinden door "Ja" te klikken.
- Verbind je opnieuw, dan vraagt de telefoon opnieuw het wachtwoord. Hoe correct je dat ook invoert, hij weigert pertinent (Meldt iets wat lijkt op: Cannot connect to network with SSID "BEDRIJF");
- Na een paar pogingen weigert de telefoon nog steeds, maar is daarna ineens verbonden en de dataverbinding werkt weer als voorheen.

Dit herhaalt zich dagelijks. Op internet kan ik een soortgelijk scenario echter nergens vinden (alleen specifiek met een Lumia 930).

Dit treedt overigens op met de laatste Lumia Denim (8.1). Ik ga Windows 10 nog even proberen.

Kan iemand me vertellen of ik dit probleem moet zoeken in de telefoons (het treedt op bij álle, en alléén bij Windows Phones)? Of in de routers (het treedt alléén op op mijn werk, bij mijn ouders met vergelijkbare setup met 3 routers geen probleem)?

Ga toch fietsen.

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:41

Punkrocker

Mostly harmless

Ik denk in je routers...
Je zegt zelf al dat het bij je ouders wel goed werkt. Hier op kantoor met verschillende routers en thuis allemaal geen probleem.

"What do you get if you multiply six by nine..."

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
misschien het wifi kanaal dat niet helemaal lekker staat?

mits ik mij niet vergis, dient op elk AP een uniek kanaal ingesteld staan.

Ik zou zeggen, wissel de kanalen (nadat je weet hoe het eerst stond) en kijk dan nog eens...