Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Aangezien ik hier elke dag wel aanwezig ben, stelde ik voor om de nieuwe PC van mijn vriend samen te stellen. Hij laat mij dit dus regelen.
Er zijn 2 eisen: de focus moet liggen op gamen (het liefst ultra 60fps) en de PC moet "future-proof" voor zover mogelijk (bestaat niet echt, maar ja..) zijn. Games die hij wil spelen zijn games als Fallout 4, bijvoorbeeld The Witcher 3 en andere nieuwe games die grafisch wat zwaarder kunnen zijn. Dit wordt gespeeld op 1080p. Ook oudere games, maar het moet de huidige en toekomstige games goed draaien.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget ligt rond de €1000
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, in principe een volledig nieuwe PC. Harde schijf zal wellicht meegenomen worden, evenals muis+toetsen+monitor, maar dat staat los van dit alles.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Goede all-round CPU die z'n mannetje weet te staan voor de komende paar jaar.
- Vrij sterke GPU met voldoende VRAM
- Een behuizing zonder al te veel fratsen (ik denk meteen aan Fractal Design, of de Silencio's)
- 8 GB RAM? Het lijkt mij dat 16 GB nog steeds over-kill is
- Een voeding die het een aantal jaar vol kan houden.
- Moederbord. Hoeft niet heel spannend te zijn.
- CD/DVD-speler! Jaja, dit is er zo een. Zo nu en dan speelt ie games via een CD.
- CPU-koeler om het systeem lekker koel en stil te houden.
- Een HDD en SSD.
- Windows
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope, behalve de processor. Het liefst een van Intel.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het zou fijn zijn als het een relatief stil systeem is. De focus ligt echter niet op stilte, dus dit is niet heel belangrijk.
Ga je overklokken?
Nope. Voor zover ik weet is de prestatiewinst nog steeds niet erg groot bij gamen, dus dat laat ik maar gewoon.
Wat verwacht je van ons?
Het zou fijn zijn als jullie de gekozen build willen bekijken en waar nodig de nodige tips of opmerkingen in een reactie vermelden. Een alternatief voor een bepaalde component bijvoorbeeld.
De build
Tips? Opmerkingen? Is de keuze van de GPU slim? En de processor, een echte meerwaarde t.o.v. een 4460?
Aangezien ik hier elke dag wel aanwezig ben, stelde ik voor om de nieuwe PC van mijn vriend samen te stellen. Hij laat mij dit dus regelen.
Er zijn 2 eisen: de focus moet liggen op gamen (het liefst ultra 60fps) en de PC moet "future-proof" voor zover mogelijk (bestaat niet echt, maar ja..) zijn. Games die hij wil spelen zijn games als Fallout 4, bijvoorbeeld The Witcher 3 en andere nieuwe games die grafisch wat zwaarder kunnen zijn. Dit wordt gespeeld op 1080p. Ook oudere games, maar het moet de huidige en toekomstige games goed draaien.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget ligt rond de €1000
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, in principe een volledig nieuwe PC. Harde schijf zal wellicht meegenomen worden, evenals muis+toetsen+monitor, maar dat staat los van dit alles.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Goede all-round CPU die z'n mannetje weet te staan voor de komende paar jaar.
- Vrij sterke GPU met voldoende VRAM
- Een behuizing zonder al te veel fratsen (ik denk meteen aan Fractal Design, of de Silencio's)
- 8 GB RAM? Het lijkt mij dat 16 GB nog steeds over-kill is
- Een voeding die het een aantal jaar vol kan houden.
- Moederbord. Hoeft niet heel spannend te zijn.
- CD/DVD-speler! Jaja, dit is er zo een. Zo nu en dan speelt ie games via een CD.
- CPU-koeler om het systeem lekker koel en stil te houden.
- Een HDD en SSD.
- Windows
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope, behalve de processor. Het liefst een van Intel.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het zou fijn zijn als het een relatief stil systeem is. De focus ligt echter niet op stilte, dus dit is niet heel belangrijk.
Ga je overklokken?
Nope. Voor zover ik weet is de prestatiewinst nog steeds niet erg groot bij gamen, dus dat laat ik maar gewoon.
Wat verwacht je van ons?
Het zou fijn zijn als jullie de gekozen build willen bekijken en waar nodig de nodige tips of opmerkingen in een reactie vermelden. Een alternatief voor een bepaalde component bijvoorbeeld.
De build
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6500 Boxed | € 212,95 | € 212,95 |
| 1 | Gigabyte GA-B150M-D3H | € 83,95 | € 83,95 |
| 1 | MSI Radeon R9 390 8GB Gaming | € 349,- | € 349,- |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB | € 44,95 | € 44,95 |
| 1 | Cooler Master Silencio 452 | € 67,95 | € 67,95 |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 Pro NL OEM 64bit | € 36,75 | € 36,75 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 27,90 | € 27,90 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA | € 51,95 | € 51,95 |
| 1 | Asus DRW-24F1ST Zwart | € 17,28 | € 17,28 |
| 1 | Antec VPF Series 550W | € 60,- | € 60,- |
| 1 | Crucial BX100 250GB | € 80,95 | € 80,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.033,63 | |
Tips? Opmerkingen? Is de keuze van de GPU slim? En de processor, een echte meerwaarde t.o.v. een 4460?
[ Voor 3% gewijzigd door Luca op 10-11-2015 16:20 ]