Cpu fallout 4

Pagina: 1
Acties:

• Apoex
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-02 15:07
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een upgrade van i5 3350p met 1155 socket?
Ik wil graag mijn pc klaar hebbe voor fallout 4, ik heb een geforce gtx 970, maar ik denk dat mijn i5 3350p mijn bottleneck is.

tussen de 200 en 300 euro, vindt het niet erg om 2dehands te kopen?

Voorkeur is 1155 socket van intel zodat ik geen ander moederbord hoef te kopen,?
Moederbord is een asus pro 73m, als ik het goed zeg uit mijn hoofd(ben op mijn werk namelijk:))

Ik heb nu dus een moederbord van asus pro, met een intel i5 3350p 12 gig geheugen ssd hardeschijf en een videokaart: geforce gtx 970, nu speel ik vaak games de nieuwste en wil graag op mijn 2de scherm twitch kijken. dat lukt de laatste tijd niet meer goed. en de nieuwe fallout 4 komt uit. dus wil graag mijn cpu upgrade. Ik heb rond gekeken en kwam met de optie uit op de i7 3770, nou vraag ik mij af is dit een goede optie, en als ik hem wil overclocken moet ik dan naar de k versie of kan dat ook met deze?

Alvast bedankt voor de hulp hoop dat ik het goed heb gedaan.
:)

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 25-01 08:33

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Als je de 3770 voor een goede prijs kan krijgen is het een goede upgrade.

Als je de K versie wilt nemen, moet je wel een Z moederbord hebben. (Dat zijn moederborden die overclocken ondersteunen)

Maar het allerfijnste is (vind ik) om gewoon de nieuwste hardware in huis te hebben (denk aan Skylake, DDR4)

[ Voor 9% gewijzigd door d22wth op 10-11-2015 08:29 ]

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:10
Dat moederbord bestaat niet, er zijn geen "73" chipsets, ik denk dat je toch zult moeten opzoeken welk je hebt, want het is van belang voor je processor.

Je processor zit niet onder de minimumvereisten (http://www.pcgamer.com/fa...em-requirements-released/), dus voor je die vervangt probeer eerst de game. Systeemvereisten zijn maar een richtlijn, ik zie niet in waarom een Ivy Bridge Core i5 niet voldoende zou zijn, zoveel sneller is een nieuwe Skylake i5 niet, scheelt maar ongeveer 10%.

Dat je niet tegelijk met het gamen Twitch kunt kijken, is misschien omdat je geheugen vol is (heb je misschien enorm veel tabs open staan?). 12GB zou normaal meer dan voldoende moeten zijn, maar het kan wel vol. Het komt alleszins niet door je processor, een browsertabje en filmpje open houden, kan je pc zelfs in z'n slaap. Bekijk anders eens hoe je pc belast wordt, als je processor cores hebt die 100% continue belast worden in die omstandigheden, is de processor te traag, anders moet je het elders zoeken. Misschien veel achtergrondprocessen, Windows die een update aan het doen was bv?

Om te overklokken heb je een K variant nodig zoals de 3770K nodig, maar ook een moederbord met chipset die overklokken ondersteunt. Dat zijn voor socket 1155 de P67, Z68, Z75 of Z77 chipsets. Daarnaast heb je ook nog een wat steviger koeler nodig die om kan met de hogere temperaturen van het overklokken.

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Heb je ook gedacht aan je internetverbinding die wellicht hapert? dan werkt een Twitch-stream natuurlijk ook niet fijn. Dit zou natuurlijk minder van toepassing moeten zijn wanneer je niet online aan 't gamen bent.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• Apoex
Moederbord is asrock b75 pro 3m. Sorry alvast bedankt voor de hulp. Internet is het niet heb ziggi 120 mb. Niet veel tab bladen open. Ga ook wel even kijken voor extra geheugen eerst. Ik heb windows 10. Wil niet persee overklokken want heb er geen verstand van.

• Apoex
Wat vinden jullie van deze Intel Core i5 3570K Tray??

• Reepje
  • Niet online
Dat is een leuke processor, maar ik kan me niet voorstellen dat je er ook maar iets mee opschiet.

Ga eens testen waar de bottleneck zit.
Misschien dat ook win10 niet optimaal werkt, komt vaak genoeg voor.

Kortom, er zijn veel mogelijkheden waardoor je machine niet optimaal werkt, maar dat het komt door je cpu is wat minder waarschijnlijk.
Maar het kan. cpu belasting, gpu belasting, ram belasting bekijken dus op het moment dat het niet lekker loopt. Dat geeft al een beetje inzicht.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:17
denk niet dat je daar heel veel meer uit gaat halen. en je i5 3350 moet nog wel mee komen. ik zou lekker wachten op ZEN en de nieuwe intel(cannonlake geloof ik). je i5 3350 moet nog prima mee komen.

• Apoex
Als ik CS go speel met op het andere beeldscherm twitch heb ik veel lag, als ik dan everst erbij pak zie ik dat al mijn cpu helemaal 100 procent is, kan het dan aan cs go liggen?

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-02 20:05
Reepje schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 15:31:
Dat is een leuke processor, maar ik kan me niet voorstellen dat je er ook maar iets mee opschiet.

Ga eens testen waar de bottleneck zit.
Misschien dat ook win10 niet optimaal werkt, komt vaak genoeg voor.

Kortom, er zijn veel mogelijkheden waardoor je machine niet optimaal werkt, maar dat het komt door je cpu is wat minder waarschijnlijk.
Maar het kan. cpu belasting, gpu belasting, ram belasting bekijken dus op het moment dat het niet lekker loopt. Dat geeft al een beetje inzicht.
Dit.

Je CPU is voldoende voor de meeste games. Ook dus voor Fallout 4. Je probleem ligt waarschijnlijk ergens anders.
Upgraden is zonde.
Apoex schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 15:40:
Als ik CS go speel met op het andere beeldscherm twitch heb ik veel lag, als ik dan everst erbij pak zie ik dat al mijn cpu helemaal 100 procent is, kan het dan aan cs go liggen?
En als je niets streamt? Lopen de spellen dan wel goed? Zoja, dan weet je meteen de boosdoener. ;)

[ Voor 21% gewijzigd door ChojinZ op 10-11-2015 16:27 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Apoex
Allemaal, onwijs bedankt voor alle hulp. Dankzij jullie inzicht doe ik geen koop waar ik straks spijt van heb. blij Dat er mensen zoals jullie zijn.

• Reepje
  • Niet online
nou ja wacht even, als je aan het streamen bent en aan het gamen, dat vraagt nogal wat. Dan zijn er ook nog meer achtergrondprocessen die meelopen.
Hoe het gaat met counter strike op 1 scherm, twitch op het andere scherm (wat doe je dan precies daar, wat zijn de resoluties, wat zijn je settings). Daarnaast kunnen diverse conflicten opspelen bij een dergelijke setup, zelfs je voeding kan roet in het eten gooien.

Dat is geen doorsnee-setup. Dan kan een simpel i5-je wel eens niet meekomen. Je gpu ook niet, je ram ook niet, je besturingssysteem ook niet, je hdd ook niet.

• Apoex
Oke, nee ik stream niet ik kijk twitch dus niks streamen. ik speel cs go op 1 scherm, en kijk iemand anders zijn twitch stream op het andere

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-02 12:14
http://www.overclock.net/content/type/61/id/2630731/

Hyperthreading is voor fallout 4 blijkbaar wel een upgrade! Maar goed, met je huidige cpu zou het ook nirmaal moeten draaien.

• Apoex
Ik speel het op. Ultra met gemak. Bedankt. Voor tegenhouden van koop

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Btw via welke browser kijk je twitch? Firefox? Kameraad van me heeft zelfde probleem! vIa chrome lijkt het stukken beter te gaan.

Maar nu kijkt hij gewoon via VLC/mpc naar twitch, 1% cpu ofso en 60fps :p

Moet je hier maar ff lezen hoe dat gaat:
http://www.teamliquid.net...mpcgood-for-low-end-users

Ps. Zijn setup is een 2600k en een 970, jouw setup mag geen probleem zijn. En zou zonde zijn van up te graden

[ Voor 14% gewijzigd door SadisticPanda op 17-11-2015 18:58 ]

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Pagina: 1