Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)
Verwijderd
Omdat het dataverkeer er toch blijft lopen ofzo
Volgens mij ligt het niet dat iemand mij ligt te pingen ...Op woensdag 20 juni 2001 08:40 schreef om3ega het volgende:
Zet eens een packet sniffer erop om die data te analyzeren. Misschien zit iemand je te pingen?
Maar ik zal eens proberen van zo'n 'packet sniffer' erop te zetten, misschien weet ik dan meer wat hij juist up- en download.
Heb je enig idee welk de beste sniffer is hiervoor ?
Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)
Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...
Met een kabelmodem heb je dat bijna altijd. Er worden gigantisch veel ARP requests verzonden die je lampjes van je netwerkkaart laten knipperen als een disco. Met ADSL mag je er geen last van hebben (Correct me if I am wrong). Ik heb zelf (nog) geen ADSL dus geen ervaring ermee.Op woensdag 20 juni 2001 08:44 schreef Traveler het volgende:
Ik heb dat met de kabel ook, als mijn PC zelfs uit staat knipperen de lampjes nog.
Omdat het dataverkeer er toch blijft lopen ofzo
Op www.sniffer.com staat een sniffer die je (beperkt) mag gebruiken ter evaluatie.
Verwijderd
Omdat linux zich kan gedragenOp woensdag 20 juni 2001 12:22 schreef x-wolf het volgende:
ik heb dit 'probleem' idd ook. Ik geloof niet dat iemand je dan aan het pingen is of ik word al vanaf dag 1 24/7/365 gepingd en dat kan ik me niet voorstellen. Ik moet wel zeggen dat de lampjes beduidend minder knipperen sinds de server Mandrake ipv W2k draait. Hoe dat kan is mij helemaal een raadsel maar het betekent dus iig wel dat het ook met je OS te maken heeft.
We hebben hier ook iemand die op elk vals UDP pakketje antwoord dat ie onbereikbaar is.. ga je het uitzoeken kom je weer bij win2k uit
Die knipperende lampjes op je alcatel zijn gewoon pakketjes die over het hele netwerk worden gebroadcast.
Verwijderd
Zou mij niet verbazen dat dat gewoon verkeer is uit "jouw" netwerksegment.
Kabel is een gedeeld medium, dus grote kans dat pakketjes van anderen bij jou langs komen, zonder aan te kloppen als het ware...
Zie het als de lichtjes op je netwerkkaart in een lan (die staan ook konstant te knipperen als je geen switch gebruikt) , als een ander iets "doet", komen die pakketjes ook bij jou langs, alleen zal je NIC ze niet oppikken, omdat ze niet voor jou bestemd zijn....
Euhm, hier moet ik je wel op corrigerenOp woensdag 20 juni 2001 12:17 schreef om3ega het volgende:
[..]
Met een kabelmodem heb je dat bijna altijd. Er worden gigantisch veel ARP requests verzonden die je lampjes van je netwerkkaart laten knipperen als een disco. Met ADSL mag je er geen last van hebben (Correct me if I am wrong). Ik heb zelf (nog) geen ADSL dus geen ervaring ermee.
Op mijn werk heb ik kabelmodem (Telenet belgie) en als ik daar even niets doe blijven de lampjes gewoon uit. ik mag er uren op staan kijken, maar ze gaan niet 1 keer branden (of knipperen).
Ik heb dit dus enkel met mijn ADSL
Op zich is dit geen probleem, maar m'n server zou dag en nacht aanstaan. Zo kom ik heel snel aan de maand-limiet
kan natuurlijk ook zijn dat de lampies van de andere kabel modem anders zijn afegestelt dus bij meer activiteit pas knipperen.
JA, wij hebben een maandlimiet van 10 GB per maand downloaden en 2 GB per maand uploaden MAX ! (ADSL planet Internet - Belgie)Op woensdag 20 juni 2001 15:07 schreef HermeS het volgende:
maand limit????? waar?
kan natuurlijk ook zijn dat de lampies van de andere kabel modem anders zijn afegestelt dus bij meer activiteit pas knipperen.
Het programma om met ADSL in te bellen noemt ETHERNET300 en telkens de modem knippert zie ik in dat programma mijn up en download cijfer verhogen met +- 10 kilobyte per minuut (download).
Upload is iets minder.
Als het laatste het geval is zijn die pakketjes gewoon normaal, gewoon verkeer op jou segment, wat pptp betreft durf ik zo 1 2 3 geen uitspraken te doen, de ADSL modem die ik gebruik staat boven bij mijn bovenbuurman, die heel aardig mijn lijn sponsord
Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...
Verwijderd
Het kan zijn dat dat je gepingd word, dat de modem een soort van keep-a-live signaaltje verzend etc.
Als hij die 'keep-a-live' signaaltjes verstuurd is dit toch wel HEEL regelmatig.Op woensdag 20 juni 2001 15:55 schreef RopStop het volgende:
Euh ja, dat is helemaal geen probleem hoor. Dat een lampje knippert wil zeggen dat er data wordt verzonden maar niet hoeveel. Het is echt niks.
Het kan zijn dat dat je gepingd word, dat de modem een soort van keep-a-live signaaltje verzend etc.
Het is ongeveer om de 5 seconden
B.t.w.
wat is 1,5 Mb per dag nou?
Ok, dan zal het geen probleem zijnOp woensdag 20 juni 2001 16:13 schreef KillerAce_NL het volgende:
Heb ik met chello kabelmodem ook hoor, dat is gewoon traffic tussen modem en chello...don't worry, wordt ook niet meegerekend hoor.
Heb voor de zekerheid toch ook maar een mailtje naar de provider gestuurd met mijn 'probleem'.
Verwijderd
Skeletonman? was dat niet van Heman ofso?
ok dit was wel heel erg off the pic
Mijn servertje staat dag en nacht aan, maar door die kleine pakketjes die altijd binnenkomen wil de HD niet afslaan !
Als ik mijn ADSL connectie afsluit gaat de
HD naar X-aantal tijd zichzelf spindownen (wat een woord)
En ja, alles staat goed bij energiebeheer
Een 'always up' verbinding zou z'n naam weinig eer aandoen als 'ie niet always up zou blijven, toch?
As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
maar van wat ik begrepen is skynet daaro echt smerige streekjes aan het uithalen (je moet wel over heel veel wils kracht bezitten wil je geen verbinding aangesmeerd krijgen bij skynet).
anyway, ik heb gehoord dat de limiet bij Xs4all op 5 staat. SLIK.
Mijn top maand is februarie van die jaar, ongeveer 125 gig, (ruim 80gig down).
heb ik niks van gehoord, maan er voor was 50gig.
nu valt het wel mee (heb m'n ftp server al 2 maanden dicht staan). maar ik wil nog wel ff profiteren, dus ik heb hem nu weer open gezet.
Ik zit hier met Wanadoo ADSL België en ik heb ook dezelfde limieten. Alsof ze het doorhadden dat ik al elke maand 30-50Gb had binnengesleurd...JA, wij hebben een maandlimiet van 10 GB per maand downloaden en 2 GB per maand uploaden MAX ! (ADSL planet Internet - Belgie)
Die teller werkt toch niet (NOG niet).
En als die gaat werken zit ik met een groot probleem
Ik heb dezelfde modem (Alcatel) en bij mij doet hij dat ook. Dat is zoals gezegd de Keep-Alive boel. En 10GB / 0.05GB = 1/200ste.
Dat is ook wel een beetje
Dat van die HD spindown ligt gewoon aan die EnterNet300. Als ze in het programma zouden zetten dat die pakketjes alleen in het geheugen worden behandeld enzo, zou dat niet zijn. Ofwel 1 van Windows zijn kuren...
Volgens mij is dat mijn "probleem" 1 minuut Commview gedraait, statestieken:Op woensdag 20 juni 2001 13:55 schreef abreemja het volgende:
Mmmm, kabelinternet toch?
Zou mij niet verbazen dat dat gewoon verkeer is uit "jouw" netwerksegment.
Kabel is een gedeeld medium, dus grote kans dat pakketjes van anderen bij jou langs komen, zonder aan te kloppen als het ware...
Zie het als de lichtjes op je netwerkkaart in een lan (die staan ook konstant te knipperen als je geen switch gebruikt) , als een ander iets "doet", komen die pakketjes ook bij jou langs, alleen zal je NIC ze niet oppikken, omdat ze niet voor jou bestemd zijn....
packets: +-25 IN / +-25 out / +- 3000 pass, en het zijn bijna allemaal IP adressen waarvan de eerste 6 cijfers hetzelfde zijn.
Toch had ik hier vroeger geen last van.
Dit is je server die met de VPN server van je ISP loopt te babbelen.De ADSL modem (Alcatel Home Speed Touch) knippert regelmatig met zijn lichtjes.
En op de details van mijn Ethernet300 programma zie ik dat hij nog altijd die pakketjes afhaalt.
Behoorlijk normaal dus.
(seriel:))
daarom is Casema ook zow sloom (hehehe)
alleen bij ut inloggen wil ie wel knipperen .. maar das vrij normaal.. maar inpreciepe doet ie ut nooit zo maar iets binnen halen
9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh