Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Whitewolf88
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 03-05 18:21
Dag,

Ik werk als vrijwilliger voor een organisatie waar een PC staat welke met WOL aangezet moet kunnen worden.
De modem in kwestie ondersteunt dit echter niet door de ARP table elke 15 minuten te flushen iets wat niet te omzeilen is.
Nu zoek ik een router welke en op afstand benaderbaar is als ook een goede ondersteuning bied voor wake on lan.
Graag zou ik hier wat suggesties op ontvangen.

Alvast mijn dank voor de response!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:41
Mr.Whitewolf88 schreef op maandag 09 november 2015 @ 22:53:
Dag,

Ik werk als vrijwilliger voor een organisatie waar een PC staat welke met WOL aangezet moet kunnen worden.
De modem in kwestie ondersteunt dit echter niet door de ARP table elke 15 minuten te flushen iets wat niet te omzeilen is.
Nu zoek ik een router welke en op afstand benaderbaar is als ook een goede ondersteuning bied voor wake on lan.

Je kan dit probleem ook anders oplossen. Zelf heb ik een raspberry pi,(2e hands heb je de oude versie al voor rond de €10) waar je verschillende manieren een Wake on lan relay van kan maken, zo hef je het ARP probleem op. En dan nog een open vpn server installeren, en je kan extern., de lokale computers aanzetten! Maar als je echt een nieuwe router wil, moet je mijn oplossing niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:52
De huidige Asus routers hebben een wake-on-lan feature die prima werkt. Als alternatief zou je kunnen kijken of de bestaande router DD-WRT firmware ondersteund. Daarmee zou het ook moeten lukken maar vergt wel wat meer tweaken om die firmware er op te krijgen.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Mr.Whitewolf88 schreef op maandag 09 november 2015 @ 22:53:
Dag,

Wat veel routers wel kunnen is een IP toewijzen aan een PC. (IP reservering)
Dan krijgt de PC altijd hetzelfde IP, adres maar het bijkomende voordeel is dat de router het MAC-adres niet vergeet en WOL wel blijft werken.

(Dit werkt bijvoorbeeld heel goed met de verschillende Cisco routers die Ziggoklanten krijgen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Whitewolf88
Dank voor de reacties tot dusver.

Op dit moment hangt de pc direct aan de modem ( tg789vn v3 ) en heeft de betreffende computer een statisch IP.
De oplossing met de raspberry pi klinkt interessant maar zelf heb ik geen ervaring met een raspberry dus denkt dat mij dat meer tijd gaat kosten om eigen te maken dan nodig is.

De oplossing voor een nieuw type Asus router vanwege de ondersteuning voor Wol is denk ik op dit moment de meest interessante optie, ik neem aan dat tunnel of bridge mode hier voor niet noodzakelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Waarschijnlijk bridge mode maar informeer of je dit ook vanaf het externe netwerken kan aansturen en of er anders een vpn optie is. Maar let op als het maar om een PC gaat is het dan niet handiger deze aan te laten staan gezien terugverdien tijd.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Whitewolf88
Ik heb zelf al aangegeven dat de pc aan laten staan de eenvoudigste optie is maar aangezien deze alleen op zaterdag op afstand aangezet moet worden willen ze hier niet aan.
Ik ga even contact opnemen met de betreffende provider ( Solcon ) of er zaken aangepast moeten worden in de modem als ik een Asus router er achter koppel met fatsoenlijke WoL ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:45

lier

MikroTik nerd

Is de computer noodzakelijk. Zou deze gevirtualiseerd kunnen worden en via (bijvoorbeeld) een cloud platform beschikbaar gesteld kunnen worden?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1