Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil gaan kijken of het PC gamen wat voor mij is. De Xbox360 begint nu toch wel gedateerd te raken
. In eerste instantie op 1080P en als het lukt op WQHD. Mijn laptop is het aan het begeven, Dus ik wil graag een mooie basis PC, waar ik ook games op kan gaan spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De maximum ligt rond de 350 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Op het ogenblik bezit ik al een Intel Core i5-4590 Tray en een Gigabyte GV-R929D5-4GD-B. Dus de CPU en GPU heb ik al. Daarnaast heb ik een Acer X223W scherm, deze wil ik vervangen zodra ik de PC een tijdje heb. Ook heb ik een externe 2TB harde schijf, voor de massa opslag. Ik wil er graag 1 in gaan bouwen zodra er iets meer budget is. Maar dit heeft geen prioriteit. Daarnaast heb ik de standaard toetsenbord en muis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In eerste instantie de basis om de PC goed te laten werken. Mocht alles bevallen, dan ga ik verder uitbreiden. Is een netwerk kaart inbouwen een toegevoegde waarde? Of kan ik beter een Lankabel gebruiken?
Wat betreft de voeding twijfel ik nog. De GPU heeft een redelijk verbruik. Dus ik heb wel 450 Watt nodig. De 550 Watt voeding vind ik wat mooier wat betreft de bekabeling.
Bij de processor koeling heb weet ik nog niet zeker of ik hierop wil bezuinigen of ietsje meer wil uitgeven voor een stillere pc.
Daarnaast twijfel ik ook nog over de behuizing. Een goede geluidsdemping vind ik het belangrijkst. Dit zijn wat behuizing die ik op het oog heb, maar een 2dehands is geen probleem. Mochten er betere behuizingen zijn dan sta ik hiervoor open.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee. Dit is een project om te kijken of het gamen op de PC bevalt, maar ook om wat te leren over het bouwen van een PC.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Klopt mijn configuratie op deze manier? Of kan ik beter nog wat aanpassen.
Ik wil gaan kijken of het PC gamen wat voor mij is. De Xbox360 begint nu toch wel gedateerd te raken
Wat mag het systeem gaan kosten?
De maximum ligt rond de 350 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Op het ogenblik bezit ik al een Intel Core i5-4590 Tray en een Gigabyte GV-R929D5-4GD-B. Dus de CPU en GPU heb ik al. Daarnaast heb ik een Acer X223W scherm, deze wil ik vervangen zodra ik de PC een tijdje heb. Ook heb ik een externe 2TB harde schijf, voor de massa opslag. Ik wil er graag 1 in gaan bouwen zodra er iets meer budget is. Maar dit heeft geen prioriteit. Daarnaast heb ik de standaard toetsenbord en muis.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4590 Tray | € 193,53 | € 193,53 |
| 1 | Gigabyte GV-R929D5-4GD-B | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Acer X223W Zwart | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 193,53 | |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In eerste instantie de basis om de PC goed te laten werken. Mocht alles bevallen, dan ga ik verder uitbreiden. Is een netwerk kaart inbouwen een toegevoegde waarde? Of kan ik beter een Lankabel gebruiken?
| 1 | ASRock B85M Pro4 | € 61,95 | € 61,95 |
| 1 | Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth | € 25,95 | € 25,95 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 40,95 | € 40,95 |
| 1 | Antec VPF Series 450W | € 52,01 | € 52,01 |
| 1 | Cooler Master GM G550M | € 61,95 | € 61,95 |
| 1 | Crucial BX100 250GB | € 80,95 | € 80,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 323,76 | |
Wat betreft de voeding twijfel ik nog. De GPU heeft een redelijk verbruik. Dus ik heb wel 450 Watt nodig. De 550 Watt voeding vind ik wat mooier wat betreft de bekabeling.
| 1 | be quiet! Pure Rock | € 32,- | € 32,- |
| 1 | Gelid Solutions SnowStorm | € 18,95 | € 18,95 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 39,95 | € 39,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 90,90 | |
Bij de processor koeling heb weet ik nog niet zeker of ik hierop wil bezuinigen of ietsje meer wil uitgeven voor een stillere pc.
Daarnaast twijfel ik ook nog over de behuizing. Een goede geluidsdemping vind ik het belangrijkst. Dit zijn wat behuizing die ik op het oog heb, maar een 2dehands is geen probleem. Mochten er betere behuizingen zijn dan sta ik hiervoor open.
| 1 | Cooler Master N300 (KKN1, closed) | € 42,95 | € 42,95 |
| 1 | Cooler Master Silencio 352 | € 58,87 | € 58,87 |
| 1 | Fractal Design CORE 2300 | € 52,77 | € 52,77 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 154,59 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee. Dit is een project om te kijken of het gamen op de PC bevalt, maar ook om wat te leren over het bouwen van een PC.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Klopt mijn configuratie op deze manier? Of kan ik beter nog wat aanpassen.