Een jaar geleden heb ik in dit forum een topic geplaatst voor mijn nieuwe pc. Door een financiële tegenvaller heb ik die aankoop ruim een jaar uit moeten stellen. Inmiddels heb ik mijn wenslijst dusdanig aangepast dat een nieuwe ronde commentaar mij wenselijk lijkt.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het nieuwe systeem wil ik (naast huis-tuin-en-keuken gebruik) voornamelijk gebruiken voor gaming. Mijn voorkeur gaat daarbij uit naar MMORPG's en open world RPG's.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De absolute maximumprijs exclusief verzendkosten is €1100.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik ben reeds in het bezit van een 1080p LG monitor (waarvan het type mij ontschiet), een Razer Deathadder Chroma, philips SPA5300 speakers en een generiek toetsenbord.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle onderdelen die ik denk nodig te hebben staan in de onderstaande wenslijst.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur voor GPU gaat uit naar AMD. Ik wil mijn steentje bijdragen aan het verbeteren van AMD's positie.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb geen grote wensen. Het systeem mag geen hels kabaal maken, wat met de onderstaande onderdelen hopelijk geen probleem wordt. Fluisterstil is nou ook weer niet nodig.
Ga je overklokken?
Ik ga niet overklokken.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb een aantal vragen:
1. Het is mij opgevallen dat de Crucial mx200 250gb SSD's een stuk goedkoper zijn dan de 256gb mx100 variant. Is hier een speciale reden voor? Met andere woorden, is er een reden om niet voor de mx200 variant te gaan, afgezien van het verlies van 6gb?
2. Zijn er incompatibele onderdelen?
3. Heb ik verder nog iets belangrijks gemist?
Met het oog op future proofing ben ik gegaan voor een Skylake build. Het h170 moederbord heb ik gekozen om crossfire in de toekomst niet uit te sluiten, met het oog op de mogelijke verbeteringen in crossfire door dx12. (Ik ben mij ervan bewust dat mijn voeding in dat geval waarschijnlijk vervangen moet worden.) De R9 390 GPU is een bewuste keuze, waarvoor ik twee redenen heb: in de eerste plaats verwacht ik dat de games die ik speel (MMORPG's en open world RPG's) goed gebruik gaan maken van de 8gb VRAM. In de tweede plaats wil ik AMD steunen.
Als ik geld kan besparen door over te stappen van de Crucial mx100 256gb naar de Crucial mx200 250gb, verwacht ik dat geld te gebruiken om mijn CPU te upgraden van een i5-6400 naar een i5-6500.
Alvast dank voor jullie feedback.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het nieuwe systeem wil ik (naast huis-tuin-en-keuken gebruik) voornamelijk gebruiken voor gaming. Mijn voorkeur gaat daarbij uit naar MMORPG's en open world RPG's.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De absolute maximumprijs exclusief verzendkosten is €1100.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik ben reeds in het bezit van een 1080p LG monitor (waarvan het type mij ontschiet), een Razer Deathadder Chroma, philips SPA5300 speakers en een generiek toetsenbord.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle onderdelen die ik denk nodig te hebben staan in de onderstaande wenslijst.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur voor GPU gaat uit naar AMD. Ik wil mijn steentje bijdragen aan het verbeteren van AMD's positie.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb geen grote wensen. Het systeem mag geen hels kabaal maken, wat met de onderstaande onderdelen hopelijk geen probleem wordt. Fluisterstil is nou ook weer niet nodig.
Ga je overklokken?
Ik ga niet overklokken.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb een aantal vragen:
1. Het is mij opgevallen dat de Crucial mx200 250gb SSD's een stuk goedkoper zijn dan de 256gb mx100 variant. Is hier een speciale reden voor? Met andere woorden, is er een reden om niet voor de mx200 variant te gaan, afgezien van het verlies van 6gb?
2. Zijn er incompatibele onderdelen?
3. Heb ik verder nog iets belangrijks gemist?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6400 Boxed | € 191,95 | € 191,95 |
| 1 | Gigabyte GA-H170-HD3 | € 98,95 | € 98,95 |
| 1 | Sapphire Radeon NITRO R9 390 8G with back plate | € 354,51 | € 354,51 |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 47,95 | € 47,95 |
| 1 | Fractal Design Define R5 Zwart | € 102,95 | € 102,95 |
| 1 | Scythe Mugen 4 | € 38,95 | € 38,95 |
| 1 | Kingston HyperX Fury black HX424C15FBK2/8 | € 55,95 | € 55,95 |
| 1 | Cooler Master V550 Semi-Modular | € 84,- | € 84,- |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 112,- | € 112,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.087,21 | |
Met het oog op future proofing ben ik gegaan voor een Skylake build. Het h170 moederbord heb ik gekozen om crossfire in de toekomst niet uit te sluiten, met het oog op de mogelijke verbeteringen in crossfire door dx12. (Ik ben mij ervan bewust dat mijn voeding in dat geval waarschijnlijk vervangen moet worden.) De R9 390 GPU is een bewuste keuze, waarvoor ik twee redenen heb: in de eerste plaats verwacht ik dat de games die ik speel (MMORPG's en open world RPG's) goed gebruik gaan maken van de 8gb VRAM. In de tweede plaats wil ik AMD steunen.
Als ik geld kan besparen door over te stappen van de Crucial mx100 256gb naar de Crucial mx200 250gb, verwacht ik dat geld te gebruiken om mijn CPU te upgraden van een i5-6400 naar een i5-6500.
Alvast dank voor jullie feedback.