Zyxel NSA325 v2 - sommige bestanden niet benaderbaar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerder
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-07 07:04
Beste mede Tweakers,

Sinds vandaag ben ik in het bezit van een Zyxel NSA325 v2. Ik had goede reviews gelezen en besloot voor deze goedkope opslag oplossing te gaan. Installatie en activering is allemaal vrij eenvoudig gegaan, maar nu stuit ik tegen een vervelend probleem aan.
Ik heb aan de NAS een externe USB 3.0 HDD gehangen. Deze deel ik nu via de NAS over mijn netwerk en gebruik deze voor het delen van voornamelijk films en series. Het probleem is echter dat sommige bestanden door geen enkel apparaat te benaderen zijn. Ze spelen niet af.

Het begon in KODI voor Android TV. Hier merkte ik dat sommige films wel en sommige films niet te openen waren. Even dacht ik aan een mogelijk codec probleem, maar ook mijn laptop wil diezelfde bestanden maar niet openen. Mijn idee was om het betreffende bestand te verplaatsen naar een map met een bestand dat wel werkt. Dit wil echter ook niet lukken, omdat ik weer de melding krijg dat het bestand niet te benaderen is.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen. De HDD heeft maar 1 partitie en ik zie geen verschillen tussen de bestanden die wel werken en die niet werken.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Alvast bedankt

Grt Geert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online
Gerder schreef op maandag 09 november 2015 @ 21:25:
omdat ik weer de melding krijg dat het bestand niet te benaderen is.
En als je er met een file browser naartoe gaat? Bestaat het bestand dan wel? Dit klinkt voor mij als een rechtenprobleem, of iets wat aangeeft dat het bestand er is, terwijl dat niet is.

Kun je het bestand wat niet werkt eens van je nas halen en op je laptop direct afspelen? Of is hij dan ook niet te benaderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerder
Het bestand bestaat wel. Ook voor de NAS. Het kan alleen niet afgespeeld worden. Zowel door KODI for Android TV als door VLC op de laptop niet. Ook kan ik het niet verplaatsen naar een andere map omdat ik dan wederom een foutmelding krijg. Voorheen hing deze HDD gewoon middels USB 3.0 aan mijn PC en toen kon ik het wel afspelen. Nu hij aan mijn NAS hangt gaat het ineens niet meer. Sommige bestanden zijn echter wel af te spelen dus het betreft niet de volledige schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerder
Zojuist heb ik de HDD direct aan mijn laptop gehangen en op die manier kan het bestand wel door VLC worden afgespeeld.

Vanuit bovenstaande setup heb ik het bestand naar een interne HDD in de NAS verplaatst. Vanuit daar kan het bestand ook afgespeeld worden.

Mocht er nog iemand een idee hebben dan hoor ik het graag. Anders wordt het simpelweg de boel overzetten naar de interne HDD