Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Internet Studio mogelijkheden

Pagina: 1
Acties:

• Nickmeister
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-08 14:34
Hallo tweakers,

Ik woon sinds kort in een studio deze units staan aan de achterkant van een winkelpand. De modem staat helemaal vooraan in de meterkast, met een kabel er naartoe is haast onmogelijk. in het pand zelf is een wifi adapter aanwezig maar het signaal is nog steeds zeer slecht. en super traag :(

Voor de units zelf is een aparte meterkast aangemaakt met kabel.

Mijn vraag is dus eigenlijk kan ik op dat punt kabel internet aanvragen. en zijn er nog andere opties.

Met vriendelijke groet Nick

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7DGqnP2.jpg

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 06:56
Heeft de studio een eigen huisadres? Ik zie op je foto geen AOP, daarop is in ieder geval niets aan te vragen.

Wellicht MoCa gebruiken om een bedraad signaal tot in je meterkast te krijgen?

• Nickmeister
Bedankt voor je reactie.

Nee het is allemaal een adres.

MoCa is misschien een optie maar wellicht niet rendabel? Dan pak ik het signaal van een aftakking. De afstand van mijn unit naar de meterkast is bijna het zelfde als de hoofd meterkast (zie het als rechter deur hoofd meterkast) [winkelpand] en linker deur onze meterkast lange gang naar achterplaats)

Echter is het via mij kant makkelijk om een lange kabel langs de gang te trekken naar de unit.

Beetje lastig allemaal 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door Nickmeister op 09-11-2015 20:50 ]

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:43
Nickmeister schreef op maandag 09 november 2015 @ 19:33:
met een kabel er naartoe is haast onmogelijk
Gewoon die kabel trekken dus. Desnoods leg je hem buiten neer.

Er is echt altijd wel één mogelijkheid om een kabel te trekken. Zeker als je in hetzelfde pand zit.

• Nickmeister
Dat gaat helaas niet de woning zit aan een drukke straat dan zou ik via de meterkast de straat op winkel luifel voorbij deur ernaast naar binnen en dan die lange gang naar een buiten unit trekken.

• Nickmeister
En de kabel langs 1e verdieping dan door een woonkamer en slaapkamer van iemand anders is ook niet te doen lijkt mij.

Verwijderd

Nickmeister schreef op maandag 09 november 2015 @ 20:47:
MoCa is misschien een optie maar wellicht niet rendabel? Dan pak ik het signaal van een aftakking. De afstand van mijn unit naar de meterkast is bijna het zelfde als de hoofd meterkast (zie het als rechter deur hoofd meterkast) [winkelpand] en linker deur onze meterkast lange gang naar achterplaats
Dit zou ik niet te snel afserveren. Coax kabel is van vrij hoge kwaliteit en de splitters hebben minder impact dan je denkt. Veel fabrikanten geven aan op 300m afstand nog 100mbit te kunnen leveren. Naast dat dat waarschijnlijk veel beter is dan je nu hebt is de afstand waarschijnlijk korter.

Neemt niet weg dat cat5/6 altijd beter blijft maar dit zou een oplossing kunnen zijn ( die je met dank aan de wkoa ) eerst zou kunnen proberen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2015 07:04 ]

• marcop82
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Zo'n MoCA 2.0 adapter heeft ook vaak een IN en OUT, dus je kan hem tussen een kabel en de versterker/splitter zetten. Alleen vind ik geen MoCA 2.0 adapter leverbaar (toch vorige week niet), waarmee je tot bijna 1Gbit kunt halen over Coax. Indien beschikbaar, vind ik MoCA een betere oplossing dan HomePlug en WiFi oplossingen, als een netwerkkabel trekken absoluut onmogelijk is.

• Nickmeister
Dank voor de informatie. Ik heb zojuist een HIRSCHMANN MoCa gekocht. Hopelijk werkt het een beetje!

[ Voor 8% gewijzigd door Nickmeister op 10-11-2015 19:03 ]

• Nickmeister
marcop82 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 08:35:
Zo'n MoCA 2.0 adapter heeft ook vaak een IN en OUT, dus je kan hem tussen een kabel en de versterker/splitter zetten.
Pakketje binnen op de kabel aangesloten(Hoofdkabel MoCa in/MoCa uit versterker) helaas geen internet. Op de gebruiksaanwijzing staat dat je er minimaal 2 moet hebben? Als ik er een internet kabel aanhang zou het toch goed moeten zijn? Er brand ook geen oranje lampje (indicatie voor netwerk)

Zou het kunnen zijn dat het kabelnetwerk niet verbonden is met het hoofdmeterskast waar de router zich bevind dan

[ Voor 10% gewijzigd door Nickmeister op 12-11-2015 20:58 ]

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Dat zou heel goed kunnen. Je kunt niet rechtstreeks internet van die coax kabel aftappen...
Je gebruikt de coax kabel alleen om het signaal tussen de 2 adapters (ja je hebt er dus 2 nodig) in de MoCa set te transporteren.

Als de router in de meterkast waar het internet signaal op binnen komt ook nog meerdere LAN poorten bevat, verbind je de ene adapter met een cat5/6 patchkabel op een LAN poort en sluit je de coax aan.
En de andere adapter zet je in je huiskamer, sluit hem op coax aan en verbindt de adapter weer met een cat5/6 patchkabel met een switch en dan naar je PC (of stop patchkabel rechtstreeks in je PC.)

• marcop82
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Inderdaad, de MoCA adapters zijn "ethernet bridges" zoals PowerLine/HomePlug apparaten dat ook zijn: ze maken een verbinding voor ethernet (ook wel gekend als RJ45, CAT5/6, LAN) mogelijk over een ander medium. Waar PowerLine adapters dit mogelijk maken over het stroomnet, doen MoCA adapters dit over Coax.

Je moet er dus twee hebben, eentje aan beide kanten waar je een netwerkkabel wilt trekken.

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-11 09:46
Voor MoCA heb je minimaal 2 nodig. 1 om het signaal op de kabel te zetten in de meterkast en 1 om het signaal voor van de kabel af te halen in de betreffende ruimte.

Daarbij installeer je de MoCA adapter in deze situatie in de meterkast na de versterker en voor de multitap. Deze versterker laat geen retour signaal door en al helemaal niet op de hogere frequenties waarop MoCA werkt. Het MoCA signaal zal nooit door de versterker heen komen.

Daarbij plaats je je kabel modem ook weer voor deze versterker, omdat de versterker geen retour signaal heeft en een modem hierom nooit online zal komen achter deze versterker.

Wil je het modem in de eigen ruimte hebben dan zul je een andere versterker nodig hebben die wel retour geschikt is.

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:22
Ik lees dat er meerdere ruimtes zijn die verhuurd worden (units) en de getoonde foto is de 2de meterkast op het adres waar op het moment puur tv word verdeeld, klopt dit?

Ik zou eens met je huurbaas in gesprek gaan over de mogelijkheden van het leggen van een netwerkkabel naar deze meterkast, als de huurbaas hier toestemming voor geeft zou ik het zeker doen.

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Pagina: 1