Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre-nl
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-03 17:52
Hoi allemaal,

Ik zit te denken aan een smartwatch, maar die van Apple nee dat is me te prijzig voor een nieuwtje wat ik wil proberen.
Wie van jullie heeft een smartwatch op een iPhone, of waar zijn de beste ervaringen mee ?
Ik lees veel over de pebble time maar als ik dat schermpje zie lijkt me die een beetje "wazig" en niet vergelijkbaar met andere schermen ?

Kortom wat is echt aan te raden als je
- meldingen wilt ontvangen van bijvoorbeeld whatsapp (direct kunnen lezen)
- maar ook van twitter en Facebook meldingen
- stappenteller en hartslag die zich koppelt met de iPhone gezondheids app
- en toekomt heeft op de iPhone...

Ik ben benieuwd naar jullie ervaring

Mvg
Andre

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lexvandoef
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-05 20:04
Het enige echte volwaardige alternatief voor de apple watch zijn de pebble modellen.
Volwaardige appstore, verschillende modellen (voor elk wat wils), zeer goede accuduur, stappenteller (als je de app installeert), notificaties doetie en blijft voorlopig wel beschikbaar en available vpor iphones.
Het geeky uiterlijk/imago moet je wel liggen, ik ga binnenkort voor de pebble time round :).

Android wear is tegenwoordig ook koppelbaar aan je iphone maar zeer beperkt, het installeren van eigen apps is niet eens mogelijk....

Wel lastig hoor, ik heb ook geen trek in de apple watch, ik vind hem niet subtiel genoeg als horloge, maar ja wat kan je dan aan je iphone koppelen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saligt
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09:14
Mijn moto 360 heb ik wel eens gekoppeld aan de Iphone van mijn vriendin. Werkte wel prima, maar heb er geen dag mee gelopen, dus daar zou je even meer over moeten zoeken.

Sinds de update van Android Wear 1.3 kun je ook deze smartwatches gebruiken met Iphones. Wel zijn er een aantal functies die niet werken. Maar meldingen krijg je wel binnen. Of de stappenteller en hartslag zich koppelt met de iPhone gezondheids app weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
→ MAA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:08
Mijn vrouw heeft een Fitbit Charge gekoppeld aan een iPhone, deze geeft alleen inkomende telefoontjes door naar de fitbit, en synced met de fitbit app de gezondheidsgegevens. De Fitbit Surge zou meer info moeten doorgeven zoals berichten. https://www.fitbit.com/nl/surge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre-nl
lexvandoef schreef op maandag 09 november 2015 @ 23:36:
Het enige echte volwaardige alternatief voor de apple watch zijn de pebble modellen.
Volwaardige appstore, verschillende modellen (voor elk wat wils), zeer goede accuduur, stappenteller (als je de app installeert), notificaties doetie en blijft voorlopig wel beschikbaar en available vpor iphones.
Het geeky uiterlijk/imago moet je wel liggen, ik ga binnenkort voor de pebble time round :).

Android wear is tegenwoordig ook koppelbaar aan je iphone maar zeer beperkt, het installeren van eigen apps is niet eens mogelijk....

Wel lastig hoor, ik heb ook geen trek in de apple watch, ik vind hem niet subtiel genoeg als horloge, maar ja wat kan je dan aan je iphone koppelen...
De pebble time heb ik naar gekeken maar ik twijfel ik zie wel een grote fan base .
Maar als ik het scherm zie in de diverse filmpjes heb ik het idee dat ik terug in de jaren 80 ben met een Nintendo 8bits :)
Apps opzicht heb ik nog niet echt belang bij maar ik wil graag dingen vanaf mijn telefoon gepusht worden naar de telefoon.
Zoals notificaties en berichten vanaf zoals whatsapp , Facebook en twitter ik haal er niet uit of dit kan met pebble.
Of hoe dit weer gegeven word.

Ik ben erg benieuwd wie mij meer kan vertellen over de pebble telefoon.

Tevens wie gebruikt Androidwear op de iPhone, dan zou je de diverse android toestellen kunnen aansturen

Groet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik heb een Pebble Time Steel en ben er erg tevreden over! Desondanks zou ik toch wat extra geld neerleggen voor een Apple Watch, die is tenslotte beter geïntegreerd en heeft o.a. een hartslag sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre-nl
Ik moet zeggen ik heb net even naar de pebble round gekeken en dat display ziet er al een stuk beter uit.
Maar de prijs is er ook na, 349,- euro met de 20mm band.

Dat is best prijzig ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usefulidiot.198
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:42
Ik zat al een tijdje met hetzelfde dilemma. De Apple watch vond ik te prijzig en ook overkill qua functionaliteit, heb nog even naar Pebble gekeken, maar deze sprak mij qua looks niet aan. Ben uiteindelijk voor de Alcatel onetouch watch gegaan. Is niet uit te breiden met apps, maar is voor rond de 100 euro een erg fijne smartwatch.

PSN: nameless-iD_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Planet X
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-04 17:30
Ik heb een Moto 360 2015 getest met een iPhone 6s Plus. Op zich werkt de smartwatch prima met stappenteller en weer informatie. Maar de stappenteller kan niet gekoppeld worden aan de Gezondheid app. Google zoeken werkt ook. Wat ik echt jammer heb gevonden is dat Google Maps of Apple Maps niet werkt. Je kunt ook geen apps installierten op een Android smartwatch vanaf je iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Andre-nl schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 21:31:
Ik moet zeggen ik heb net even naar de pebble round gekeken en dat display ziet er al een stuk beter uit.
Maar de prijs is er ook na, 349,- euro met de 20mm band.

Dat is best prijzig ..
Het scherm van de Round is exact hetzelfde als dat van de Time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvandoef
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-05 20:04
En de Round is dezelfde prijs in dollars als de Time Steel, wat mij doet vermoeden dat de euro prijs ook hetzelfde wordt en dus 299 is ;).

Overigens komen notificaties op je iPhone ook binnen als notificaties op je Pebble, alles wat je op je iPhone binnen krijgt wordt gewoon gepushed.

@FIXeR.nl, ik vind juist de afwezigheid van een hartslagsensor en het design een plus aan de pebble time round tov de apple watch, die sensoren werken toch nooit heel erg nauwkeurig en een rond horloge draagt vele malen prettiger vind ik.
Pagina: 1