Hallo,
Ik ben op zoek naar een SSD schijf die als data opslag gaat dienen, op dit moment heb ik al een SSD waarop mijn OS installatie staat maar mijn data wordt op een gewone mechanische HDD bewaard. Nou is mijn probleem dat deze HDD naar mijn mening wel erg veel geluid maakt, een beetje een piepend geluid, het geluid lijkt te komen doordat het spul aan de binnenkant van de HDD mechanisch is en dus draait. Omdat ik tinnitus heb en mogelijk ook hyperacusis erger ik mij vrij snel aan dit soort geluiden. Wanneer ik achter de pc zit hoor ik altijd een lichte piepgeluid, wanneer ik vervolgens de pc openmaak dan komt vrijwel meteen het geluid van de HDD tegemoet. Ik wil daarom de HDD verwijderen en een SSD erbij in stoppen en deze als data opslag gaan gebruiken. De bedoeling is dan dat ik 2 SSD's heb in mijn systeem.
Ik zelf heb deze van Crucial op het oog.
Ik zoek een?
Tweede SSD schijf voor mijn systeem, deze moet als data opslag gaan dienen.
Wat is je budget?
Geen vast budget maar de prijs van de geselecteerde SSD wil een beetje aanhouden.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
In principe niet, zo lang het bijwerken van de firmware onder Linux gemakkelijk gaat, dit is ook de reden waarom ik in eerste instantie voor Crucial gekozen heb.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik ben op zoek naar een SSD schijf die als data opslag gaat dienen, op dit moment heb ik al een SSD waarop mijn OS installatie staat maar mijn data wordt op een gewone mechanische HDD bewaard. Nou is mijn probleem dat deze HDD naar mijn mening wel erg veel geluid maakt, een beetje een piepend geluid, het geluid lijkt te komen doordat het spul aan de binnenkant van de HDD mechanisch is en dus draait. Omdat ik tinnitus heb en mogelijk ook hyperacusis erger ik mij vrij snel aan dit soort geluiden. Wanneer ik achter de pc zit hoor ik altijd een lichte piepgeluid, wanneer ik vervolgens de pc openmaak dan komt vrijwel meteen het geluid van de HDD tegemoet. Ik wil daarom de HDD verwijderen en een SSD erbij in stoppen en deze als data opslag gaan gebruiken. De bedoeling is dan dat ik 2 SSD's heb in mijn systeem.
Ik zelf heb deze van Crucial op het oog.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Crucial BX100 500GB | € 154,95 | € 154,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 154,95 | |
Ik zoek een?
Tweede SSD schijf voor mijn systeem, deze moet als data opslag gaan dienen.
Wat is je budget?
Geen vast budget maar de prijs van de geselecteerde SSD wil een beetje aanhouden.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
In principe niet, zo lang het bijwerken van de firmware onder Linux gemakkelijk gaat, dit is ook de reden waarom ik in eerste instantie voor Crucial gekozen heb.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 178,95 | € 178,95 |
| 1 | Asus H97M-E | € 90,- | € 90,- |
| 1 | MSI GeForce GTX 750 1GB (v1) | € 110,97 | € 110,97 |
| 1 | WD Green HDD, 500GB | € 46,95 | € 46,95 |
| 1 | Sharkoon MA-W1000 | € 36,50 | € 36,50 |
| 1 | NZXT NZXT Sentry Mix 2 | € 30,95 | € 30,95 |
| 4 | Kingston KHX1600C9D3/4G | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Seasonic M12II Evo 520W | € 65,95 | € 65,95 |
| 1 | Crucial M500 2,5" 120GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 560,27 | |