HDMI Recorder voor TV?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazershark
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-01 11:54
Hallo iedereen,

Mijn moeder is lerares op een middelbare school, en nam tot voor kort vaak programma's en films op van TV op DVD om te gebruiken op school.

Nu heeft haar DVD Recorder het begeven, en deze worden niet meer gemaakt. Ik zou een tweedehands DVD Recorder kunnen kopen voor haar, maar ik vraag me af: bestaan er geen betere mogelijkheden?

Ik zoek dus in feite een DVR (Digitale Video Recorder) met de volgende functionaliteit:

- Opname direct op externe HDD via USB
- Ingebouwde encoding in een videoformaat dat op elke PC afgespeeld kan worden (H.264, Avi, MP4, ...)
- HDMI, component of SCART input (vanaf de Belgacom Decoder).
- Gewoon een eenvoudig te bedienen systeem: HDD aansluiten, Record knop indrukken.
- Eventueel programmeerbaar met opnemen op een bepaald tijdstip.

Een echte vervanging van een old-school videorecorder of DVD recorder dus, met de externe HDD als opnamemedium.

Bestaat dit? Ik vond wel enkele oplossingen online die dienen om gameplay op te nemen van een PS4 e.d., maar dit vereist nog encoding via de PC. Ik zoek iets dat direct Encode en klaar is om opnieuw af te spelen. Misschien kent iemand van de Tweakers hier wel iets dat hieraan voldoet?

Als iemand raad weet, zou een grote hulp zijn! Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:38
Welke tv heeft ze? En welke provider heeft ze? Mijn ong 7 jaar oude tv kan gewoon ongedecodeerde kanalen opnemen op usb stick/externe hdd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazershark
Ze heeft een Samsung LED Smart TV (UE46 F7000 SLXXN)

Ik heb de handleiding opgezocht, maar daarin staat dat de TV wel kan opnemen op USB, maar dat dit met DRM beveiligd is, en enkel op dezelfde TV terug kan afgespeeld worden (niet op PC, en ook niet op andere TV's van hetzelfde type).. Dit is dus jammer genoeg nutteloos voor dit doeleinde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
lazershark schreef op maandag 09 november 2015 @ 18:03:
Als iemand raad weet, zou een grote hulp zijn! Alvast bedankt! :)
Ik zou zeggen, lees hier een beetje mee

http://originaltrilogy.co...Virgin-Media-etc/id/15179

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aksnes
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 05-05 23:04
Waarom is downloaden geen optie? Bespaart een hoop moeite lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazershark
Wouter_96 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 09:34:
Waarom is downloaden geen optie? Bespaart een hoop moeite lijkt me.
Omdat sommige minder bekende documentaires e.d. gewoonweg niet te vinden zijn online.

Bedankt voor de reacties iedereen.

Ik heb ondertussen na wat extra zoekwerk een oplossing gevonden, die ik hier zal delen in geval iemand het kan gebruiken: Avermedia Gamecapture HD 2;

http://gamerzone.avermedi...capture/game_capture_hd_2
YouTube: Avermedia Game Capture HD 2 Unboxing & Demo (GTA V Gameplay Sample)

Het is een device dat op gamers gericht is, om gameplay op te nemen en te streamen. Maar het kan dus perfect via HDMI opnemen rechtstreeks op een externe (of interne) harde schijf, zonder tussenkomst van een PC, en met hardwarematige H264 encoding. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Het kan van HDMI opnemen ja, maar of dat ook met DRM gecodeerde streams kan (zoals een TV uitstuurt), daar zou ik geen vergif op innemen. Het enige dat erk staat is dat het met upcoming (!) firmware een timeropname kan maken. Het ding pakt inputs van gameconsoles en out naar TV, niet andersom. Dat is namelijk beschermd, en juist tegen rips als dit. Dus ik zou er echt niet vanuit gaan dat dit gaat werken.

Ik weet niet of Belgacom een website heeft waar je programma's terug kunt zien (net als Ziggo dat in NL heeft met Horizon TV). Zo ja, dan zou je eens kunnen kijken of je iets met De Torch browser kunt. Die heeft een media download knop. Stukje film afspelen is genoeg om die knop te activeren en dan ript ie zo de hele film, ongeacht de content provider :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
The Eagle schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 19:18:
Het kan van HDMI opnemen ja, maar of dat ook met DRM gecodeerde streams kan (zoals een TV uitstuurt), daar zou ik geen vergif op innemen. Het enige dat erk staat is dat het met upcoming (!) firmware een timeropname kan maken. Het ding pakt inputs van gameconsoles en out naar TV, niet andersom. Dat is namelijk beschermd, en juist tegen rips als dit. Dus ik zou er echt niet vanuit gaan dat dit gaat werken.

Ik weet niet of Belgacom een website heeft waar je programma's terug kunt zien (net als Ziggo dat in NL heeft met Horizon TV). Zo ja, dan zou je eens kunnen kijken of je iets met De Torch browser kunt. Die heeft een media download knop. Stukje film afspelen is genoeg om die knop te activeren en dan ript ie zo de hele film, ongeacht de content provider :)
In het door mij geplaatste linkje : FreshMaker in "HDMI Recorder voor TV?"
Worden een aantal 'chinese' hdmi splitters besproken waar ( per ongeluk ) de hdcpfunctie niet "aan staat"
Hierdoor wordt de do not copy functie niet ontvangen door het aangesloten apparaat, en kan je de docu's opnemen
Pagina: 1