Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdorn
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22-04 10:21
Beste Tweakers,

Sindskort zie ik een soort ingebrande olievlekachtige slingerende lijn in mijn monitor, deze lijn is altijd zichtbaar ongeacht de applicatie die op de monitor draait (een game, film, browser etc).
Ik heb het scherm schoongemaakt met een lcd reiniger om uit te sluiten dat de lijn fysiek op het scherm zit.

Hier zijn 2 foto's van de lijn op de monitor:
http://i63.tinypic.com/9qxoiw.jpg
http://i64.tinypic.com/2yxhw1c.jpg

De monitor is 3,5 jaar oud (03-2012) maar heeft wel veel uren gedraaid.
Ik heb de monitor naar factory defaults gereset en heb de LDC conditioning van de monitor gedraaid, waarbij alle basiskleuren afwisselend voorbij komen. Dit heeft echter niet geholpen.
De monitor heeft niet extreem lang aangestaan met een foto van een olievlekachtige slingerende lijn op de achtergrond :P

Heeft iemand hier een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn met mijn monitor?

Bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:31
Je hebt er niets aan, maar ik heb soortgelijke vlekken op mijn dell 27", aan de bovenrand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:26

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Lijkt wel alsof er vocht tussen het panel zit.

Coding in the cold; <brrrrr />

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Ook mijn U2410 heeft dit probleem gehad, ook aan de rechterkant. Begon in de winter en schoof iedere winter wat op naar links. In de zomer werd het minder of verdween het geheel. Op dit moment is er niets meer van te zien. Ik vermoed dat het iets te maken heeft met de combinatie vocht en kou. Aan de rechterkant staat er ook een (CCFL) monitor vlak naast/achter, dus mogelijk dat de warmte daarvan hier ook toe heeft bijgedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien dat de anti glare coating niet helemaal meer lekker hecht op de front polarizer. Heb je het scherm vaak schoongemaakt? Zo ja, hoe? Of is het scherm heel warm geworden? (op welke helderheidsinstelling heb je hem staan?)