Is mijn anti-virus zelf een virus geworden?

Pagina: 1
Acties:

• Flammaestus
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 02-11 00:47
Gegroet mede-tweakers,

Laat ik maar direct met de deur in huis vallen. Mijn anti-virus wilt niet meer van mijn laptop af :( .Ik gebruik(te) Managed Antivirus maar wil er eigenlijk weer van af omdat ik niet kan instellen wanneer hij mijn laptop scant waardoor hij soms doodleuk gaat scannen wanneer ik een game speel. Dat is niet bepaald bevordelijk voor de frames kan ik je zeggen :P . Ik heb al geprobeerd om het programma te deïnstalleren via programma's en onderdelen, maar dan krijg ik een foutcode ergens op het einde. Toen maar wat gegoogelt en toen zag ik ergens regedit staan, helaas werkte dit ook niet. Uit laatste hoop maar ergens in het mapje van Managed Antivirus zitten zoeken voor een "uninstall.exe" oid. Niet gevonden en ik ben nu ten einde raad. Bij voorbaat dank als jullie me kunnen helpen.

Groetjes,
Flammaestus

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:56

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Welke foutcode. Wat zag je staan qua Regedit?

Ben je administrator?

Anders via elevated WMIC proberen?

Coding in the cold; <brrrrr />

• Flammaestus
Belindo schreef op maandag 09 november 2015 @ 17:53:
Welke foutcode. Wat zag je staan qua Regedit?

Ben je administrator?

Anders via elevated WMIC proberen?
foutcode 1722 en ik ben administrator, om eerlijk te zijn heb ik niet veel verstand van regedit maar ik zag heel veel staan in ieder geval :+

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Managed Antivirus klinkt als Vipre :P
Die kun je vanuit de portal verwijderen.

• Flammaestus
Trommelrem schreef op maandag 09 november 2015 @ 21:15:
Managed Antivirus klinkt als Vipre :P
Die kun je vanuit de portal verwijderen.
en hoe doe ik dat :?

• Trommelrem
Eerst moeten we weten of het Vipre is. Kun je dat bevestigen?

Zo ja, Vipre wordt uitgerold via de management portal. Dat kunnen er verschillende zijn, bijvoorbeeld LogicNow. In de management portal kun je instellen wanneer scans plaats vinden of je kunt je virusscanner vervangen door Bitdefender.

• clogie886
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-10 04:31
Je zou ook kunnen proberen het programma te herinstalleren zodat hij een nieuwe "uninstall.exe" aanmaakt zodat je het programma nu wel kan de-installeren.

De overheid is niet de oplossing maar de oorzaak van veel problemen.

• Flammaestus
Het is gelukt!
bedankt voor jullie hulp :) .

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:24

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Hoe is het gelukt? Dat is wel zo handig voor als nog eens iemand dit probleem heeft :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Flammaestus
Orion84 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 17:29:
Hoe is het gelukt? Dat is wel zo handig voor als nog eens iemand dit probleem heeft :)
Dat is een goeie. Het lukte eigenlijk een soort van bij toeval. Ik zocht tussen mijn schijf voor mapjes die ik eigenlijk toch nooit meer gebruik. En toen kwam ik een mapje tegen genaamd "advanced monitoring agent". Toen ik hem wilde verwijderen omdat ik toch geen idee had wat het was ging ik even op onderzoek uit wat het mapje precies was voordat ik het verwijderde. Toen ik een melding kreeg dat het verwijderen niet lukte omdat het mapje "managedav" het "AMA"mapje in gebruik had ging er een lichtje branden :). Ik zocht toen op mijn schijf naar een mapje genaamd "managedav". Bleek dat dit mapje in "advanced monitoring agent" zat. Ik het mapje "managedav" verwijderen (blijkbaar kon dit wel). En daarna "advanced monitoring agent" verwijderd. Misschien niet de beste manier om het van mijn pc af te halen maar hier is in ieder geval het probleem opgelost voor mij :D. Namelijk dat ik niet onverwacht lage fps krijg in games doordat m'n antivirus zit te scannen. Groetjeess :p .

EDIT: typos en ontbrekend stukje toegevoegd.

[ Voor 10% gewijzigd door Flammaestus op 12-11-2015 22:00 ]

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:44
Misschien nog even CCleaner er overheen gooien om eventuele registerplekken te verwijderen?

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Zomaar buiten je user profile gaan grasduinen en random mapjes die je niet kent verwijderen is meestal niet zo'n briljant idee. Er zijn zat systeemonderdelen en programmanamen die je niet herkent die gewoon legitiem geïnstalleerd zijn... vaak gaat het eerder verkeerd en werkt software niet meer dan dat je er een probleem mee oplost :p

• Trommelrem
Flammaestus schreef op donderdag 12 november 2015 @ 16:02:
En toen kwam ik een maoje tegen genaamd "advanced monitoring agent". Toen ik hem wilde verwijderen omdat ik toch geen idee had wat het was, kreeg ik een melding dat het mapje "managedav" dit mapje in gebruij had en dus het verwijderen niet lukte.
Dat is LogicNow. Iemand had dus voorheen jouw computer in beheer? Of is je computer eigendom van een bedrijf?

• Flammaestus
johnkeates schreef op donderdag 12 november 2015 @ 16:09:
Zomaar buiten je user profile gaan grasduinen en random mapjes die je niet kent verwijderen is meestal niet zo'n briljant idee. Er zijn zat systeemonderdelen en programmanamen die je niet herkent die gewoon legitiem geïnstalleerd zijn... vaak gaat het eerder verkeerd en werkt software niet meer dan dat je er een probleem mee oplost :p
voordat ik het verwijderde heb ik natuurlijk wel wat research gedaan :+ .

EDIT: ik zie dat ik niet heb vermeld |:( , ik zal het even toevoegen

[ Voor 6% gewijzigd door Flammaestus op 12-11-2015 21:55 ]

• Flammaestus
Trommelrem schreef op donderdag 12 november 2015 @ 16:24:
[...]

Dat is LogicNow. Iemand had dus voorheen jouw computer in beheer? Of is je computer eigendom van een bedrijf?
Volledig van mij maar mijn vader had het er op gezet uit goede bedoelingen 8)7

• Trommelrem
Flammaestus schreef op donderdag 12 november 2015 @ 19:44:
[...]

Volledig van mij maar mijn vader had het er op gezet uit goede bedoelingen 8)7
Had je hem niet gewoon kunnen vragen om jouw computer uit de portal te verwijderen? Dan wordt zowel de Advanced Monitoring als Managed Antivirus automagisch gedeinstalleerd. Nu heb je al die moeite voor niets gedaan...

• Flammaestus
Trommelrem schreef op donderdag 12 november 2015 @ 22:33:
[...]

Had je hem niet gewoon kunnen vragen om jouw computer uit de portal te verwijderen? Dan wordt zowel de Advanced Monitoring als Managed Antivirus automagisch gedeinstalleerd. Nu heb je al die moeite voor niets gedaan...
Tja, hier liep ik tegen mijn *kuch* geweldige *kuch* familieband aan :/
Pagina: 1