Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-10 05:12
Voor onze 2-factor authenticatie oplossing maken we gebruik van een GSM Modem die SMSjes verstuurt. Deze wil ik graag redundant uitvoeren, dus zo'n tweede apparaat erbij besteld en bij KPN een DuoCard aangevraagd (zodat de SMSjes altijd van hetzelfde telefoonnummer afkomstig zijn). Nu maak ik net de verpakking open, en daar staat een waarschuwing "Probleemloos gebruik van de DuoCard kan slechts worden gegarandeerd als er maar een toestel aanstaat." Da's natuurlijk jammer, want ik wil beide devices tegelijk actief hebben (de software kan dan uitzoeken of het wil loadbalancen of alleen failover doet).

Nou heb ik onze leverancier en Google al geraadpleegd, en daar heeft eigenlijk iedereen het vooral over inkomende gesprekken: alle inkomende gesprekken gaan naar het toestel dat zich als laatste op het netwerk heeft aangemeld. Waar ik geen uitsluitsel over kan vinden, is of er ook problemen te verwachten zijn als er alleen uitgaand verkeer is. Als het toestel zich altijd eerst op het netwerk aanmeldt voordat het SMS bericht wordt verstuurd, zou dit geen probleem hoeven te zijn, maar ik weet dus niet of dat inderdaad gebeurt.

Wie heeft hier wat meer technische kennis over om wat duidelijkheid te verschaffen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Je zit in grijs gebied. Volgens mij is er (praktisch) niemand die dit garandeert, dus ik zou het gewoon proberen, volgens mij gaat het gewoon prima werken, zolang je dongles geen 'gekke dingen' doen zoals problemen met IMEI enz.

• J.vh
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-05 14:12
Hebben je beide simkaarten hetzelfde simkaartnummer? Begint vaak met 8931...

Er kan maar één van beide simkaarten tegelijk aangemeld zijn bij de zendmast (als de simkaartnummers identiek zijn). Als je ze beide tegelijk gebruikt, wordt het een "westrijdje" tussen de twee simkaarten. Welke zich als eerste aanmeldt is actief. Dit kan steeds wisselen, waardoor de ene keer simkaart A actief is, en dan plotseling weer simkaart B. Ik ervaar hetzelfde met mijn Vodafone duokaart, die ik heb om twee verschillende telefoons te kunnen gebruiken.

Het enige wat je kan doen is een tweede simkaart gebruiken met een ander simkaartnummer, wat er ook voor zorgt dat je een ander 06-nummer hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-10 05:12
Kleine update, vandaag eindelijk eraan toegekomen om de boel om te zetten en de kaarten in de modems te stoppen. Eerste indruk is dat het lijkt te werken, beide initialiseren goed en als ik via allebei kort achter elkaar iets verstuur, komen beide berichten ook goed aan. Nu nog afwachten of het op de lange termijn ook goed blijft gaan :)