Woofer kabel voor mijn receiver

Pagina: 1
Acties:

• Kcetin1994
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-11-2025
Hallo Tweakers,

Van de week heb ik een Pioneer 500watt woofer gehaald voor me kamer en voor later mijn auto,
Nou heb ik op mijn Receiver ( Sony STR-DE495 ) een woofer ingang maar ik de benodigde kabels niet en de naam weet ik niet.

Wie weet misschien de naam van deze kabel ?

Afbeeldingslocatie: http://prntscr.com/90tn24 http://prntscr.com/90tn24

De tulp gaat in mijn receiver en de rood/zwart gaat in mijn woofer

Mvg

[ Voor 3% gewijzigd door Kcetin1994 op 09-11-2015 16:44 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-01 19:12

FeaR

In GoT we trust

Die kabel bestaat niet, je kan niet van mono RCA naar twee-aderig koper zonder zelf te knutselen. Wat je wilt gaat ook niet werken: Je hebt een passieve subwoofer gekocht en de receiver verwacht een actief exemplaar. Je zal een versterker tussen de receiver en subwoofer moeten zetten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Kcetin1994
FeaR schreef op maandag 09 november 2015 @ 16:49:
Die kabel besgaat niet, je kan niet van mono RCA naar twee-aderig koper zonder zelf te knutselen. Wat je wilt gaat ook niet werken: Je hebt een passieve subwoofer gekocht en de receiver verwacht een actief exemplaar. Je zal een versterker tussen de receiver en subwoofer moeten zetten.
Daar was ik al bang voor, als ik deze koop zal het genoeg zijn ?
http://link.marktplaats.nl/a1038468323

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:33
Die versterker levert maximaal 15 watt vermogen, dat is niet bijster veel voor een subwoofer. Vooral niet als men er ook nog "500 watt" op durft te zetten. Je zal iets van een subwoofer plate amp moeten hebben of een PA versterker met wat vermogen.

De wijzen komen uit het Oosten!

• Kcetin1994
NoepZor schreef op maandag 09 november 2015 @ 17:00:
Die versterker levert maximaal 15 watt vermogen, dat is niet bijster veel voor een subwoofer. Vooral niet als men er ook nog "500 watt" op durft te zetten. Je zal iets van een subwoofer plate amp moeten hebben of een PA versterker met wat vermogen.
Maar hoe moet ik de amp in mijn kamer aansluiten zonder voeding ? Kan het wel via de pc voeding of via de normale stroom?

• Pausie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-01 12:57
deze?

https://www.correct.nl/artikel/Loewe_LSP+15_art367182.php

https://www.correct.nl/ar...DIO+3.0+MTR_art384827.php

Die laatste heb ik zelf gebruikt op mijn Denon X1000 en HECO Metas Sub

[ Voor 19% gewijzigd door Pausie op 09-11-2015 18:07 ]

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Die tweede is aan beide kanten RCA en dus niet de kabel die TS bedoelt. De eerste is dat wel. Nooit geweten dat die kant-en-klaar bestaan. Maar dan nog gaat het niet werken zoals TS wilt. De subwoofer uitgang van de genoemde receiver (en ook 99,9% van de andere receivers op de markt) is onversterkt net als de gekochte subwoofer. Ergens zal toch de versterking plaats moeten vinden.

• Kcetin1994
Wat is de product naam van de eerste product ? ik ga het eens uitproberen..

• Kcetin1994
FeaR schreef op maandag 09 november 2015 @ 18:25:
[...]

Die tweede is aan beide kanten RCA en dus niet de kabel die TS bedoelt. De eerste is dat wel. Nooit geweten dat die kant-en-klaar bestaan. Maar dan nog gaat het niet werken zoals TS wilt. De subwoofer uitgang van de genoemde receiver (en ook 99,9% van de andere receivers op de markt) is onversterkt net als de gekochte subwoofer. Ergens zal toch de versterking plaats moeten vinden.
De receiver heeft toch al een versterker in zich of niet soms...

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:19

Jag

Bespaar jezelf de moeite :+
Car audio subs thuis gebruiken is niet praktisch om dit soort redenen

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Kcetin1994 schreef op maandag 09 november 2015 @ 18:44:
[...]

Klopt, maar de subwoofer uitgang is dat niet.
Net zoals de hdmi en eventuele usb poorten niet versterkt zijn. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Switchie op 09-11-2015 18:48 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Kcetin1994
Jag schreef op maandag 09 november 2015 @ 18:46:
Bespaar jezelf de moeite :+
Car audio subs thuis gebruiken is niet praktisch om dit soort redenen
Als je alleenwoont wel eh :P ik hou wel van om de buren beetje wakker te laten blijfen in de nacht

• Pausie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-01 12:57
Oh dat zou ik echt niet weten :) heb dit even snel op die site gezocht. Misschien dat daar ergens een naam staat.
Kleine kans dat het gaat werken hoor, te weinig power denk ik

• Jag

Jag

Kcetin1994 schreef op maandag 09 november 2015 @ 18:49:
[...]

Als je alleenwoont wel eh :P ik hou wel van om de buren beetje wakker te laten blijfen in de nacht
nou als jij die sub met de kabel van de eerste link aansluit, zullen jouw buren prima slapen :+

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die sony heeft volgens mij ook surround back kanalen die je als front B aan kunt sluiten. Daar zou je je sub op kunnen hangen, dan heb je iig een versterkt signaal dar je er nartoe stuurt.
Of je versterker leuk gaat vinden dat ie dan zoveel vermogen moet leveren weet ik niet, maar theoretisch moet het als je niet te hard draait wel kunnen werken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Kcetin1994 schreef op maandag 09 november 2015 @ 18:44:
[...]
Zoals gezegd geen versterkte uitgang voor een subwoofer. De enige receiver die ik ken die dat wel heeft is de Pioneer VSX-S500 reeks. En mogelijk nog een Onkyo uit de HTR serie maar die zijn dan eigenlijk niet bedoelt voor de losse verkoop, maar waren onderdeel van een pakket met speakers.
The Eagle schreef op maandag 09 november 2015 @ 18:58:
Die sony heeft volgens mij ook surround back kanalen die je als front B aan kunt sluiten. Daar zou je je sub op kunnen hangen, dan heb je iig een versterkt signaal dar je er nartoe stuurt.
Of je versterker leuk gaat vinden dat ie dan zoveel vermogen moet leveren weet ik niet, maar theoretisch moet het als je niet te hard draait wel kunnen werken :)
De versterker zal dat waarschijnlijk niet zo leuk vinden plus dat je dan geen instellingen hebt qua crossover. Die manier van aansluiten stuurt het gehele frequentiebereik naar de subwoofer, dat gaat ook niet lekker.

• Jag

Jag

Deken erover heen :)
Op zich wel goede suggestie van de surround back kanalen ervoor gebruiken. Geen crossover, dus het zal niet mooi klinken, maar er komt dan wel geluid uit je sub ;)

• Kcetin1994
Dat zijn ook geen normale prijzen voor een PA versterker begint vanaf 200~ :P
Dan maar een auto versterker halen en die dan op mijn pc voeding aansluiten ?

• Jag

Jag

Ja kan je doen, is de poor mans oplossing, maar anekdotisch werkt het redelijk. Vaak zal een PC voeding onvoldoende power kunnen leveren op de 12V lijn (die dan ook heel inefficient door de step up converter van de car amp gaat) om er echt de max uit te halen. Maar goed, het zal wellicht redelijk werken. Stukken beter dan op de onversterkte uitgang van je receiver aansluiten met een creatief verloop, dan komt er namelijk geen geluid uit :+

• Kcetin1994
Wat is dan de ideale oplossing om toch de woofer te kunnen gebruiken ?

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:45
Zonder al te veel te weten en als je een beetje handig bent dit:
http://connexelectronic.c...ath/39_41/products_id/144 (versterker)
http://connexelectronic.c...ath/25_46/products_id/141 (voeding)

Kies dan de +-72V versie voor de voeding en schroef dat in de subwoofer.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kcetin1994 schreef op maandag 09 november 2015 @ 20:11:
Wat is dan de ideale oplossing om toch de woofer te kunnen gebruiken ?
Het ding in een auto inbouwen samen met een autoversterker en hem laten doen waar ie voor gebouwd is.
En voor in huis een actieve sub kopen. Hoeft ook de wereld niet te kosten :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Jag

Jag

+1
car audio subs zijn vaak ook nog eens echt bedacht op auto's en klinken niet echt lekker in grotere ruimtes.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:33
Car audio subs gaan ook niet bijzonder laag, bij 35-40hz is meestal de koek wel op. Voor het geld wat je in versterkers, voedingen en dergelijke zou willen steken kun je ook een 2dehands actieve subwoofer kopen.

De wijzen komen uit het Oosten!

Pagina: 1