Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Fallout 4 vertoont prestatieproblemen op PlayStation 4

Pagina: 1
Acties:

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:54
Beste redactie,

Graag zou ik ( en waarschijnlijk andere mensen ) deze titel anders willen zien.

Ik begrijp dat er een test gedaan is voor Fallout PS4 en dat Xbox one nog moet wachten.
Maar deze titel geeft aan dat alleen PS4 problemen heeft terwijl de Xbox one dat ook heeft ( en zelfs meer )

Een andere titel zou fijner zijn ( haal bijvoorbeeld "op Playstation 4" weg )

Graag zou ik willen horen wat jullie hier van vinden.

Alvast bedankt!

Groet,

[ Voor 4% gewijzigd door corporalnl op 09-11-2015 15:35 ]

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:02
Ik ben het met je eens. Het artikel is nu ook aangepast aan de hand van meer informatie die beschikbaar is gekomen.

Helaas hebben we zelf de Xbox One-versie niet op tijd binnengekregen voor een eigen test. Het artikel is in eerste instantie geschreven op basis van de feiten die we voor handen hadden (eigen metingen). Om 14u liep het embargo op publicatie van de gameplayopnames af en hebben we het artikel online gezet. Voor die tijd waren er nog geen professioneel uitgevoerde analyses verschenen.

Op moment van schrijven konden we daar nog geen harde uitspraken over doen. Diverse mensen meldden toen zelfs dat de Xbox-versie beter zou presteren, daarom heb ik de keuze gemaakt om het artikel in eerste instantie te focussen op onze eigen PlayStation-test.

• FiRePaTH
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 18:36

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Ik had al een post gemaakt op de frontpage, maar ik denk dat dit misschien een betere plek is voor het maken van een verzoek. :P

Komt ie: (kopie van post op frontpage) :)

------------
Als jullie de Xbox One versie testen met die framerate tool, kunnen jullie dan een externe SSD aan de Xbox One USB3 poort hangen bij de test en vergelijken met de interne harddisk?

Dit ziet er namelijk uit als texture steaming problemen door te trage loads vanuit de interne harddisk. Zowel de PS4 als de X1 hebben intern een crappy SATA2 aansluiting (interne ssd op de ps4 is complete onzin dus), terwijl de Xbox One wel de optie heeft tot het aansluiten van een externe harddisk (SSD) via USB3, dat veel beter presteert dan de interne troep die in beide consoles zit.

En voor mensen die nu meteen beginnen te zeuren over "Oh dat is al bewezen dat dat geen zin heeft" ik zou dit graag toch eens bij deze game getest willen hebben. Bij Watch Dogs hielp dit namelijk ook, en die had precies dezelfde framedrop momenten (texture swaps) als ik nu bij Fallout 4 zie, en de laadtijd van een Watch Dogs savegame was 30 seconden sneller met een externe SSD op USB3 dan via de interne harddisk op SATA2 op de Xbox One

Bij voorbaat dank! :)
------------

Nogmaals hetzelfde verzoek dus! :P

Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL

• FiRePaTH
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 18:36

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Ah, digital foundry heeft eenzelfde test gedaan, Xbox One met een SSD aan de Xbox One.

YouTube: Faster Hard Drives Improve Fallout 4 Xbox One Performance

Dit lost iig de 0 fps texture load problemen volledig op op de Xbox One. :)

Maar beide consoles draaien nog steeds zo nu en dan onder de 30 fps.

Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL