Server via homeplug?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wtrdk
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-09 11:39
Ik ben vorige week verhuisd, en in mijn vorige woning had ik mijn server (Ubuntu, met oa. Plex) op zonder staan met een bekabelde verbinding.
In het nieuwe huis, wat een oud huis is uit 1898, zit een kelder onder de keuken en bijkeuken. Deze kelder is vochtvrij en betegeld. Ik wil mijn server daar graag plaatsen.
Echter staat het modem bij het CAI punt in de eetkamer. Vandaar is het niet mogelijk een kabel te trekken naar de kelder. Er zit op die plek geen kruipruimte. En om te voorkomen dat ik een kabel door het halve huis langs de plinten moet leggen, om vervolgens in de keuken een gat naar de kelder te boren vroeg ik mij af of het mogelijk is dit via een homeplug-systeem te doen.
Hoe betrouwbaar is zo'n systeem? Halen ze een beetje fatsoenlijke snelheden, zodat ik bijvoorbeeld op mijn TV een HD film kan kijken via Plex?
Of heeft iemand nog een andere tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dat verschilt heel erg per huis en of die kelder op dezelde groep zit. Als de electriciteitsleidingen net zo oud zijn als het huis dan is dat ook niet bevordelijk.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wtrdk
De electriciteitsleidingen zijn 5 jaar geleden volledig vernieuwd in het gehele huis. Ook de groepenkast is 5 jaar oud.
Ik zal eerst eens kijken of die ruimtes op de zelfde groep zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Mijn huis is uit 2004 en homeplug gebruik is helaas heel erg bedroevend. Ik had plugs van 200 mb/s echter ik haal maar 20-38 mb/s, en en jaar geleden werd het nog slechter zodanig dat ik maar een draad heb getrokken. (ik ga over twee groepen, over 2 verdiepingen)

Als je als besluit homeplugs te gaan gebruiken, kies dan de snelste die er zijn en maak een afspraak dat je terug kan brengen als ze tegen vallen. Gebruik geen stekkerdozen of andere splitters voor de stroom. Succes

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wtrdk
Bedankt voor de tips, ik ga eens langs bij de lokale computerboer, en kijken of ik ze terug kan brengen als het niet bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:37
Wtrdk schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 10:31:
Bedankt voor de tips, ik ga eens langs bij de lokale computerboer, en kijken of ik ze terug kan brengen als het niet bevalt.
Anders bestel je ze online, WKOA...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Het is inderdaad vooral proberen en als je pech hebt kan het ook zomaar stoppen met werken. beperk je in dit geval wel tot 2 meer geeft zeker ellende.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Pagina: 1