Optische audio naar normale jack plug

Pagina: 1
Acties:

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:47
Beste tweakers,

Bestaan er kabels op optische audio direct om te zetten naar een gewone 3.5mm jack audio plug?

Of kan dit alleen met tussenkomst van zo'n omvorm kastje?

Hopelijk kunnen jullie mij hier iets meer info over geven.

Alvast bedankt.

• Powergrim
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:49
Ik ga er even van uit dat je met 3.5mm jack analoog bedoeld. En dat kan alleen met met een "omvorm kastje" kabels hebben niet de eigenschap om signaal om te zetten.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Daar heb je een DAC voor nodig. Het omvormkastje waar je het over hebt. Nu heb je in ieder geval de juiste term om verder te kijken.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

En op ebay kijken dan ben je 10/20 euro kwijd
Heb ik ook gedaan om mijn spdf naar analoge versterker

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:47
Ah, ok dan weet ik genoeg! mijn dank is groot!

Verwijderd

* knip *

[ Voor 93% gewijzigd door S1NN3D op 10-11-2015 17:49 ]

Verwijderd

* knip *

[ Voor 94% gewijzigd door S1NN3D op 10-11-2015 17:50 ]

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Om even terug te komen op je vraag, die inmiddels is beantwoord: een optische verbinding gaat door middel van licht, rood licht om precies te zijn. Het signaal wat een jack-connector doorgeeft is geen licht maar een signaal van een aantal mV tot volts. Je kunt niet ineens, zonder tussenkomst van ook maar "iets" aan apparatuur, van licht naar spanning/stroom omzetten.

Verwijderd

* knip *

[ Voor 97% gewijzigd door S1NN3D op 10-11-2015 17:52 ]

• palme50
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17:48

* knip *

[ Voor 98% gewijzigd door S1NN3D op 10-11-2015 17:52 ]

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:18
er bestaan wel optische kabels die passen op een 3.5mm jack aansluiting. o.a. portable minidisc spelers hadden een line-in aansluiting die zowel optische signalen kon ontvangen als analoge signalen over een jack 3.5 aansluiting. Hierbij is de vorm van de optische toslink kabel slechts passend voor een jack aansluiting,

helaas zijn er geen kabels die van optisch (digitaal) naar jack (analoog) gaan. Hier heb je altijd nog een DA-converter voor nodig.

Afbeeldingslocatie: http://www.kleinspul.nl/products_pictures/toslink3-5-3-5_m-m.jpg
voorbeeld van een optische kabel die in een 3.5mm jack aansluiting past.

[ Voor 33% gewijzigd door nachtnet op 10-11-2015 16:49 ]

Verwijderd

* knip *
nachtnet schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 14:03:
er bestaan wel optische kabels die passen op een 3.5mm jack aansluiting. o.a. portable minidisc spelers hadden een line-in aansluiting die zowel optische signalen kon ontvangen als analoge signalen over een jack 3.5 aansluiting.
helaas zijn er geen kabels die van optisch (digitaal) naar jack (analoog) gaan.
Kijk eens bij Kabeltje.com en Allekabels.nl zij hebben allerlei kabel verloopoplossingen in hun assortiment zitten, misschien zit die voor de TS er ook wel bij. ;)

[ Voor 67% gewijzigd door S1NN3D op 10-11-2015 17:55 ]

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:44

Jag

Het is niet een kwestie van een verloop je. Je hebt een convertor nodig die het signaal omzet.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Modbreak:Zo, even grote schoonmaak gehouden. Laten we vanaf nu de discussie on topic houden en het moddergooien over elkaars niveau wat betreft de Nederlandse spelling achterwege laten.

Verwijderd

http://m.ebay.nl/itm/Digi...-/110975783590?nav=SEARCH

Zo ding heeft ts nodig
Die heb ik thuis ook in gebruik
Wel van een anderen merk

Verwijderd

Jag schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 17:25:
Het is niet een kwestie van een verloop je. Je hebt een convertor nodig die het signaal omzet.
Nee een walvis en een papegaai krijg je ook al niet eenvoudig door hetzelfde touw aan het springen, gelukkig kunnen "verloopjes" een iets gecompliceerder karakter hebben en dan heten zij converter.

Zoals de "Digital to Analog Audio Konverter" uit de ebay link van suijkerbuijk. ;)

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:44

Jag

Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 20:27:
[...]

Nee een walvis en een papegaai krijg je ook al niet eenvoudig door hetzelfde touw aan het springen, gelukkig kunnen "verloopjes" een iets gecompliceerder karakter hebben en dan heten zij converter.

Zoals de "Digital to Analog Audio Konverter" uit de ebay link van suijkerbuijk. ;)
Verloopje is van ene naar andere connector, convertor zet signaal om. In dit geval is convertor nodig. Maar dank je dat dit je dit nogmaals bevestigd :+.

Verwijderd

Jag schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 21:39:
Verloopje is van ene naar andere connector, convertor zet signaal om. In dit geval is convertor nodig. Maar dank je dat dit je dit nogmaals bevestigd :+.
Een convertor waar een tegenwoordige tijd ingaat om er als voltooid deelwoord weer uit te komen moet wel een heel bijzondere zijn.
Ik ken ze niet, noch heb ik er eerder van gehoord, maar jij lijkt het principe werkend te hebben gekregen, misschien heb je een linkje voor ons, of de theorie achter dit fenomeen?? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2015 05:42 ]

Pagina: 1