Toon posts:

Windows 7 OEM Key

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Een tijd geleden heb ik een clean windows 10 installatie gedaan op de laptop van mijn vriendin. (HP Pavilion DV6) Wat ik dus niet is dat de OEM key van windows 7 dan niet word gebruikt voor windows 10. Dit is dus alleen als je de upgrade doet.

Ik heb helaas ook geen ISO bestand van Windows 7. Hoe kan ik dit verhelpen? Kan ik ergens een Windows 7 ISO vandaan halen en werkt de OEM key dan ook?

Heb al contact met Microsoft en HP gehad, beide hebben mij niet kunnen helpen.

mvg, Christian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:17
Als je een standaard Win 7 OEM Iso pakt kun je die gewoon gebruiken.
Heb zelf meerdere keys ingekocht voor machines.
Allemaal via de standaard ISO geïnstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel! Waar kan ik die ISO ergens vinden? Via de site van Microsoft moet ik dus de key invullen maar daarna word aangegeven dat is dus geen OEM key kan invullen, alleen retail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-10 11:01
Ik heb je de link via PM gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-10 09:45
Wellicht staat de Windows 7 herstelpartitie nog op haar laptop.
Dan kan je door F11 in te drukken tijdens de boot een systeemherstel doen naar die Windows 7 image.
http://support.hp.com/nl-nl/document/c02672635
Verwijderd schreef op maandag 09 november 2015 @ 14:53:
Ik heb helaas ook geen ISO bestand van Windows 7. Hoe kan ik dit verhelpen? Kan ik ergens een Windows 7 ISO vandaan halen en werkt de OEM key dan ook?
Als de Media Creation Tool de OEM key niet accepteert, zou je kunnen zoeken naar de MSDN iso en met Rufus of diskpart een bootable USB installatiemedia maken. (wel de SHA-1 hash altijd controleren)
nl_windows_7_home_premium_with_sp1_x64_dvd_u_676534.iso

Of anders de DigitalRiver mirror.
http://mirror.corenoc.de/digitalrivercontent.net/
Verwijderd schreef op maandag 09 november 2015 @ 14:53:
Wat ik dus niet is dat de OEM key van windows 7 dan niet word gebruikt voor windows 10. Dit is dus alleen als je de upgrade doet.
Met de Threshold 2 update kan je straks rechtstreeks activeren met een Win7/8 key :)

[ Voor 56% gewijzigd door Ketho op 09-11-2015 21:23 ]