Geheugenlek, probleem met svhost.exe

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickU09
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:24
Beste Tweakers,

Ik heb een nieuwe PC gebouwd o.b.v. het nieuwe Skylake platform.
Echter heb ik nu een probleem. Na verloop van tijd is het RAM geheugen volgeschreven en crasht de PC of maakt die een pagefile o.i.d. want dan komt er spontaan weer geheugen vrij.

Bijgevoegd een screenshot.
Ik weet niet goed wat ik moet doen gezien ik niet precies de oorzaak weet te vinden.

Kunnen jullie mij helpen? :)

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/11m991x.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door RickU09 op 09-11-2015 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Je zou eens kunnen kijken of er al een nieuwe bios is.
Windows update heeft ook al gelopen?
Geen uitroeptekens in aparaatbeheer? Alle drivers ok?
Alle hardware is nieuw?

Kortom, info svp. Zoals het bovenstaande, en wat je zelf al hebt onderzocht/geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zich lijkt het op een welbekend probleem waar ik vaak tegen aanloop, veroorzaakt door de Windows update service. Zou je die service tijdelijk eens kunnen uitzetten om te kijken of de memory dan weer naar 'normale' waarden gaan?

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2015 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickU09
Verwijderd schreef op maandag 09 november 2015 @ 15:21:
Op zich lijkt het op een welbekend probleem waar ik vaak tegen aanloop, veroorzaakt door de Windows update service. Zou je die service tijdelijk eens kunnen uitzetten om te kijken of de memory dan weer naar 'normale' waarden gaan?
Ik heb nu de windows update service gestopt via 'services' nu stopt het oplopen van gebruikt werkgeheugen maar het wordt niet weer terug een normale waarde.

Het loopt namelijk normaal gespoken langzaam op tot 97%, dan gaan zicht de problemen voordoen.

Update: Als ik updates weer start door "zoeken naar updates" loopt het gebruik van geheugen weer gestaag op.

Ik denk dat het probleem dus inderdaad in windows update zit, want na het killen van het proces stopt het oplopen weer.

[ Voor 16% gewijzigd door RickU09 op 09-11-2015 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickU09
Reepje schreef op maandag 09 november 2015 @ 15:21:
Je zou eens kunnen kijken of er al een nieuwe bios is.
Windows update heeft ook al gelopen?
Geen uitroeptekens in aparaatbeheer? Alle drivers ok?
Alle hardware is nieuw?

Kortom, info svp. Zoals het bovenstaande, en wat je zelf al hebt onderzocht/geprobeerd.
-Nieuwe BIOS heb ik nog niet gedownload, zal ik eens naar kijken.
-Binnen apparaatbeheer geen gekke dingen, alleen bij gebruik van FireFox wil de display driver wel eens crashen... 8)7 Nu met chrome geen crash van display driver meer gehad.
-Alle hardware is nieuw op de DVD brander na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-10 21:34

DarkSide

theres no place like ::1

als je met de rechtermuisknop drukt op de svchost die veel vreet en kiest voor go to services.
Zie je welke services er zoveel vragen.
Normaal als het wuausvr is en je stopt die zal cpu etc en geheugen weer normaal moeten zijn.

Als je toch windows update vermoed. Kan je die stoppen. De software distributionmap verwijderen.
En dan de service weer starten. gevolgd door een wuauclt.exe /resetauhtorization /detectnow.
Meestal hersteld dit de WU client waarna hij goed gaat lopen.

Maar eerst even kijken welke services er onder svchost zo veel resources vragen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickU09
DarkSide schreef op maandag 09 november 2015 @ 16:27:
als je met de rechtermuisknop drukt op de svchost die veel vreet en kiest voor go to services.
Zie je welke services er zoveel vragen.
Normaal als het wuausvr is en je stopt die zal cpu etc en geheugen weer normaal moeten zijn.

Als je toch windows update vermoed. Kan je die stoppen. De software distributionmap verwijderen.
En dan de service weer starten. gevolgd door een wuauclt.exe /resetauhtorization /detectnow.
Meestal hersteld dit de WU client waarna hij goed gaat lopen.

Maar eerst even kijken welke services er onder svchost zo veel resources vragen.
Ik kan in Windows 10 geen waarden per service zien. Wel een totaal maar als ik op details klik krijg ik wel te zien welke er onder die totale waarde van svhost.exe vallen.

Screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/16ll3pg.png

Heb de download map binnen software distribution verwijdert echter snap ik niet precies wat ik met wuauclt.exe /resetauhtorization /detectnow moet doen. Binnen cmd.exe doet dit niets? Even ter info, ik ben geen ICT'er

[ Voor 22% gewijzigd door RickU09 op 09-11-2015 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-10 21:34

DarkSide

theres no place like ::1

Ok maar het is dus wel de Update service.
Probeer deze eens te herstellen zoals ik beschreef.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Pagina: 1