Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Outlook 2010 mails vast in Outbox

Pagina: 1
Acties:

• Enki
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-10 10:33
Bij één van mijn gebruikers blijft uitgaande mail vaak (maar niet altijd!) in de Outbox hangen. Het maakt daarbij niet uit of dit met of zonder bijlage is, ook niet of er naar adressen binnen of buiten de Exchange-organisatie verzonden word. Heel vervelend, aangezien alle volgende verzonden mail dan lekker in de queue blijft staan en de gebruiker hier vaak pas na uren achterkomt.

Soms werkt het door de vastgelopen mails naar de Drafts-folder te slepen en dan nogmaals te verzenden, maar soms moeten ze echt verwijderd en opnieuw aangemaakt worden.

Na wat speurwerk bleek Symantec Endpoint Security vaak als boosdoener aangewezen te worden, maar de Outlook Auto-Protect functie (of zelfs geheel Symantec) disablen mocht hier niet baten.

Iemand ideeën/ervaringen/oplossingen?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein

• Enki
Helemaal niemand?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:06

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Programma volledig verwijderen? Het zal niet de eerste keer zijn dat zulk soort software je blijft 'beschermen' als je 't uitschakeld.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• pin_point
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-11 01:18
Heeft de gebruiker ook last van dit probleem als ze gebruik maakt van de webmail?

Zo niet, verwacht ik dat het in het OST bestand zit of het mail profiel

• Enki
Sorry, had ik er bij moeten zeggen: ik heb zowel het Outlook profiel als daarna geheel Outlook al eens helemaal verwijderd en opnieuw geinstalleerd, zonder resultaat.

Webmail heb ik nog niet geprobeerd, dan zou ik hem nog voor kunnen stellen (meeste gebruikers hier hebben om de een of andere reden een bloedhekel aan webmail).

• Enki
En weer hetzelfde probleem, bij verschillende gebruikers (waaronder ikzelf)... :(
De pest is dat het tientallen mailtjes goed gaat, en dan ineens blijven er een of enkele vastzitten. (Uiteraard net als je even niet oplet!)

Wat ik inmiddels gedaan heb:

1) AV vervangen (was Symantec, nu WebRoot)
2) Outlook 2010 geupgrade naar 2013
3) Profiel weggegooid en opnieuw aangemaakt
4) Alle niet-essentiële add-ins gedisabled
5) ScanPST gedraaid op het OST-bestand
6) Outlook in Safe Mode gedraaid

Daarmee heb ik geloof ik zo ongeveer alle internet-tips geprobeerd.

Iemand nog een helder idee?

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11 16:55
Enki schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 09:27:
En weer hetzelfde probleem, bij verschillende gebruikers (waaronder ikzelf)... :(
De pest is dat het tientallen mailtjes goed gaat, en dan ineens blijven er een of enkele vastzitten. (Uiteraard net als je even niet oplet!)

Wat ik inmiddels gedaan heb:

1) AV vervangen (was Symantec, nu WebRoot)
2) Outlook 2010 geupgrade naar 2013
3) Profiel weggegooid en opnieuw aangemaakt
4) Alle niet-essentiële add-ins gedisabled
5) ScanPST gedraaid op het OST-bestand
6) Outlook in Safe Mode gedraaid

Daarmee heb ik geloof ik zo ongeveer alle internet-tips geprobeerd.

Iemand nog een helder idee?
Het kan ook nog iets op de Exchange server zijn, laatst ben ik nog door een klant mijn bed uit gebeld in het weekend omdat alle mails na een mislukte installatie van een update rollup in de outbox bleven hangen (in owa werkte het wel maar in de clients niet).

Welke versie van Exchange draaien jullie?

• Enki
Het zou Exchange kunnen zijn, alleen snap ik dan niet dat het slechts incidenteel bij enkele gebruikers voorkomt en dan ook nog eens af en toe.

Onze Exchange is 2010 SP3 (met update rollup 11)

Pagina: 1