laptop voor op reis

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste

ik ben op zoek om een nieuwe laptop te kopen.
deze zal voornamelijk mee op reis worden gebruikt
vandaar dat het de volgende kwaliteiten moet bevatten:

- licht (liefst minder dan een kilo)

- compact (het moet in een rugzak passen)
let wel: gezien ik de laptop vooral ga gebruiken om te schrijven, dient het scherm toch nog groot genoeg te zijn.

- stevig, gezien het in de rugzak gaat.

- een degelijke batterijduur,
gezien het niet overal mogelijk zal zijn om hem op te laden.

- het toestel zou ook usb aansluitingen moeten hebben: voor bvb muis, usb-stick

- bij voorkeur werk ik met windows, maar indien nodig sta ik ook wel open voor andere besturingsprogramma's.

-een laptop/tablet transformer zou leuk zijn, maar ik neem aan dat die wat zwaarder zullen zijn.
Vandaar: vooral het gewicht, stevigheid en de batterijduur zijn belangrijk.

qua prijs: tjah... het is een laptop voor op reis, dus liefst geen al te duur apparaat.
laten we zeggen ergens tussen de 200 en de 500 euro. Tenzij er natuurlijk een toestel is dat perfect aan bovenstaande eisen voldoet.

alvast bedankt voor de tips

groetjes

M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:05
Hi, met deze post kunnen we niks. We zijn geen klantenservice waar je een lijstje met eisen indient en waar wij dan een laptop bij gaan zoeken. Er wordt hier verwacht dat je zelf met inzet komt en met voorstellen, en dat wij dan voor de lol (want daarom zitten we hier) mee kunnen denken en je misschien een beetje kunnen helpen.

Ga dus eerst zelf maar even op zoek, breidt je post uit en dan kijken we verder.

Tip: een laptop van minder dan een kilo, voor 200-500 euro? Heb je ooit eerder een laptop gehad/gekocht/gezien?

TR aangemaakt overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je weet wat je eisen zijn, gewoon http://tweakers.net/pricewatch/ en gaan spelen met de parameters.

Maar met dat budget zal je eerder bij tweedehands laptops in http://tweakers.net/aanbod/ uitkomen.

In ieder geval kun je (en moet je) gewoon zelf aan de slag :)

[ Voor 21% gewijzigd door gambieter op 09-11-2015 13:01 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oké bedankt voor de feedback
En sorry voor de ondoordachte topic.
Ik zal bij deze de priceatch eens goed onder ogen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op maandag 09 november 2015 @ 13:08:
Oké bedankt voor de feedback
En sorry voor de ondoordachte topic.
Ik zal bij deze de priceatch eens goed onder ogen nemen.
In je telefoontopic moet je gewoon hetzelfde doen. Zelf aan de slag en met voorstellen komen, dan kunnen daar mensen op reageren. De eerste voorstellen komen dan van jou, leer je ook meer van.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3E3A37
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-08 05:19
Wat een vriendelijke reacties allemaal. Oke, ik begrijp dat iets meer zelfonderzoek had gemogen, maar als er toch mensen zijn die hem graag helpen en op basis van deze informatie al kunnen helpen, dan is het toch prima.

Toevallig was ik recent naar exact hetzelfde op zoek. Ik ben er inmiddels uit en op basis van mijn 'onderzoek' help ik je graag verder.

Zoals aangegeven waren mijn zoekcriteria exact hetzelfde. Geschikt voor een jaar reizen, licht, goede accu en het belangrijkste, een lage prijs.

Lang heb ik gekeken naar een Chromebook, dit voornamelijk voor de (in veel gevallen) lange accuduur en de 1TB gratis Google Drive opslag speelde hierbij ook een rol. In eerste instantie zocht ik naar een 13", waardoor ik bij de Toshiba CB30-B-104 uitkwam. Deze heb ik 24-uur thuis gehad, maar uiteindelijk toch weer teruggebracht. Deze heeft een prachtig scherm, maar toch net iets te groot voor mij. Hierna viel mijn oog op de Acer C720P, een 11,6" Chromebook mét touchscreen. Maar na veel reviews en YouTube video's te hebben bekeken ben ik toch afgestapt van een Chromebook, dit voornamelijk door de beperkingen van het niet kunnen installeren van diverse programma's (lees ftp client, code editor etc.).

Vervolgens ben ik met dezelfde eisen naar een Windows laptop gaan kijken. Na ook hier weer diverse modellen te hebben bekeken (Acer Aspire ES1-131-C50P, HP Stream 11-r000nd en Lenovo IdeaPad S21e-20) kwam ik bij de Asus EeeBook X205TA uit. 11,6", minder dan 1 kilo (lichtste tot nu toe), groot trackpad, prima scherm en hele goede accuduur.

Momenteel wacht ik tot de goud kleurige versie weer op voorraad komt bij Coolblue, met een kortingscode van € 10,- heb ik deze straks voor € 219,-. Het enige nadeel (althans voor mij) is dat hij geen USB 3.0 aansluiting heeft, maar enkel 2x USB 2.0. Dit i.v.m. een 1TB harddisk om mijn foto's en GoPro video's naar te backuppen. Dit zou met een 3.0 net wat sneller gaan.

Deze en de drie eerder genoemde Windows 11,6" laptops beschikken allemaal over ongeveer dezelfde specificaties: 1366x768 resolutie, 2GB ram, 32GB ssd en tussen de € 219,- en € 249,-. Productvergelijking.

Andere tip is om de Coolblue 2eKans (http://www.marktplaats.nl/verkopers/15762912.html) pagina in de gaten te houden. Hier komen dagelijks modellen met fikse kortingen voorbij, ook 11,6" modellen.

[ Voor 13% gewijzigd door 3E3A37 op 13-11-2015 22:32 . Reden: Product links toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@3E3A37

bedankt voor de gouden tip. Die Asus eeebook ziet er fantastisch uit.
mijn vorige laptop was ook een asus en daar heb ik nooit klachten van gehad.
je hebt me alvast heel wat hoofdpijn uitgespaard :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:35
Als bezitter van een chromebook zou ik de Asus Flip aanbevelen, vooral de 4GB versie. Ondanks het 10" inch scherm is het echt heel aangenaam typen op dit toestel.
Het is een klein licht toestel met lange lange batterijduur. De ideale reisgezel.

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Pagina: 1