Google Sandbox

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-05 16:46

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Goededag allemaal,

Ik weet niet zeker of ik hier goed zit maar ik heb een vraagje betreffende Google.
Misschien dat iemand hier het antwoord weet.

Mijn vrouw heeft een nagellak blog welke steeds beter loopt. De blog draait op Wordpress, is via TransIp gehost hen heeft diverse plugins o.a. Yoast SEO om beter vindbaar te zijn op o.a. google.
Er wordt tevens gebruik gemaakt van een standaard Theme.

Tot voor kort waren haar artikelen altijd zeer goed te vinden. Altijd waren haar artikelen terug te vinden op de eerste pagina van google als op het product werd gezocht.
Let wel, dit is een informatieve blog over nagellak en de artikelen worden inhoudelijk goed geschreven. Ze maakt geen gebruik van het spammen van keywords etc. Dat is gewoon flauw in haar ogen.

Echter, sinds een aantal dagen zijn haar artikelen ineens teruggevallen naar pagina 15 of zelfs helemaal niet terug te vinden op google.
Na enig zoeken kwamen op een aantal artikelen uit welke aangeven dat haar blog een penalty heeft van google. Ze zou Penalized of sandboxed zijn. dit hebben wij onder andere gechecked via http://pixelgroove.com/serp/sandbox_checker/.

Wat ik begrijp is dat dit 30 dagen kan duren en dat het ook kan veranderen.

Wat ik echter niet begrijp is waarom dit kan gebeuren, wat zijn de gevolgen hier van en is dit ook terug te draaien op een of andere manier.

Ik heb weinig ervaring met dit soort zaken en probeer langzaam maar zeker mijn weg hier in te vinden en haar hiermee te helpen.

Heeft iemand anders hier ervaring mee?

If at first you don't succeed.... Skydiving isn't for you.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iivvvii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:20
Is de site al aangemeld bij Google Search Console? Als er echt wat aan de hand is komt daar vaak een melding binnen. Verder kan je ook je rankings een beetje in de gaten houden. Zie je de laatste tijd ook via Analytics een stuk minder verkeer naar je website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
We stonden gewoon aangemeld in de Google Search Console. Echter na aanleiding van jouw suggestie toch even gekeken en inderdaad stond sinds 3 dagen de url als niet geverified (is dat een woord? :) ).
Opnieuw een verify uitgevoerd en dat is gelukt. Fingers crossed dus.

Bedankt voor de suggestie. We hadden geen aanpassingen gemaakt dus ik was er eigenlijk vanuit gegaan dat dit nog allemaal goed stond. Zo zie je maar weer, assumption is the mother of all f*ckups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
En ter afsluiting, de pagina wordt weer normaal gevonden via google. Zelfs eerder geposte pagina's die moeilijk te vinden waren verschijnen nu weer op de 1e of 2e pagina van google. Iivvvii bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 10:30

André

Analytics dude

shoney24 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 19:46:
En ter afsluiting, de pagina wordt weer normaal gevonden via google. Zelfs eerder geposte pagina's die moeilijk te vinden waren verschijnen nu weer op de 1e of 2e pagina van google. Iivvvii bedankt!
Het verifieren van je website in de Search Console staat helemaal los van het wel of niet indexeren van de site. Je krijgt alleen toegang tot cijfers over een site waarvan jij kunt verifieren dat je de eigenaar bent.

Er is dus een ander probleem voor wat betreft de indexatie.

De Google sandbox is materie uit 2004, en een penalty zou je in de inbox van de search console moeten kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Oke. Duidelijk dat dit dus los staat. Wel vreemd dat de pagina's, altijd goed geindexeerd werden, van het ene op het andere moment slecht geindexeerd werden. Ik heb nog even in de logs gekeken maar de crawler bots van google kwamen gewoon normaal op bezoek zoals altijd. Sinds gisteren worden de pagina's bij een zoek opdracht op het product dat zij reviewt weer normaal op pagina 1 naar boven.

Er stond in de inbox van mijn search console niets over een penalty. Alleen het bericht dat de link van de website niet verified is. Dit heb ik direct verholpen. Wel heb ik haar een hoop dode links laten verwijderen (lees: zo'n 30 stuks want in de loop van 2 jaar willen nog een hoop andere bloggers de handoek in de ring gooien en hun eigen blog waar zij naar linkt opdoeken). Zou dit dan het probleem kunnen verklaren?
Ik ben dus gewoon eigenlijk nieuwschierig naar de gedachte hier achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 10:30

André

Analytics dude

Het kan van alles zijn, soms krijg je de data vanuit een ander datacenter waarin de site nog laag stond, soms heeft het te maken met je inkomende linkprofiel. Als er opeens 2 belangrijke links wegvallen om wat voor reden dan ook en die een paar dagen later weer terug zijn kun je ook dit soort schommelingen krijgen. Dat zou dan duiden op te weinig inkomende links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoney24

shoney24

The Dude Abides!

Topicstarter
Dat klopt sowieso. Mijn vriendin is nog niet zo lang bezig met haar blog (net bijna 2 jaar) en dit is voornamelijk nog een hobby.
Pas recentelijk is ze gaan opvallen bij wat grote nagellak en cosmetica merken en krijgt nu langzaam ook wat spulletjes toegestuurd om te reviewen.
Het opbouwen van inkomende links zijn we voorzichtig mee geweest. Voornamelijk omdat je ook veel leest dat "verkeerde" links je rating bij Google snel negatief kunnen beinvloeden. Haar focus heeft dus voornamelijk gelegen op het vullen van haar blog met goede content en sinds begin van dit jaar het richten op zowel verkeer uit de Benelux als uit de rest van de wereld. Dit heeft ze gedaan door haar website twee talig te maken. Hierbij heeft ze wel zorg gedragen dat de buitenlandse links (voornamelijk VS) ook daadwerkelijk naar websites linken in bijvoorbeeld Amerika of in sommige gevallen Italie.

Het creeren van inkomende links is dus mondjes maat geweest en eerlijk gezegd weten we ook niet goed hoe je zoiets aanpakt zonder dat je op iemands tenen trapt. Blijkbaar is dat in de cosmetica wereld redelijk snel aan de man :D. het is dus voor ons nog een voorzichtig leerproces.

Pagina: 1