Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tajvdz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 31-03 00:43
Hoi,

Ik ben de laatste dagen wat bezig geweest met apps en bestanden verplaatsen van de apparaat opslag naar het SD kaartje op mijn Samsung Galaxy S4. Toen het leek of alles naar tevredenheid was gegaan mistte ik later opeens mappen met foto's in mijn Gallery. Het gaat om alle foto's die nog in diverse mappen waren achtergebleven op de telefoon zelf. Het leek mij handiger om die daar te laten staan en alleen de foto's van de camera te verplaatsen naar het kaartje. Het gaat hier om mappen in de DCIM map (browser photos, Facebook, whatsapp, optische lezer), Pictures (instagram, messenger, screenshots) en de foto's uit de mappen download en documents. In de laatste 2 mappen staan trouwens nog wel andere bestanden alleen de foto's zijn er uit. Facebook, whatsapp, optische lezer en messenger zou verband kunnen hebben met het verplaatsen van de apps maar de andere mappen zoals screenshots hebben daar totaal niets mee te maken. En vreemd is dat bij whatsapp alleen de ontvangen foto's weg zijn maar de verzonden foto's zijn nog wel ergens terug te vinden (in whatsapp zelf als je bij een bepaald persoon klikt op media). Op het geheugenkaartje is er niets gebeurd. Dus lijkt er iets in gang is gezet om alle foto's op het apparaat zelf te verwijderen. De meeste mappen zijn er overigens nog wel maar zijn leeg. Ik heb wel even getest met Facebook. Een afbeelding gedownload en die stond daarna weer in de map. Ook de app even verplaatst naar apparaat en weer terug naar SD maar die foto blijft staan. De rede dat ik wil weten hoe dit is gekomen is dat het straks misschien met het SD kaartje ook kan gebeuren. Ik had toevallig vandeweek alle mappen opgeschreven uit de Gallery die niet op SD kaartje stonden dus vandaar dat ik ze nu zo op kan sommen. Dat was zaterdagavond. Ik ben daarna nog wat apps aan het verplaatsen geweest en heb de cache leeg gemaakt (dat doe ik wel vaker) en zondag avond merkte ik opeens dat de mappen weg waren in de Gallery. Ook de bestandenbrowser laat lege mappen zien.

Wie weet trouwens welke foto's opgeslagen worden in de map messenger? Als ik in de facebook messenger kijk naar afbeeldingen die naar mij zijn gestuurd kan ik die nog gewoon bekijken en nadat ik er op heb geklikt komen ze ook niet in de map messnger te staan. Bij Whatsapp zie ik soort wazige voorbeelden van naar mij gestuurde foto's maar als ik er op klik krijg ik de melding dat de afbeelding niet op de SD kaart aanwezig is.

Het gaat al met al niet om heel veel foto's (alleen in de map facebook zaten wat foto's die ik de laatste tijd had opgeslagen) maar ik vind het wel raar dat ze opeens weg zijn. is hier een verklaring voor? en is er eventueel met een data recovery programma nog wat te doen? Ik ben daar al even mee bezig geweest maar tot nog toe zonder resultaat. Of pc kan geen verbinding maken met telefoon of telefoon moet geroot zijn. Ook wat apps gedownload maar die doen zo goed als niets. Een leek er met afbeeldingen te komen maar die ken ik helemaal niet.

En tot slot, wat is een goed backup programma om van tijd tot tijd alle foto's (zowel apparaat als SD kaartje naar een online opslag te synchroniseren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tajvdz
Kicken binnen 24 uur is niet toegestaan

[ Voor 87% gewijzigd door The Wizard op 10-11-2015 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
Laatste vraag: google foto's

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:03
tajvdz schreef op maandag 09 november 2015 @ 12:33:
Hoi,
Ik ben daarna nog wat apps aan het verplaatsen geweest en heb de cache leeg gemaakt (dat doe ik wel vaker) en zondag avond merkte ik opeens dat de mappen weg waren in de Gallery.

. Bij Whatsapp zie ik soort wazige voorbeelden van naar mij gestuurde foto's maar als ik er op klik krijg ik de melding dat de afbeelding niet op de SD kaart aanwezig is.

Het gaat al met al niet om heel veel foto's (alleen in de map facebook zaten wat foto's die ik de laatste tijd had opgeslagen) maar ik vind het wel raar dat ze opeens weg zijn. is hier een verklaring voor?
Ontvangen foto's lijken dus niet meer aanwezig te zijn, zou het kunnen dat deze in de door jouzelf geleegde cache gestaan hebben?

Daarnaast geldt zoals altijd dat een back-up verstandig is (ook bij verplaatsen, updaten en installeren van apps.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tajvdz
nachtnet schreef op maandag 09 november 2015 @ 19:48:
[...]

Ontvangen foto's lijken dus niet meer aanwezig te zijn, zou het kunnen dat deze in de door jouzelf geleegde cache gestaan hebben?

Daarnaast geldt zoals altijd dat een back-up verstandig is (ook bij verplaatsen, updaten en installeren van apps.)
Ja ik had beter een back-up kunnen maken misschien. Maar ik had al vaker apps verplaatst en dat ging altijd goed. Maar zoals ik eerder al zei zou je dan zeggen dat afbeeldingen die bij een bepaalde app horen dan weg zijn maar niet alles op hetzelfde opslag medium. Zoals ik al zei de map screenshots hoort bij geen enkele app. En nee heeft niets met de cache te maken want die maak ik wel vaker leeg. Telefoon opslag zat zo goed als vol dus moest vaak de cache legen om mail binnen te kunnen halen. Nu heb ik weer wat ruimte en dacht zo alles is naar wens en toen ontdekte ik dus dat die foto's weg waren.

Iemand nog een idee welke app verdwenen foto's terug kan halen zonder dat de telefoon geroot hoeft te zijn?