Toon posts:

Overclock help: instability probs!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben de laatste tijd enorm veel aan het lezen over overclocken en moet zeggen ik vind het gewoon fun!!
(wel oppassen natuurlijk maar zolang je je verstand erbij houdt zou het wel moeten loslopen hoop ik)

ik heb zo mijn geforce2 GTS 64 DDR al overclocked met nvmax en die draait nu op gpu:165 ram:348 wat me nog redelijk leek (base 150, 333) verder heb ik in bios alles omhoog gehaald wat er omhoog te halen was

ik bezit een abit kt7a en een 1200 athlon 266 fsb, zo heb ik mijn rams op turbo gezet, de logische dingen zoals chip perf enhaced, force 4 way bank interleave, natuurlijk 4k page mode. verder heb ik de agp driving control op AE gezet, fast agp write, agp 4* mode en optimal k7clk_ctl.

probleem is dat ie dus blijft hangen soms, niet wreed stabiel dus, ik moet zeggen dat ik al geprobeerd heb de ram terug op normaal te zetten de voltage heb ik ook al naar 1.80 gezet daar ze me zeiden dat da meer stability zou geven,helpt allemaal ni echt

en dit is dus al voor ik zelfs nog maar gespeeld heb met de fsb speed en core speed want die heb ik voor dit alles terug normaal gezet gehad om met schone lei te kunnen clocken. temperatuur is dus duidelijk ook geen probleem, fuck ik weet het ni

help!

• VooDoo|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-12-2013
Hardware gaat sneller kapot als je het overclocked, dat is nu eenmaal zo. Heb je al geprobeerd om alls terug te zetten op hun default waarden?? Het klinkt alsof je iets te ver bent gegaan, vooral je GeForce2 is behoorlijk ver overclocked.

Verwijderd

Topicstarter
ja maar het rare is dat hij wel draait maar niet echt stabiel is dus je kan niet zeggen dat er iets kapot is he,

ik had eerst de fsb op 145 en de core op 34 staan maar dat had ik er al afgehaald omdat ik al dacht dat het daar aan lag, maar das dus niet het geval
verder heb ik de rams al terug normaal gezet gehad en dat was ook niks, doet die voltage echt wel meer stabilty krijgen tot het systeem als je op normale fsb en core zit of heeft dat dan niet echt nut?
want dan haal ik die liever terug naar normale de temperatuur is 43 met chat en 48 on heavy duty dus das niet echt te veel

ik denk dat ik ga zien wat hier uit de bus komt en als het blijft duren ik inderdaad es alles terug op normaal ga zetten en opnieuw ga beginnen stap per stap tot ik de bottleneck vind