Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubyrubyruby
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-12-2024
Hallo mede tweakers,

Ik ben opzoek naar een LCD scherm voor mijn raspberry pi (op het moment de 1). Na enig gegoogle kwam ik nou niet uit bij wat ik wil voor een goede prijs. Toen dacht ik, misschien heeft een mede tweaker goede ervaring met een bepaald scherm.

Mijn project is om een hologram te maken https://youtu.be/9t0cOYvOy4M?t=1m32s met behulp van een stuk glas, aan de voorkant. Dit wordt mijn wekker, en interface van mijn media server. :9~

De eisen aan het scherm zijn:
-+/- 7 inch
-Ips paneel (ik wil geen nachtlampje namelijk :P )
-gelieve geen touch screen (aangezien er een stuk glas op komt te liggen ;) )
-optioneel met remote control/bedieningsknoppen (en anders weet iemand misschien wel een leuke kit hiervoor)
-Scherm werkt gemakkelijk over verschillende versies van de Pi (liefst HDMI dus)
-redelijk geprijsd (arme student)

Als iemand goede ervaringen heeft met een product met deze eisen, of er mee bekend is, dan hoor ik het graag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 22:18

SA007

Moderator Tweaking
Ook een ips paneel is een nachtlampje, alle LCD's lekken nogal veel licht.

2 opties:
- Een TFT/LCD oid en de achtergrondverlichting uitzetten/dimmen.
- Een (O) LED scherm. waarbij uit ook compleet uit is.

De 2e optie is niet bepaald goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miepermans
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Miepermans

BIEM!

Ik heb vorige week deze gekocht : https://www.kiwi-electron...i-dsi-touchscreen-display

Dit is een erg mooi schermpje. Ik heb ook de behuizing van ModMyPI erbij gekocht. Die vind ik iets tegenvallen eerlijk gezegd.

Nu ben ik nog opzoek naar een manier om een soort Home Automation te bouwen voor de RasPi Ik kijk nu naar Kivy, maar die vereist eigenlijk best wat Python kennis, Iets wat ik helaas nog niet heb.

Relevant : 7" touchpanel werkt direct na aansluiten en installeren nieuwste Raspbian. Awesome toevoeging!

Dus ja, toch een touchpanel, maar het is van glas dus stevig en je kan er wat op leggen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Miepermans op 10-11-2015 10:26 ]