hulp bij een simpel programma voor het aanmaken van mappen

Pagina: 1
Acties:
  • 588 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themoker
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05-10 10:11
Beste GoT,

Ik zit met een probleem, namelijk het opschonen van een database. Op dit moment worden er op een computer mappen aangemaakt voor aanstuurprogramma's die vervolgens weer op een andere machine geopend moeten worden om ze daar te kunnen gebruiken. Om dit overzichtelijker te maken wilde ik een programmaatje schrijven die die mappen automatisch aanmaakt zodat ze allemaal dezelfde indeling hebben.

vb.
[naam bedrijf]
[machine]
[product ID]

het programma maakt dan automatisch de directory aan: [naam bedrijf][machine][product ID]\

Dit lijkt me vrij simpel, maar het probleem is dat ik vrij weinig programmeer ervaring heb. Ik dacht er zelf aan om dit in python te maken en vroeg me af of dat kan en of jullie me een klein beetje opweg kunnen helpen :P

verder zou ik er graag een simpele zoek functie in willen zetten, maar dat komt later.

Het programma wordt gemaakt voor een groep computer analfabeten, omdat ze er zelf een rommeltje van maken. Vandaar

Nog even voor de duidelijkheid, ik wil alleen een beetje help met het beginnen. Dit leek me ook een leuke opdracht om mee te beginnen met het leren van programmeren. Ik ben op dit moment een guide aan het doorlezen van python en ik hoop dat jullie me misschien tips kunnen geven

alvast bedankt, themoker

[ Voor 12% gewijzigd door themoker op 09-11-2015 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramV
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:36
Het begint altijd met simpel/makkelijk programma. Iets idiotproof maken is geen definitie van 'makkelijk'...

MIischien toch maar eerst zelf iets simpels maken?

Directory maken zit vrijwel standaard in iedere taal, dat moet geen probleem zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door BramV op 09-11-2015 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Rmg

http://www.tutorialspoint...ommand_line_arguments.htm

https://docs.python.org/2/library/os.html -> os.mkdir.

Met deze 2 links moet je het wel kunnen maken,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themoker
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05-10 10:11
oke allebei bedankt, ben nu lekker aan het aanrommelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
themoker schreef op maandag 09 november 2015 @ 11:17:
Dit lijkt me vrij simpel, maar het probleem is dat ik vrij weinig programmeer ervaring heb. Ik dacht er zelf aan om dit in python te maken en vroeg me af of dat kan en of jullie me een klein beetje opweg kunnen helpen :P
Het is hier echter niet de bedoeling om zo'n generiek topic te openen. Daarmee lijkt het erg op een Kan iemand even...? topic. Je bent van harte welkom om een nieuw topic te openen met daarin een conrete (programmeer)vraag, maar we gaan hier geen cursus programmeren voor je in mekaar draaien ;) Hanteer bij 't openen van een (eventueel!) nieuw topic a.u.b. ook even onze Quickstart; daarin staat precies wat we allemaal in een topicstart verwachten :+

Ik zou dus zeggen, begin gewoon eens met het uitwerken van je idee, en als je tegen concrete problemen aanloopt ben je van harte welkom om hier een topic te openen. Dit topic sluit ik wel.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Dit topic is gesloten.