Toon posts:

Hulp gevraagd condensatoren

Pagina: 1
Acties:
  • 298 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben al een tijd op zoek naar een bepaald type condensatoren, namelijk die met een capaciteit van 3900uF en een voltage van 400V.

Er zijn er online weinig te vinden, en degene die er waren, hadden een veel te hoge prijs (ik heb er een hoop nodig voor een project van school). Weet iemand misschien waar deze soort condensatoren het meest wordt toegepast? Dan weet ik waar ik ze eventueel tweede hands kan regelen.
Als iemand een andere plaats weet om ze goedkoop te krijgen zou het ook erg handig zijn!

Ik hoop dat iemand hier iets van weet, en alvast bedankt voor de hulp.

Timon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:35

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

En wat heb je zelf al uitgezocht? Wijzend naar; Condensatoren , zie ik gewoon dezelfde startpost? En je zou eens op je facebook (als je dat hebt) in een 'marktplaats van [ vul hier je woonplaats ofzo in ]' kunnen kijken.

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:56

Cheezus

Luiaard

Wat is te duur - oftewel wat is je budget? Bedenk ook of je écht één condensator van 3900 uF/400v nodig hebt.
Kun je bijvoorbeeld niet meerdere condensatoren met minder capaciteit toepassen of een lager voltage / courantere capaciteit gebruiken.
Als je hier antwoorden op kunt geven of je toepassing aangeeft kunnen we je misschien gericht helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er eigenlijk juist meerdere van 3900uF/400v nodig, zodat het totaal 2400V/1900uF zou zijn. Dus het kan inderdaad iets afwijken, waardoor ik een ander aantal condensatoren (die eventueel op een andere manier geschakeld zou moeten worden) gebruiken. Een leraar van me heeft zojuist een goede plaats gevonden waar ze verkocht worden, dus ik denk dat het wel gaat lukken. Toch bedankt voor het kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:56

Cheezus

Luiaard

Ik hoop dat jij/je leraar weet waar je mee bezig bent. 2400v/3900uF geeft een klap die 1000x sterker is dan schrikdraad, dit is levensgevaarlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-10 16:32

SA007

Moderator Tweaking
Dit lijkt mij heel erg sterk op een huiswerkvraag, en het deel wat er niet op lijkt is een vraag die beter in vraag en aanbod zou passen.

Ik gooi dit topic daarom dicht, maar wil er nog als opmerking bij plaatsen.

Hoogspanning is levensgevaarlijk en als het serieus project is waar je leerkrachten mee akkoord gaan kunnen die je prima helpen met de componenten ervoor vinden.

Als je nog een topic opent zorg dat er dan in ieder geval in af te leiden is dat je hierbij hulp krijgt, bij hoogspanning kan letterlijk ernaar wijzen dodelijk zijn.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.