[iphone5s; iOs9] gedachte achter mappen indeling foto's

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09 20:43
Vandaag wilde ik foto's van mijn iphone overzetten naar de computer.

Bij het openen van de map viel mijn mond open van verbazing. Ik heb maar liefst 145 verschillende mappen in de map DCIM staan waarin foto bestanden staan.

Ik kan zelf geen reden bedenken waarom dit is. Daarom de vraag: weet iemand waarom er zoveel verschillende mappen aangemaakt worden door mijn iphone / ios9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WKD
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-09 13:58

WKD

Of het waar is geen idee, maar zijn het niet de verschillende sessise dat je de foto's hebt gemaakt? Dus als je een keer 5 foto's op zaterdag 7 novemner hebt gemaakt, dat ze in 1 mapje komen enz. Misschien dat dit ook nog gebruikt wordt om de foto's weer gegroepeerd weer te kunnen geven in Momenten?

[ Voor 21% gewijzigd door WKD op 09-11-2015 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
interessante gedachte. ik ga eens kijken of die vlieger op gaat bij mij. ik zal mijn bevindingen hier nog wel bij posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valt heel veel over te lezen op het internet, globaal gezien komt het op dit neer:
With iOS 8 Apple reorganized the way photos are stored. Rather than simply being files in a single folder, they are stored in a database that contains many folders, each with an obscure name known only to the database management application in iOS.
https://www.google.be/#q=iphone+dcim+folder+names

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
hmm bijzonder. Handig als je specifieke foto's over wilt zetten. Leuk om dan de juiste map te vinden :-s
ik begrijp steeds minder van apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-09 15:14

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Apple's filosofie zal zijn dat je ze synchroniseert via iTunes/iCloud. Wat dat betreft is het al een klein wonder dat je er überhaupt op bestandsniveau bij kan.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1