serrver NAS / remote desktop simulatie

Pagina: 1
Acties:

• duvel666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-08-2024
Hallo,

Om onze kleine onderneming makkelijker werkbaar te maken zou ik graag een server oplossing hebben om een deel van onze software via de server te laten draaien, zodat deze voor ons (3 mensen) van overal centraal toegankelijk is.

Ook zou ik op deze server al onze data wensen te bewaren en uiteraard ook een backupsysteem hiervoor hebben.

Ik heb zelf wel reeds pc's gebouwd en in mekaar geknutseld en geïnstalleerd, doch op server gebied ben ik een volledige leek.
Ik had ook gezocht naar een oplossing bij een externe provider, maar ik vond het te duur, als je een beetje rondkijkt naar wat in het proliant threadje op dit forum bvb als budgetten staat vermeld bij de gemaakte systemen.

Ik heb op het net en hier op het forum reeds wat rondgezocht en ik kwam eventueel uit op een HP proliant...
maar welke of wat of hoe, dat blijft me een raadsel.
Ik hoop dat jullie me hier voor tips of eventueel als iemand het voor ons wil installeren, dan kunnen we hierin zeker ook iets overeenkomen.

Welke software moet erop draaien :

Quahill (managment software www.quahill.com)
deja vue x3 (platform vertaalsoftware www.atril.com)
eventueel microsoft office 365 toepassingen + email

Verder dus de data opslag.

Quahill moet draaien op winserver 2012 als ik het goed gelezen heb.

Wat raden jullie mij aan?
Is die installatie moeilijk, of is er iemand bereid om me hierin te assisteren, of om dit voor mij te doen (vergoeding kan overeengekomen worden).
Wat met de software/besturingssystemen om het geheel te laten draaien??

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-01 13:02

JT

VETAK y0

Software via de server draaien? Wat bedoel je daarmee? Een server-thin client constructie? Remote desktop? Of wil je eigenlijk alleen data opslag? Zijn de applicaties waar je het over hebt webapps of anders? Een Office-suite zou je zelf kunnen hosten: Wikipedia: Open-Xchange

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• duvel666
zoals de titel het zegt inderdaad een soort remote desktop + data opslag.
deja vue x3 is een 'normale' pc toepassing, geen webapp.
Quahill is een standalone managment programma dat in een server omgeving moet geïnstalleerd worden.

we moeten in staat zijn om van waar ook gewoon in te loggen, op de server en zowel quahill, deja vue en mail (en eventuele office toepassingen) uit te voeren

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-01 13:02

JT

VETAK y0

Als je geen lokale MS Office nodig hebt of gebruik maakt van 365 dan kun je wellicht wegkomen met server-thin client constructie in Linux; zonder er heel veel verstand van te hebben denk ik dat het voor 3 personen een flink duur geintje zal zijn als je het wil bereiken met MS.

Maar nog iets praktischer; waarom geen laptop met de software erop en verbinding naar het werk-netwerk waar opslag staat? Als je 3 sessies van die software wil voorzien dan heb je 3 licenties nodig en dan kun je het net zo goed op de laptop installeren?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• duvel666
Quahill moet in een server omgeving draaien en daar moeten meerdere mensen gelijktijdig in kunnen werken en elk dient ingelogd te zijn met zijn eigen account, omdat niet elke gebruiker dezelfde toegangen en rechten heeft in deze toepassing.

dus is 'een laptopje' aanhaken geen optie.
de office toepassingen kunnen desnoods weggelaten worden, maar dat zal dan budgettair moeten bekeken worden.
office business is rond de 8 a 10€ per maand per licentie, van 3 licenties gaan we niet dood gaan.

mijn vraag blijft dus nog steeds... wat is er nodig om en gegevensopslag EN een soort van remote desktop te hebben

zowel hardwarematig als qua software

[ Voor 3% gewijzigd door duvel666 op 09-11-2015 15:28 ]

• benniep
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-12-2025
Ik zou voor een terminal server oplossing gaan.
V&A aangeboden: HP Proliant ML350 G5
Deze zou ruimschoots voldoen.

http://www.centralpoint.n...iug4vua_uJgYP4aAuGp8P8HAQ

En 3 cal licenties http://www.dsaict.nl/micr...2/windows-server-2012-rds
En deze licenties heb je nodig

Heb er wel ervaring mee, zou je evt. kunnen helpen
Pagina: 1