[TV] het maximale persen uit €600

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-10 20:37

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een nieuwe flat-screen televisie voor in mijn kamer om tegen de muur te hangen. De afstand waarop ik zit te kijken varieert van 1.8 tot 2 meter. Dat klopt, mijn kamer is niet zo groot.

Momenteel heb ik nog een prachtige oude pricewatch: Philips 32PFL8404H die eigenlijk nog prima werkt. Alleen vind ik hem niet zo indrukwekkend als er visite komt en ik eens een film wil kijken. Netflix (en chill) doe ik momenteel niet aan, maar dat kan in de toekomst natuurlijk veranderen.

Verder vind ik ambilight erg gaaf, hoewel dit alleen op gaat voor Philips tv's.

Wat is je budget?
Het budget is zo'n €600 euro. Liever ga ik niet boven de €550 aangezien ik €500 al erg veel geld vind voor een TV voor een studentje.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil de TV vooral gebruiken om er natuurlijk TV op te kijken. Hiervoor heb ik een smartcard en CI plus module van ziggo uit het jaar 2011 (pricewatch: Ziggo CI+ Cam Module (Neotion)). Verder wil ik mijn computer erop aansluiten om met de controller vanuit mijn bed erop te kunnen gamen.

Op de vraag of ik graag 3D wil kan ik antwoorden: Het lijkt me wel heel erg gaaf.
Heb ik een smarttv nodig? Ik heb persoonlijk geen idee, als ik het eenmaal heb zal ik waarschijnlijk niet meer zonder kunnen.
Ik heb geen Google chromecast, misschien dat ik dit in de toekomst wel ga kopen als dit erg nuttig blijkt te zijn.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb zelf al gevonden dat: Low budget 4k schermen het niet waard zijn.
Ik dus op een 1080p scherm uitkom.
Ik een diagonaal wil tussen de 40 en 48 inch.
Ik min of meer een bioscoopervaring wil proberen te creeëren in mijn kamer.

Kijkafstand is ongeveer 5.5-6 feet.
Om de THX kijkhoek (van 40 graden) te krijgen heb ik een scherm nodig met een diagonaal van 49-54 inch. Om de SMPTE kijkhoek (van 30 graden) te krijgen heb ik een 41-44 inch scherm nodig.

Ofwel zo'n 40-48 inch.

Verder kom ik grafiekjes tegen die zeggen dat je op 6 feet afstand, pixels kan onderscheiden op een 1080p scherm vanaf een diagonaal van 43 inch.

Dat lijkt mij dus te betekenen dat 43 inch de limiet is, wat vinden jullie daarvan?

Door dat filter te gebruiken krijg ik van de pricewatch de volgende schermen: http://tweakers.net/categ...jHQM1DSUcoFaVUysQByamtrAQ

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wat mis ik onder andere:
  • Moet het toestel een redelijk geluid kunnen produceren, of gaat dat via een Receiver/Versterker?
  • Ambilight?
  • Je wil kunnen gamen... Dus "lag" (vertraging)?
  • Aansluitingen?

[ Voor 14% gewijzigd door Will_M op 09-11-2015 03:15 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
wimmel_1 schreef op maandag 09 november 2015 @ 03:14:
Wat mis ik onder andere:
  • Moet het toestel een redelijk geluid kunnen produceren, of gaat dat via een Receiver/Versterker?
  • Ambilight?
  • Je wil kunnen gamen... Dus "lag" (vertraging)?
  • Aansluitingen?
De ingebouwde speakers hoeven niet perfect te zijn, ik kan immers mijn 2.1 setje er op aansluiten.
Ambilight vind ik persoonlijk erg mooi, maar dat zit dus alleen op Philips tv's en die zijn over het algemeen duur of niet zo goed als een tv van een ander merk.
Ik zal niet op hoog niveau gamen, dus een input lag van enkele ms meer of minder vind ik niet belangrijk, het moet natuurlijk niet de spuigaten uitlopen zodat ik duidelijk een inputlag merk.
Belangrijke aansluitingen zijn HDMI en een ci + aansluiting zodat ik mijn module met smartcard erin kan doen. Als zo'n module vandaag de dag ingebouwd zit (dat weet ik niet) dan hoeft die aansluiting er natuurlijk niet te zijn, aangezien de smartcard dan zo in de tv past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-10 19:36

Emiel1984

Made in NL

Voor dat budget zou ik adviseren om een 2e hands exemplaar te zoeken. Dan haal je er het meeste uit denk ik.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:28

mr.paaJ

generatie cmd+z

Dat wordt kiezen tussen kwaliteit en formaat. Denk aan Samsung 40H/J6200, 48J5500 of Sony 48R550. Of een gunstige prijs voor een Samsung 48H62x0 als die nog te vinden zijn, laatst bij Mediamarkt aanbieding €566.

Op twee meter is een 40" opzich prima.

[ Voor 9% gewijzigd door mr.paaJ op 09-11-2015 11:46 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zou me niet focussen op smart tv, het is wel aardig maar als je een pc er op aangesloten hebt dan zal die ten alle tijden beter werken. Het is wel het mooist om een 48" te kiezen als je naar een immersive experience toe wilt. Kleiner zal wat scherper zijn maar weer minder immersive zijn.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-10 20:41

JT

VETAK y0

Ik gebruik 48" op pak hem beet 2,5 meter. Ik zit geen pixels te tellen ofzo...lekker doen.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
Emiel1984 schreef op maandag 09 november 2015 @ 04:14:
Voor dat budget zou ik adviseren om een 2e hands exemplaar te zoeken. Dan haal je er het meeste uit denk ik.
In de V&A staat helaas niet zo veel en marktplaats vind ik te riskant.
Tsurany schreef op maandag 09 november 2015 @ 11:47:
Ik zou me niet focussen op smart tv, het is wel aardig maar als je een pc er op aangesloten hebt dan zal die ten alle tijden beter werken. Het is wel het mooist om een 48" te kiezen als je naar een immersive experience toe wilt. Kleiner zal wat scherper zijn maar weer minder immersive zijn.
Ik weet niet of ik een smart TV nodig ga hebben inderdaad, het is natuurlijk wel leuk maar of het echt nuttig gaat zijn?

In ieder geval zit ik nu te kijken voor de volgende tv's:
pricewatch: LG 42LF580V Zwart (goede prijs)
pricewatch: Samsung UE43J5500AW Zilver, Zwart (kreeg een 7 van t.net)

43 inch lijkt me wel de optimale maat namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Ik zou helemaal geen nieuwe televisie kopen en gaan sparen. Qua beeldformaat ga je er nauwelijks op vooruit en kom je met dit budget alleen maar bij budgettoestellen terecht waarmee je qua beeldkwaliteit er misschien nog wel op achteruit gaat.

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
JT schreef op maandag 09 november 2015 @ 12:47:
Ik gebruik 48" op pak hem beet 2,5 meter. Ik zit geen pixels te tellen ofzo...lekker doen.
Zou je voor mij alsjeblieft dicht bij de tv willen staan en dan langzaam achteruit willen lopen totdat je geen pixels meer ziet? Vervolgens deze afstand meten en dat in een post willen zetten? :) Ik zit namelijk sterk te twijfelen tussen een 48 inch of 43 inch. Ik heb het idee dat 43 inch wat klein lijkt maar ik met 48 inch op mijn afstand wel pixels ga zien. :)

mr.paaJ schreef op maandag 09 november 2015 @ 11:45:
Dat wordt kiezen tussen kwaliteit en formaat. Denk aan Samsung 40H/J6200, 48J5500 of Sony 48R550. Of een gunstige prijs voor een Samsung 48H62x0 als die nog te vinden zijn, laatst bij Mediamarkt aanbieding €566.

Op twee meter is een 40" opzich prima.
Het budget is opgehoogd naar maximaal 600 euro indien de tv echte een grote meerwaarde heeft over de goedkopere.

Nogmaals waar mijn keuzes tot nu toe op zijn gevallen:
pricewatch: Samsung UE43J5500AW Zilver, Zwart
43 inch 1080p
Prijs: 470
Reviews: een 7 op tweakers
Kleuren zijn prima
contrast is gemiddeld
slechte kijkhoeken en backlight

pricewatch: LG 43UF675V Zwart
43 inch 4k
Prijs: 535
Reviews: Soms haperingen in het beeld, omdat de transcoder fouten maakt?
De rest is onbekend

pricewatch: LG 42LF580V Zwart
42 inch 1080p
Prijs: 400 euro
Reviews: geen grote minpunten volgens reviewtjes op coolblue
De rest is onbekend

pricewatch: LG 43LF540V Zwart
43 inch 1080p
Prijs: 400 euro
reviews: onbekend
De rest onbekend

Voor welke zal ik gaan, of moet ik voor een hele andere gaan? Hoe zit het met local dimming (dus dat op bepaalde plekken het backlight wordt uitgezet) etc?

Welke tv geeft mij het meeste bang voor buck en is niet te dik (kan ook een tv zijn die hier niet tussen staat).

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Het is boven je budget, maar ik ga binnenkort deze aanschaffen: pricewatch: LG 49UF675V Zwart

Voor 660 heb je 4K met HDMI 2.0. Geen smart tv, maar dat heb je niet nodig als je een chromecast hebt of vergelijkbaar spul. Ik ga er zelf mijn PC op aansluiten om tv te kijken en gamen. Het is wel een 49inch variant.

De user reviews zijn ook vrij positief, dus ik zie geen reden om hem niet te halen.

Ik zie dat jij de 43 inch variant op je lijstje heb staan, en dat lijkt mij ook wel een goede keus.

Als je trouwens heel graag ambilight wilt, heb je van die led strips. Persoonlijk vind ik het heel erg storend om zo'n licht achter op je tv te hebben.

hi!

• Dimens
Dit zijn allemaal toestellen met een 50Hz paneel, wat betekent dat je er qua bewegingsscherpte op achteruit zal gaan in vergelijking met je huidige toestel.
RWK__ schreef op donderdag 12 november 2015 @ 04:39:
Het is boven je budget, maar ik ga binnenkort deze aanschaffen: pricewatch: LG 49UF675V Zwart

Voor 660 heb je 4K met HDMI 2.0. Geen smart tv, maar dat heb je niet nodig als je een chromecast hebt of vergelijkbaar spul. Ik ga er zelf mijn PC op aansluiten om tv te kijken en gamen. Het is wel een 49inch variant.

De user reviews zijn ook vrij positief, dus ik zie geen reden om hem niet te halen.
Ik zie genoeg redenen om niet voor dit toestel te kiezen:

IPS
Het toestel komt met een IPS-paneel. Nu is IPS op zichzelf geen slechte techniek, echter valt het contrast in televisies met IPS-panelen echt ontzettend tegen. Het contrast wordt gezien als het belangrijkste eigenschap voor een goede beeldkwaliteit. Een toestel kan een hoge resolutie hebben, perfecte kleurweergave en een uitstekende beelduniformiteit, een laag contrast zal het beeld direct minder indrukwekkend maken. In vrijwel alle gevallen ben je beter af met een VA-paneel in het toestel.

50 Hertz
Er zit maar een matig 50Hz paneel in het toestel. Hierdoor heb je een lage bewegingsresolutie waardoor scherpte tijdens bewegingen verloren gaat. Zeker als je kiest voor een UHD-televisie is dit gewoon geen goede combinatie, daar alle scherpte verloren zal gaan bij elke beweging die getoond wordt. Zodanig veel, dat de bewegingsresolutie bij een 50Hz UHD LCD-televisie tijdens bewegingen lager zal zijn dan dat van een goede 100Hz FHD LCD-televisie.

Pseudo UHD
In werkelijkheid is het geen UHD-televisie. Alhoewel het toestel wel over het juiste aantal subpixels beschikt, heeft het toestel geen RGB-subpixelstructuur maar een RGB/WRG/BWR/GBW-subpixelstructuur. Hierdoor is het toestel niet in staat om voor iedere subpixel de juiste kleur te weergeven. Dit kan ook nadelige gevolgen voor het correct weergeven van kleuren hebben.

Artikel van HDTVTest.co.uk over deze pixelstructuur

Geen HEVC
Dat er anno 2015 überhaupt nog toestellen zonder HEVC-decoder worden verkocht. Het toestel is daarmee niet in staat om content gecodeerd met de HEVC-codec af te spelen, wat de encoder is als het aankomt op 4K-content.

Kortom: genoeg redenen om niet voor dit toestel te kiezen.

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Dimens schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:15:
[...]

Dit zijn allemaal toestellen met een 50Hz paneel, wat betekent dat je er qua bewegingsscherpte op achteruit zal gaan in vergelijking met je huidige toestel.

[...]

IPS
Het toestel komt met een IPS-paneel. Nu is IPS op zichzelf geen slechte techniek, echter valt het contrast in televisies met IPS-panelen echt ontzettend tegen. Het contrast wordt gezien als het belangrijkste eigenschap voor een goede beeldkwaliteit. Een toestel kan een hoge resolutie hebben, perfecte kleurweergave en een uitstekende beelduniformiteit, een laag contrast zal het beeld direct minder indrukwekkend maken. In vrijwel alle gevallen ben je beter af met een VA-paneel in het toestel.

50 Hertz
Er zit maar een matig 50Hz paneel in het toestel. Hierdoor heb je een lage bewegingsresolutie waardoor scherpte tijdens bewegingen verloren gaat. Zeker als je kiest voor een UHD-televisie is dit gewoon geen goede combinatie, daar alle scherpte verloren zal gaan bij elke beweging die getoond wordt. Zodanig veel, dat de bewegingsresolutie bij een 50Hz UHD LCD-televisie tijdens bewegingen lager zal zijn dan dat van een goede 100Hz FHD LCD-televisie.

Pseudo UHD
In werkelijkheid is het geen UHD-televisie. Alhoewel het toestel wel over het juiste aantal subpixels beschikt, heeft het toestel geen RGB-subpixelstructuur maar een RGB/WRG/BWR/GBW-subpixelstructuur. Hierdoor is het toestel niet in staat om voor iedere subpixel de juiste kleur te weergeven. Dit kan ook nadelige gevolgen voor het correct weergeven van kleuren hebben.

Geen HEVC
Dat er anno 2015 überhaupt nog toestellen zonder HEVC-decoder worden verkocht. Het toestel is daarmee niet in staat om content gecodeerd met de HEVC-codec af te spelen, wat de encoder is als het aankomt op 4K-content.

Helder en duidelijk, dank hiervoor! _/-\o_

hi!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
Dimens schreef op donderdag 12 november 2015 @ 11:15:
[...]

[...]

IPS

50 Hertz

Pseudo UHD

Geen HEVC

Als ik het goed begrijp proberen ze met wat marketingtrucjes dus te doen alsof het scherm een 4k scherm is, terwijl het eigenlijk die naam niet eens mag dragen. Allemaal om een nietsvermoedende consument te foppen. Erg, erg jammer.

Dan mag ik weer mijn keuzes aanpassen:

Ik zit eigenlijk met het volgende probleem:
De pricewatch: Samsung UE43J5500AW Zilver, Zwart van €470 zal voor mij prima voldoen als televisie op mijn kamer (kijkafstand 1.80-2.20).

Echter kan ik ook voor 48 inch gaan, hoewel ik niet zeker weet of ik dan de pixels ga zien: pricewatch: Sony Bravia KDL-48W705C Zilver, Zwart
Dan blijft de prijs nog wel onder de 600 euro.

Verder is er ook een pricewatch: Panasonic Viera TX-50CX700 Zilver die 2x zo duur is als de Samsung en eigenlijk wel een beetje "te duur" is voor wat ik eraan wil uitgeven. Wel vind ik hem heel erg gaaf met zijn 4k (handig op mijn kijkafstand), grootte en prima review.

Wat moet ik doen? :X
Wat geeft het beste bang for buck?

• Maulwurfje
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 27-07 14:25
Wat dacht je van de Sony W705C? 40 inch voor 470 euro.

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
Maulwurfje schreef op donderdag 12 november 2015 @ 16:48:
Wat dacht je van de Sony W705C? 40 inch voor 470 euro.
Dat is inderdaad een goede prijs, maar die vind ik dan weer te klein. :(

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:28

mr.paaJ

generatie cmd+z

43W755C, nét iets boven je nieuwe budget :)

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Dimens
Frozen schreef op donderdag 12 november 2015 @ 16:30:
[...]

Als ik het goed begrijp proberen ze met wat marketingtrucjes dus te doen alsof het scherm een 4k scherm is, terwijl het eigenlijk die naam niet eens mag dragen. Allemaal om een nietsvermoedende consument te foppen. Erg, erg jammer.

Dan mag ik weer mijn keuzes aanpassen:

Ik zit eigenlijk met het volgende probleem:
De pricewatch: Samsung UE43J5500AW Zilver, Zwart van €470 zal voor mij prima voldoen als televisie op mijn kamer (kijkafstand 1.80-2.20).

Echter kan ik ook voor 48 inch gaan, hoewel ik niet zeker weet of ik dan de pixels ga zien: pricewatch: Sony Bravia KDL-48W705C Zilver, Zwart
Dan blijft de prijs nog wel onder de 600 euro.

Verder is er ook een pricewatch: Panasonic Viera TX-50CX700 Zilver die 2x zo duur is als de Samsung en eigenlijk wel een beetje "te duur" is voor wat ik eraan wil uitgeven. Wel vind ik hem heel erg gaaf met zijn 4k (handig op mijn kijkafstand), grootte en prima review.

Wat moet ik doen? :X
Wat geeft het beste bang for buck?
Eigenlijk blijf ik bij mijn advies om momenteel nog geen nieuwe televisie te kopen maar om verder te sparen en nog even te wachten. Nodig is het namelijk niet en momenteel is het simpelweg geen goed moment om een nieuwe televisie te kopen.

SmartTV is bijvoorbeeld iets wat fabrikanten nog altijd niet goed hebben weten te implementeren. Platformen zoals Android TV vertonen veel bugs en het updatebeleid van fabrikanten is nog altijd niet goed genoeg om te kunnen vertrouwen dat het goed komt. De meeste toestellen krijgen na een jaar een slechte ondersteuning waardoor ook apps kunnen stoppen met werken.

Ook al gebruik je SmartTV niet, het zit tegenwoordig zo geïntegreerd in het toestel dat de bugs ook optreden bij normaal televisiegebruik en dat kan ergernissen opleveren.

Met de afstand die jij van het toestel afzit, wordt UHD wellicht wel interessant. Maar als je dan voor een UHD-televisie kiest, zou ik wel voor een toestel kiezen dat geschikt is voor High Dynamic Range (HDR). Momenteel is er nog wat onzekerheid aangezien er nog geen definitieve standaard voor is. Verwachting is dat binnenkort de UHD Blu-Ray op de markt komt en de standaard dan wel definitief is. Of de huidige modellen dan geschikt zijn, dat is dus nog onduidelijk.

Daarom is het misschien beter om toch te gaan wachten en ondertussen te gaan sparen voor een toestel dat deze technieken ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
Dimens schreef op donderdag 12 november 2015 @ 18:17:
[...]

Eigenlijk blijf ik bij mijn advies om momenteel nog geen nieuwe televisie te kopen maar om verder te sparen en nog even te wachten. Nodig is het namelijk niet en momenteel is het simpelweg geen goed moment om een nieuwe televisie te kopen.

SmartTV is bijvoorbeeld iets wat fabrikanten nog altijd niet goed hebben weten te implementeren. Platformen zoals Android TV vertonen veel bugs en het updatebeleid van fabrikanten is nog altijd niet goed genoeg om te kunnen vertrouwen dat het goed komt. De meeste toestellen krijgen na een jaar een slechte ondersteuning waardoor ook apps kunnen stoppen met werken.

Ook al gebruik je SmartTV niet, het zit tegenwoordig zo geïntegreerd in het toestel dat de bugs ook optreden bij normaal televisiegebruik en dat kan ergernissen opleveren.

Met de afstand die jij van het toestel afzit, wordt UHD wellicht wel interessant. Maar als je dan voor een UHD-televisie kiest, zou ik wel voor een toestel kiezen dat geschikt is voor High Dynamic Range (HDR). Momenteel is er nog wat onzekerheid aangezien er nog geen definitieve standaard voor is. Verwachting is dat binnenkort de UHD Blu-Ray op de markt komt en de standaard dan wel definitief is. Of de huidige modellen dan geschikt zijn, dat is dus nog onduidelijk.

Daarom is het misschien beter om toch te gaan wachten en ondertussen te gaan sparen voor een toestel dat deze technieken ondersteund.
Ik snap dat HDR de toekomst heeft vanwege het realistischere beeld wat wordt gecreeerd door meer kleuren en meer licht. Echter zie ik die tv's pas over 2 jaar onder de 1000 duiken en pas over 3-4 jaar voor mij aantrekkelijk worden. Ik zal dus wel wachten op HDR, maar nu wil ik ook een leuk TV'tje hebben.

Ik ben dus vandaag naar mijn favo winkel (NOT) de mediamarkt geweest om even te kijken. Er kwam een meneer die zei dat de kleuren van de Sony 705C een beetje dof waren. Ik dacht zelf: Dan gooien we het gamma toch omhoog? Maarja... dat snapte hij al niet. Vervolgens probeerde hij mij een andere tv aan te prijzen omdat die een beter contrast ratio zou hebben. Toen ik vroeg of er een VA paneel in zat, vroeg hij mij wat VA was. Geeft nogmaar eens even aan hoe goed de mediamarkt medewerkers op de hoogte zijn van de hedendaagse technologie.

In ieder geval heb ik foto's genomen:
De Samsung J5500 (43 en 48 inch)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/miX4NMz.jpg

De Sony 705C van 48 inch:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dg4yUtS.jpg

Ik vond de Sony eigenlijk een beetje dik, verder qua kijkafstand kan de 48 inch net wel of net niet m.b.t. het zien van pixels. Hij zit op het randje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Frozen schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 02:15:
[...]

Ik snap dat HDR de toekomst heeft vanwege het realistischere beeld wat wordt gecreeerd door meer kleuren en meer licht. Echter zie ik die tv's pas over 2 jaar onder de 1000 duiken en pas over 3-4 jaar voor mij aantrekkelijk worden. Ik zal dus wel wachten op HDR, maar nu wil ik ook een leuk TV'tje hebben.
Een toestel zoals de pricewatch: Panasonic Viera TX-40CX800 Zwart is al voor iets meer dan € 1000,- te krijgen en dit toestel heeft ondersteuning voor HDR.

In januari zullen fabrikanten op de CES 2016 Las Vegas weer de nieuwe modellen tonen voor het publiek. Verwachting is dat er meer middenklasse UHD-televisies zullen komen met ondersteuning voor HDR zoals de Panasonic CX800. En met een beetje geluk is het dan ook daadwerkelijk duidelijk wat de standaard voor Ultra HD Blu-Ray zal worden.
Ik ben dus vandaag naar mijn favo winkel (NOT) de mediamarkt geweest om even te kijken. Er kwam een meneer die zei dat de kleuren van de Sony 705C een beetje dof waren. Ik dacht zelf: Dan gooien we het gamma toch omhoog? Maarja... dat snapte hij al niet. Vervolgens probeerde hij mij een andere tv aan te prijzen omdat die een beter contrast ratio zou hebben. Toen ik vroeg of er een VA paneel in zat, vroeg hij mij wat VA was. Geeft nogmaar eens even aan hoe goed de mediamarkt medewerkers op de hoogte zijn van de hedendaagse technologie.
Verkopers bij winkels zoals de Media Markt hoeven dan ook geen verstand te hebben van de zaken die ze verkopen. Als ze het maar leuk weten te brengen, dan verkoopt het wel. De consumenten die daar komen hebben doorgaans zelf net zo min er verstand van.
In ieder geval heb ik foto's genomen:
De Samsung J5500 (43 en 48 inch)
[afbeelding]

De Sony 705C van 48 inch:
[afbeelding]

Ik vond de Sony eigenlijk een beetje dik, verder qua kijkafstand kan de 48 inch net wel of net niet m.b.t. het zien van pixels. Hij zit op het randje.
Beiden zou ik niet nemen. Deze toestellen komen met een 50Hz paneel en dat is simpelweg een stap terug van wat je nu hebt. Dan is zo'n Panasonic CX700 of de door mr.paaJ genoemde pricewatch: Sony Bravia KDL-43W755C Zwart een veel en veel betere keus. Die budgetmodellen zul je echt van moeten wegblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
Dimens schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 10:24:
[...]

Een toestel zoals de pricewatch: Panasonic Viera TX-40CX800 Zwart is al voor iets meer dan € 1000,- te krijgen en dit toestel heeft ondersteuning voor HDR.

In januari zullen fabrikanten op de CES 2016 Las Vegas weer de nieuwe modellen tonen voor het publiek. Verwachting is dat er meer middenklasse UHD-televisies zullen komen met ondersteuning voor HDR zoals de Panasonic CX800. En met een beetje geluk is het dan ook daadwerkelijk duidelijk wat de standaard voor Ultra HD Blu-Ray zal worden.

[...]

Verkopers bij winkels zoals de Media Markt hoeven dan ook geen verstand te hebben van de zaken die ze verkopen. Als ze het maar leuk weten te brengen, dan verkoopt het wel. De consumenten die daar komen hebben doorgaans zelf net zo min er verstand van.

[...]

Beiden zou ik niet nemen. Deze toestellen komen met een 50Hz paneel en dat is simpelweg een stap terug van wat je nu hebt. Dan is zo'n Panasonic CX700 of de door mr.paaJ genoemde pricewatch: Sony Bravia KDL-43W755C Zwart een veel en veel betere keus. Die budgetmodellen zul je echt van moeten wegblijven.
Erg bedankt!

De verleiding is heel erg groot om 900 euro uit te geven voor UHD 50 inch in de vorm van de CX700. Echter zal ik me, ondanks dat ik het wel kan betalen, me toch moeten inhouden. Ik denk namelijk dat, ondanks dat ik het een prachtige tv vind, ik er spijt van ga krijgen. Meestal kijk ik toch "gewoon" tv, waar nog geen 4k content beschikbaar voor is.

De keuze gaat dan nu tussen:

Als het goed is het enige verschil tussen de sony's dat de 805 3D kan weergeven.
pricewatch: Sony Bravia KDL-43W805C Zwart

pricewatch: Sony Bravia KDL-43W755C Zwart

en de 48 inch pricewatch: Samsung UE48H6200AW Zwart

Voor welke zou jij dan gaan? (Hij wordt opgehangen dus een lelijke poot maakt niet uit) Dan ga ik die gewoon bestellen en zal ik morgen even wat foto's plaatsen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Frozen op 13-11-2015 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Frozen schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 18:13:
[...]

Erg bedankt!

De verleiding is heel erg groot om 900 euro uit te geven voor UHD 50 inch in de vorm van de CX700. Echter zal ik me, ondanks dat ik het wel kan betalen, me toch moeten inhouden. Ik denk namelijk dat, ondanks dat ik het een prachtige tv vind, ik er spijt van ga krijgen. Meestal kijk ik toch "gewoon" tv, waar nog geen 4k content beschikbaar voor is.

De keuze gaat dan nu tussen:

Als het goed is het enige verschil tussen de sony's dat de 805 3D kan weergeven.
pricewatch: Sony Bravia KDL-43W805C Zwart

pricewatch: Sony Bravia KDL-43W755C Zwart

en de 48 inch pricewatch: Samsung UE48H6200AW Zwart

Voor welke zou jij dan gaan? (Hij wordt opgehangen dus een lelijke poot maakt niet uit) Dan ga ik die gewoon bestellen en zal ik morgen even wat foto's plaatsen. :)
In principe is die Samsung wel de 'beste koop' van de drie maar 48" van zo'n afstand is wel aardig groot. Is dat gemeten vanaf de muur? Uiteraard verschillen de meningen over of het te groot is maar ik heb de 48H6400 van zo'n afstand bij iemand in een kamer bekeken en later een 42" Philips en die laatste is toch wat prettiger voor het dagelijks gebruik qua formaat.

[ Voor 8% gewijzigd door apis29 op 13-11-2015 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Topicstarter
apis29 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 22:43:
[...]

In principe is die Samsung wel de 'beste koop' van de drie maar 48" van zo'n afstand is wel aardig groot. Is dat gemeten vanaf de muur? Uiteraard verschillen de meningen over of het te groot is maar ik heb de 48H6400 van zo'n afstand bij iemand in een kamer bekeken en later een 42" Philips en die laatste is toch wat prettiger voor het dagelijks gebruik qua formaat.
Ik ben uiteindelijk toch voor de Sony W805C gegaan, ik ben wel benieuwd naar 3D als ik eerlijk ben.

Ergens ook wel spijt dat ik niet voor de CX700 ben gegaan, maar ik denk niet dat ik het over mijn hart kan verkrijgen 920e als "studentje" uit te geven aan een nieuwe tv.

Aan de andere kant is het "maar" 280e meer, dan krijg ik een groter en scherper scherm... Lastig lastig.

Nu mag ik nog een smartcard een ci+ 1.3 module en een wandsteun kopen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Nog even wat input ( ook al is de keus al gemaakt).

Ik heb zelf de F5500 en ik snap niet waar de focus op smart TV vandaan komt. Het is:

- snel outdated
- traag
- volledig afhankelijk van de fabrikant
- vaak niet perfect qua ondersteuning bestanden

Het is veel makkelijk om een chromecast of een HDMI kabel in te pluggen. Geen gezeik, alle bestanden kunnen worden afgespeeld en jij beslist wanneer je het smart gedeelte update.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Pagina: 1