Hoe audio-opnamen verstoren?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 707484

Topicstarter
Hallo tweakergeeks,

Ik heb last van iemand (zeg maar gerust een vieze ouwe vent <+:) ) die audio-opnamen maakt waar ik niet zo van gediend ben. Ik wil daar verder liever niet over in detail treden, maar ik wil graag die opnamen verstoren zodat hij er niks aan heeft. Iets van een vervelende toon of ruis er doorheen, maar dan wel zo dat ik daar zelf uiteraard geen last van heb. Het allerliefst zou ik een app willen die een onhoorbare toon uitzendt, maar die wel die opname verstoort.

Bestaat er zoiets?

Het mag uiteraard ook iets anders zijn, maar het moet wel klein en draagbaar zijn.

Hij gebruikt een draadloze microfoon op een statief. Helaas weet ik niet wat voor type of model het is, maar daar kan ik proberen achter te komen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04 13:45
Ik heb hier geen kennis van. Maar oudje dan niet eerst aangifte doen en kijken of hij z'n metingen niet meer mag doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-07 09:16
Als hij een richtmicrofoon gebruikt zou je een gerichte hoge toon of een ruisband naar de microfoon kunnen sturen met een speakertje in een schotel, een omgekeerde schotelantenne dus. Als je spraakopnames wil verstoren is het voldoende als je tussen de 300 en 3000 Herz blijft. Maar: hoge tonen zijn makkelijker uit de verstoorde opnames weg te filteren dan lage, lage tonen maskeren hoge en verstoren dus meer, lage tonen zijn moeilijker weer te geven met een klein speakertje en vereisen meer energie om de afstand te overbruggen en lage tonen spreiden meer zodat je er zelf meer last van hebt, maar hoge tonen zijn weer irritanter.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 8819

Ik zal niet weten
Maar je mag ook niet zomaar audio opnames maken
Zeker niet met een mic
Ik zal hem filmen en dan aangifte gaan doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timal
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-07-2024

timal

hey

Heb je het probleem eigenlijk al aan de persoon in kwestie zelf voorgelegd? Lijkt me toch wel een aardige eerste stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:54

WouterG

Dit is geen ondertitel

Directional sound zou een mogelijkheid zijn. Op bijvoorbeeld http://www.soundlazer.com/ wordt er wel wat te koop aangeboden. Ik heb er verder geen ervaring mee. En daarnaast is aangifte doen wel een stuk goedkoper.

Dit setje is goedkoper: https://www.kickstarter.c...etric-speaker/description
In het filmpje ziet het er wel leuk uit.

[ Voor 30% gewijzigd door WouterG op 09-11-2015 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:54
ik moest hier aan denken (LRAD, o.a. gebruikt in Whale Wars),

Afbeeldingslocatie: https://thetruthsyndicate.files.wordpress.com/2010/09/lrad_specs1.jpg

maar dat zal wel niet helemaal de bedoeling zijn. >:)

nu even serieus: in gesprek gaan, en als dit niets oplevert dan aangifte doen!

[ Voor 43% gewijzigd door 107mb op 10-11-2015 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:27

CeesKees

I rest my Kees

Je hebt van die water beeldjes. Dan heb je de hele tijd t geluid van stromend water. Als je die in je raamkozijn zet is dat het eerste wat de microfoon oppakt.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 707484

Topicstarter
Bedankt voor het meedenken iedereen. De ideale oplossing zit er helaas nog net bij, maar misschien bestaat die ook wel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:19
Het eerste antwoord was de ideale oplossing imho :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

Klinkt eerder alsof iemand de storing die er speelt wilt wegwerken...

* Zelfde dag geregistreerd
* Opvallende naam
* reageert laat

Mocht dit niet zo zijn doe dan gewoon aangifte, klaar.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeLighting
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-01 21:35

FreeLighting

Heel de dag up's en down's!

Op de microfoon staat op de onderzijde op de display de frequentie. Als je een random draadloze microfoon hebt die in dezelfde band zit, kun je de frequentie overnemen. Daardoor stoor je constant op die van hem en heeft hij niks aan zijn opname

Liftmonteur: Heel de dag up's en down's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:20

* knip *

Laten we elkaar niet gaan aanmoedigen om zulke acties uit te gaan halen.

[ Voor 89% gewijzigd door S1NN3D op 18-11-2015 08:24 ]

Pagina: 1