Over een paar weken ga ik met mijn vriendin rondreizen in Cuba. Nu is een van de mooie dingen van reizen in Cuba, dat je geen internet hebt op je telefoon (iPhone in mijn geval). Kan ik eindelijk een keer een beetje afkicken van de telefoonverslaving. Het betekent echter ook dat heel veel heel handige apps niet werken. Afkicken is leuk, maar dat lukt ook wel als ik toch nog wat handige reispaps op de telefoon heb, zoals een offline woordenboek, een offline woordenboek en wellicht nog wat andere handige offline apps. Ik ben dus aan het zoeken, maar kan er niet achterkomen welke van die offline apps nu het beste zijn en/of ze daadwerkelijk wel offline werken.
Bijvoorbeeld voor vertalen zie ik dat iTranslate Voice verrekte handig is (ben ook bezig met Duolingo, maar zit pas op 2% fluent en dat gaat geen 100% worden voordat ik ga
), maar het wordt mij niet duidelijk tot op welke hoogte deze app offline werkt. Op de site zelf staat dat er wel wat offline functionaliteit is vanaf iOs 7, het wordt in een review ook genoemd, maar in de comments bij de review staat dat de app stiekem toch niet werkt zonder internetverbinding. Is iTranslate Voice inderdaad een handige app die werkt en ik kan aanschaffen? Of moet ik voor iets anders gaan?
Qua kaarten zie ik offmaps, maar als ik naar site ga dan zie ik dat die beperkt is tot een 30-tal steden. Dat zal al wel behoorlijk OK zijn, maar is er misschien iets dat te prefereren is?
En is Minipedia misschien ook nog de moeite waard? Of misschien nog een andere app die offline werkt en waar ik best wat aan kan hebben? Ik vind het overigens geen probleem om voor apps te betalen.
ps: de offline app genaamd Lonely Planet Cuba (in boekvorm) is overigens al aangeschaft!
Bijvoorbeeld voor vertalen zie ik dat iTranslate Voice verrekte handig is (ben ook bezig met Duolingo, maar zit pas op 2% fluent en dat gaat geen 100% worden voordat ik ga
Qua kaarten zie ik offmaps, maar als ik naar site ga dan zie ik dat die beperkt is tot een 30-tal steden. Dat zal al wel behoorlijk OK zijn, maar is er misschien iets dat te prefereren is?
En is Minipedia misschien ook nog de moeite waard? Of misschien nog een andere app die offline werkt en waar ik best wat aan kan hebben? Ik vind het overigens geen probleem om voor apps te betalen.
ps: de offline app genaamd Lonely Planet Cuba (in boekvorm) is overigens al aangeschaft!