Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaVince
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-04 15:08
Hallo,

Ik ben op dit moment meer dan aan het overwegen om een (vooralsnog) AIO waterkoeling set in mijn PC te hangen, maar ben verscheurd tussen de drie bovengenoemde AIO's.
De Raijintek Triton.
De Fractal Design Kelvin S24.
De Deepcool Captain.

De rede dat ik tussen deze drie aan het kiezen ben is omdat ze allemaal expendable zijn, er goed uit zien en relatief goede/uitstekende reviews hebben gekregen.
Mijn kast is de Fractal Design Define S met window, dus looks is voor mij net zo belangrijk als performance.

Naar mijn mening zijn de Triton en de Captain degene die er het beste uitzien qua koelblock, terwijl ik de buizen van de Kelvin en de Captain er echt verschrikkelijk vind uitzien (wat eenvoudig op te lossen is door er andere (doorzichtige) op te zetten)

Prijs is voor mij niet zo'n grote issue, gezien ik liever spaar voor iets goeds, dan uitgeef aan iets wat ik over een korte tijd moet vervangen. Wat me op het volgende topic brengt...
De Triton maakt gebruik van een aluminium radiator, wat nog wel eens problemen zou kunnen geven in de toekomst als ik een GPU block (of 2) er bij wil gaan hangen. Ik maak me dan ook grote zorgen om het eroderen van de metalen wat de levensduur kan gaan beperken.

Wat is jullie advies op dit alles? Maak ik me druk om niks? Moet ik degene kiezen die ik zelf het mooiste vind (welke de Triton zou winnen:D)?

Bij voorbaat dank,
Para

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Waarom wil je een AIO? Een goede luchtkoeler presteert vergelijkbaar voor minder geld, en vaak minder lawaai.

Doe je het meer voor de looks, en maakt geld weinig uit, tja, pak diegene die je het mooist vindt. De Triton dus, die ook nog een behoorlijk redelijke prijs heeft voor een 240 AIO

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-08 13:49

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Als je het niet erg vindt om te sparen voor een écht goede set, dan raad ik de http://www.ekwb.com/predator/ aan. Expandable en volledig expandable. Dit is echt kwaliteit.

De rest is erg pruts-het-zelf, en EKWB heeft sowieso compatible hardware voor upgrades in de toekomst.

Show me your moves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaVince
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-04 15:08
Robin, een van de redenen voor mij is omdat ik het verschrikkelijk leuk vind om mijn hardware te overcloken en eindeloos aan te tweaken. Als je op mijn profiel kijkt kan je wel zien wat ik op dit moment heb. Eigenlijk komt het erop neer dat mijn huidige luchtkoeler niet toestaat om uit mijn CPU te halen wat er in zit, omdat de temps gewoon te hoog worden (i5 4670K op 4,4GHz met 1,245v) Je hebt ook gelijk dat de prijs van de Triton toch wel zeer aantrekkelijk is...

Koninkje, ik heb inderdaad gekeken naar de ekwb blocks, is zeker een uitstekend merk, maar ik vind het gewoon niet mooi... Ben wel van plan om in de toekomst een waterblok op mijn GPU te zetten van óf hun óf Alphacool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessermoldX
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17:31
Ik zou van die drie kiezen voor die van fractal, de rajintek AIO`s willen nog wel eens kapot gaan, en de deepcool vind ik er niet uitzien (wat mijn mening is, smaken verschillen). maar heb je er wel eens aan gedacht om een corsair of een coolermaster Aio gekeken, dat zijn best goede coolers