Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Typisch office gebruik
- Gamen (WoT, Civ 5, CS:GO, nieuwe spellen...)
- Af en toe wat CAD werk (SolidWorks)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Graag wil ik het budget rond de 700 a 800 euro houden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Qua randapparatuur ben ik volledig voorzien. Uit mijn huidige systeem wil ik echter ook mijn Sapphire HD7870 mee nemen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
*Ik betwijfel of deze het systeem veel stiller zou maken. Tijdens het gamen met mijn huidige pc gaat het volume wel omhoog, maar dat is voornamelijk de voedingsventilator.
Specifieke data opslag (muziek, films e.d.) komen t.z.t. op een NAS. Hiervoor zou ik eventueel al een nieuwe HDD voor kunnen mee bestellen. De "oude" schijven uit mijn huidige systeem kunnen deze periode overbruggen en daarna dienst doen als backup schijven.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb een voorkeur voor ASRock qua moederbord, omdat ik goede ervaringen met ASRock heb en omdat ik heb gelezen dat deze over het algemeen energie zuinig zijn. Voor dit specifieke type heb ik echter geen info / vergelijken gezien.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Stil (vooral bij desktop gebruik)
- Zuinig (vooral bij desktop gebruik / idle)
- Een clean compact systeem dat future proof is
- Een top down koeler om ook het moederbord van een briesje te voorzien
- T.z.t. een videokaart upgrade
- Geen poespas (geen lampjes e.d.)
- Een optische drive gebruik ik amper en deze hoef ik niet intern te hebben (sluipverbruik
)
- Ongeveer 5 jaar met het systeem kunnen werken
-
Ga je overklokken?
Nee. Ik schuw overklokken en under volten niet, maar het heeft geen prio. Het geld voor een K processor en Z moederbord hou ik liever in mijn zak.
Wat verwacht je van ons?
Graag zou ik feedback willen op mijn suggestie. Ik twijfel een beetje over de processor (stapje lager scheelt aardig in de prijs) en de SSD (Samsung is zuinig, maar de Crucial (MX200) levert consequenter goede producten in mijn beleving. Verder zou ik wat over het hoofd kunnen hebben gezien.
- Typisch office gebruik
- Gamen (WoT, Civ 5, CS:GO, nieuwe spellen...)
- Af en toe wat CAD werk (SolidWorks)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Graag wil ik het budget rond de 700 a 800 euro houden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Qua randapparatuur ben ik volledig voorzien. Uit mijn huidige systeem wil ik echter ook mijn Sapphire HD7870 mee nemen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6600 Boxed | € 228,95 | € 228,95 |
| 1 | ASRock H170M Pro4S | € 90,95 | € 90,95 |
| 1 | Cooler Master Silencio 352 | € 58,95 | € 58,95 |
| 1 | Noctua NH-L12 | € 42,95 | € 42,95 |
| 1 | Crucial CT2K8G4DFD8213 | € 89,95 | € 89,95 |
| 1 | Asus SDRW-08D2S-U Zwart | € 25,99 | € 25,99 |
| 1 | Seasonic G-series 360 watt | € 57,95 | € 57,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 164,95 | € 164,95 |
| 1 | Sapphire HD7870 | € 0 | € 0 |
| 1 | Eventueel: Arctic Accelero S3* | € - | € - |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 760,64 | |
*Ik betwijfel of deze het systeem veel stiller zou maken. Tijdens het gamen met mijn huidige pc gaat het volume wel omhoog, maar dat is voornamelijk de voedingsventilator.
Specifieke data opslag (muziek, films e.d.) komen t.z.t. op een NAS. Hiervoor zou ik eventueel al een nieuwe HDD voor kunnen mee bestellen. De "oude" schijven uit mijn huidige systeem kunnen deze periode overbruggen en daarna dienst doen als backup schijven.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb een voorkeur voor ASRock qua moederbord, omdat ik goede ervaringen met ASRock heb en omdat ik heb gelezen dat deze over het algemeen energie zuinig zijn. Voor dit specifieke type heb ik echter geen info / vergelijken gezien.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Stil (vooral bij desktop gebruik)
- Zuinig (vooral bij desktop gebruik / idle)
- Een clean compact systeem dat future proof is
- Een top down koeler om ook het moederbord van een briesje te voorzien
- T.z.t. een videokaart upgrade
- Geen poespas (geen lampjes e.d.)
- Een optische drive gebruik ik amper en deze hoef ik niet intern te hebben (sluipverbruik
- Ongeveer 5 jaar met het systeem kunnen werken
-
Ga je overklokken?
Nee. Ik schuw overklokken en under volten niet, maar het heeft geen prio. Het geld voor een K processor en Z moederbord hou ik liever in mijn zak.
Wat verwacht je van ons?
Graag zou ik feedback willen op mijn suggestie. Ik twijfel een beetje over de processor (stapje lager scheelt aardig in de prijs) en de SSD (Samsung is zuinig, maar de Crucial (MX200) levert consequenter goede producten in mijn beleving. Verder zou ik wat over het hoofd kunnen hebben gezien.