Future proof desktop / game bak 700 a 800 euro

Pagina: 1
Acties:

• Bumpy_NL
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-12 23:12
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Typisch office gebruik
- Gamen (WoT, Civ 5, CS:GO, nieuwe spellen...)
- Af en toe wat CAD werk (SolidWorks)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Graag wil ik het budget rond de 700 a 800 euro houden.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Qua randapparatuur ben ik volledig voorzien. Uit mijn huidige systeem wil ik echter ook mijn Sapphire HD7870 mee nemen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600 Boxed€ 228,95€ 228,95
1ASRock H170M Pro4S€ 90,95€ 90,95
1Cooler Master Silencio 352€ 58,95€ 58,95
1Noctua NH-L12€ 42,95€ 42,95
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 89,95€ 89,95
1Asus SDRW-08D2S-U Zwart€ 25,99€ 25,99
1Seasonic G-series 360 watt€ 57,95€ 57,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 164,95€ 164,95
1Sapphire HD7870€ 0€ 0
1Eventueel: Arctic Accelero S3*€ -€ -
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 760,64

*Ik betwijfel of deze het systeem veel stiller zou maken. Tijdens het gamen met mijn huidige pc gaat het volume wel omhoog, maar dat is voornamelijk de voedingsventilator.

Specifieke data opslag (muziek, films e.d.) komen t.z.t. op een NAS. Hiervoor zou ik eventueel al een nieuwe HDD voor kunnen mee bestellen. De "oude" schijven uit mijn huidige systeem kunnen deze periode overbruggen en daarna dienst doen als backup schijven.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb een voorkeur voor ASRock qua moederbord, omdat ik goede ervaringen met ASRock heb en omdat ik heb gelezen dat deze over het algemeen energie zuinig zijn. Voor dit specifieke type heb ik echter geen info / vergelijken gezien.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Stil (vooral bij desktop gebruik)
- Zuinig (vooral bij desktop gebruik / idle)
- Een clean compact systeem dat future proof is
- Een top down koeler om ook het moederbord van een briesje te voorzien
- T.z.t. een videokaart upgrade
- Geen poespas (geen lampjes e.d.)
- Een optische drive gebruik ik amper en deze hoef ik niet intern te hebben (sluipverbruik ;) )
- Ongeveer 5 jaar met het systeem kunnen werken
-

Ga je overklokken?
Nee. Ik schuw overklokken en under volten niet, maar het heeft geen prio. Het geld voor een K processor en Z moederbord hou ik liever in mijn zak.

Wat verwacht je van ons?
Graag zou ik feedback willen op mijn suggestie. Ik twijfel een beetje over de processor (stapje lager scheelt aardig in de prijs) en de SSD (Samsung is zuinig, maar de Crucial (MX200) levert consequenter goede producten in mijn beleving. Verder zou ik wat over het hoofd kunnen hebben gezien.

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01-12 19:49

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Betere CPu koeler:
pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2
360 watt is effe te weinig met je videokaart, daarom beveel ik pricewatch: Cooler Master V550 Semi-Modular aan.

CAD heb ik weinig verstand van, weet niet dat het veel RAM vreet.

Gamen op je huidige kaar kan wel, maar ik zal wel een spaarpotje maken oom te sparen voor een nieuwe

Review QNAP TS-230 NAS

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08:13

Tribits

Onkruid vergaat niet

Voeding zal op zich wel werken met die videokaart en CPU, maar het nadeel is dat er maar een enkel 6 pins PCI-e connector aan zit. Je zou dus al met verloopjes moeten gaan werken om dit aan te sluiten, vind ik zelf nooit zo'n aanrader. Met een pricewatch: Cooler Master V450 Semi-Modular heb je in ieder geval genoeg vermogen en aansluitingen. Als je van plan bent in de toekomst naar een R9 390 of zo te upgraden is een 550 watt voeding waarschijnlijk geen overbodige luxe.

Eventueel kan je nog een paar euro besparen door voor een B150 moederbordje te kiezen, maar ik moet zeggen dat de prijsverschillen op het moment eigenlijk niet noemenswaardig zijn. Wat betreft nieuwe spellen zou ik trouwens niet al te hoge verwachtingen hebben van die HD7870, ik denk dat alles wel draait maar je zal de settings zo nu en dan wel een paar tandjes terug moeten zetten.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats