Toon posts:

Videokaart upgraden Ja/Nee?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb nu de MSI GTX 770 maar ik zit te twijfelen om nu al te upgraden naar de GTX 970. Ik wil nog zeker jaren meegaan met deze pc vandaar.

Wat zeggen jullie? Is het nu de tijd om te upgraden?

Ik heb trouwens ook de AMD FX 6300 overclockt naar 3,8gHz. Is het in combinatie met de 970 nog te doen?

Bedankt!

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2015 20:28 ]

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-02 00:34

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Je hebt nu al een redelijk goede kaart die de meeste spellen prima op 1080p kan draaien. Ik zou persoonlijk wachten op de nieuwe generatie kaarten van Nvidia en AMD die ergens 2016 uit zullen komen. Normaal is wachten in hardwareland niet zo nuttig, maar in dit geval is de stap van 28nm naar 14/16nm behoorlijk groot en zullen de nieuwe kaarten een stuk sneller en zuiniger zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Sp3ci3s8472 schreef op zondag 08 november 2015 @ 20:44:
Je hebt nu al een redelijk goede kaart die de meeste spellen prima op 1080p kan draaien. Ik zou persoonlijk wachten op de nieuwe generatie kaarten van Nvidia en AMD die ergens 2016 uit zullen komen. Normaal is wachten in hardwareland niet zo nuttig, maar in dit geval is de stap van 28nm naar 14/16nm behoorlijk groot en zullen de nieuwe kaarten een stuk sneller en zuiniger zijn.
Bedankt voor je reactie, is de processor nog goed genoeg of moet die ook op de schop?

Verwijderd

De CPU is niet geweldig, gaat nu nog niet maar in de toekomst zeker een bottleneck worden! Gewoon afwachten hoe hij het uit houdt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 08 november 2015 @ 20:54:
De CPU is niet geweldig, gaat nu nog niet maar in de toekomst zeker een bottleneck worden! Gewoon afwachten hoe hij het uit houdt.
Dus een upgrade naar de FX 8350 zou goed doen?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:29

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!) blijft lastig... Schopje naar CAA.

Of een 8350 slim is, hangt helemaal van je moederbord af.

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op zondag 08 november 2015 @ 21:06:
[mbr]Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!) blijft lastig... Schopje naar CAA.[/]

Of een 8350 slim is, hangt helemaal van je moederbord af.
Ik heb de MSI 970A-G46 moederbord met een AM3+ socket

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Daar een FX-8350 op doen is niet zo slim, die overclock overigens ook niet echt. MSI heeft vrij brakke planken voor AMD.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
RobinHood schreef op zondag 08 november 2015 @ 21:17:
Daar een FX-8350 op doen is niet zo slim, die overclock overigens ook niet echt. MSI heeft vrij brakke planken voor AMD.
Hoezo is t niet slim dan? En wat moet ik dan aan mn processor doen ?

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01-2025
dit moederbord heeft te weinig vrm en koeling aarvoor. het is een 4-2 ontwerp.
Standaard kan hij goed overweg met een fx-4 serie.
De 6 serie vraagt eigenlijk al teveel stroom en worden de vrm's te heet en gaat de cpu throttelen bij intensief gebruik. (kans op) helemaal als je hem overklokt.
de 8 serie is vragen om problemen bij meer dan idle gebruik.

tja advies, als je toe bent aan een nieuwe cpu koop dan een i5 en nieuw moederbord en verkoop dit setje

Verwijderd

Topicstarter
Elmo_b schreef op maandag 09 november 2015 @ 17:37:
dit moederbord heeft te weinig vrm en koeling aarvoor. het is een 4-2 ontwerp.
Standaard kan hij goed overweg met een fx-4 serie.
De 6 serie vraagt eigenlijk al teveel stroom en worden de vrm's te heet en gaat de cpu throttelen bij intensief gebruik. (kans op) helemaal als je hem overklokt.
de 8 serie is vragen om problemen bij meer dan idle gebruik.

tja advies, als je toe bent aan een nieuwe cpu koop dan een i5 en nieuw moederbord en verkoop dit setje
Hmm oke, maar ik heb ook een custom cooler erop die zn werk goed doet.. Gelid transquillo Rev.2

• Elmo_b
het gaat niet om de warmte van de cpu, maar van de vrm's van het moederbord
hij heeft te weinig fases om de cpu van genoeg stroom te voorzien zonder zichzelf te koken ;)
Voor een 6 of 8 serie wil je eigenlijk een moederbord met minimaal 8-2

en als je dan toch en ander moederbord zou willen koop dan gelijk een i5 met bijbehorend moederbord.

Persoonlijk zou ik nog even wachten. De 6300 is niet echt een slechte cpu, ook niet de beste maar hij kan nog redelijk meekomen.
Zou lekker wachten tot hij echt de bottleneck wordt

[ Voor 91% gewijzigd door Elmo_b op 09-11-2015 17:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Elmo_b schreef op maandag 09 november 2015 @ 17:43:
het gaat niet om de warmte van de cpu, maar van de vrm's van het moederbord
hij heeft te weinig fases om de cpu van genoeg stroom te voorzien zonder zichzelf te koken ;)
Voor een 6 of 8 serie wil je eigenlijk een moederbord met minimaal 8-2
Hmm oke, denk jij dat als ik een 970 neem, dat het een bottleneck wordt?

• Elmo_b
misschien, maar denk dat het op 1080p nog wel meevalt, het ligt natuurlijk ook aan wat voor soort spel. bij cpu intensive spellen zal dat wel gebeuren ja.
maar waarom niet gewoon wachten, op zich heb je een mooi gebalanceerd systeem.
En als je echt iets wilt upgraden nou koop dan inderdaad die 970 of kijk eens naar een 390 (beter bij hoger dan 1440)
Mocht je cpu dan toch een bottleneck worden dan kan je altijd nog upgraden en de gpu meenemen.

Verwijderd

Topicstarter
Elmo_b schreef op maandag 09 november 2015 @ 17:51:
misschien, maar denk dat het op 1080p nog wel meevalt, het ligt natuurlijk ook aan wat voor soort spel. bij cpu intensive spellen zal dat wel gebeuren ja.
maar waarom niet gewoon wachten, op zich heb je een mooi gebalanceerd systeem.
En als je echt iets wilt upgraden nou koop dan inderdaad die 970 of kijk eens naar een 390 (beter bij hoger dan 1440)
Mocht je cpu dan toch een bottleneck worden dan kan je altijd nog upgraden en de gpu meenemen.
Ik denk dat ik dan inderdaad afwacht en dan misschien zelfs een kaart neem van de volgende generatie, dan kijk ik er even tegenaan of t een bottleneck wordt.

En trouwens, als je tijdens het gamen je GPU op 99% load is, is het toch alleenmaar goed? Had ergens gelezen dat dat het teken is dat het geen bottleneck is.

• Elmo_b
klopt dan is eigenlijk je gpu de bottleneck omdat de cpu dus meer kan :9 :9
maar zo blijf je bezig, er zal altijd wel 1 sneller zijn dan de ander. ;) ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Elmo_b op 09-11-2015 18:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Elmo_b schreef op maandag 09 november 2015 @ 18:01:
Mooi, dat heb ik nu dus.

Ik wacht dan gewoon af tot de volgende generatie en schaf nu alvast een SSD aan.

Bedankt voor je hulp en de anderen :)

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:17
Elmo_b schreef op maandag 09 november 2015 @ 18:01:
En je wil niet dat je cpu een bottleneck is. Tenzij je stotterende gameplay leuk vind😃
Pagina: 1