2 sets Powerlines scheiden van elkaar?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whazzzup
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-08 21:57
Is het mogelijk om 2 sets powerlines te scheiden van elkaar?

Ik had al een powerline lopen die tussen de router en een accesspoint die op zolder stond.
en sinds kort heb ik televisie van Tele2, daar heb ik ook setje powerlines gezet tussen de digitale ontvanger en modem.

maar nu neemt het setje van zolder de korte route direct naar m'n modem toe en dat was nou net niet helemaal de bedoeling

Afbeeldingslocatie: https://d1b6tx2agdphz5.cloudfront.net/tele2-nl/attachment/c43ba1f7-10d7-440c-93d6-e3298292c670.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cuno
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Haal eens de powerplug van je router eruit, zodat je 3 powerplugs over houdt. Volgens mij hoef je namelijk niet per se met setjes te werken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Afhankelijk van het type powersetje kan je een key instellen waarmee twee powerplugs met elkaar versleuteld communiceren dat zou dit moeten voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whazzzup
synoniem schreef op zondag 08 november 2015 @ 20:03:
Afhankelijk van het type powersetje kan je een key instellen waarmee twee powerplugs met elkaar versleuteld communiceren dat zou dit moeten voorkomen.
Ik probeer via een Power Packet Utility dit voor elkaar te krijgen, alleen de powerplugs worden niet gezien door het programma, heb meerdere programma's geprobeerd op meerdere computers. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Welk merk en type powersetje heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTre
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:59
Volgens mij zou het al kunnen werken als je eerst alleen 2 aansluit (desnoods even op hetzelfde stekkerblok) en ze dan via een knopje (bijvooorbeeld bij Sitecom powerplugs) en ze een reset geeft zodat ze elkaar gaan zoeken.
Als dit voor elkaar is deze 2 afkoppelen en met het andere setje precies hetzelfde.
Om te testen zou je daarna van elk setje 1 kunnen aansluiten en als het goed is zou er dan geen powerline-link moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdstaak
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17-07 22:09
Bij sommige powerline adapters is het mogelijk om adapters te scheiden, en dus 2x2 aan te sluiten. Bij andere kan dat weer niet. De vraag is dus vooral: Wat heb je liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whazzzup
vdstaak schreef op maandag 09 november 2015 @ 11:40:
Bij sommige powerline adapters is het mogelijk om adapters te scheiden, en dus 2x2 aan te sluiten. Bij andere kan dat weer niet. De vraag is dus vooral: Wat heb je liggen?
Ik heb een setje miniplugs liggen van Sitecom (LN-551) en een setje van de Aldi die ik ooit is gekocht heb, er staat verder geen merk op alleen model PLC500SPT

Het is inderdaad inmiddels gelukt om de powerplugs te scheiden van elkaar, koste wat moeite omdat de Sitecoms niet mee werkte toen de digitale ontvanger aan stond, ook voor de aldi plugs heb ik toch wat keertjes de trap op en af moeten gaan. Heb nu op alle powerplugs 3x groen licht, dus ben tevreden nu.

[ Voor 25% gewijzigd door whazzzup op 10-11-2015 11:10 ]

Pagina: 1