Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QS08
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-09 14:51
Beste mede-Tweakers,

Wat voor tv zouden jullie mij aanraden?

Wensen:
  • Betaalbaar (max 650€)
  • Goed beeld
  • Speelbaar met een console (dus lage inputlag)
  • Minimaal 40" (liefst minimaal 42")
  • Smart tv-OS maakt niet zoveel uit, heb een Chromecast (2015 editie)
  • Liefst mat scherm, maar niet per sé
Ik weet dat het niet SMART geformuleerd is, maar op dit moment hoef ik geen echte high-end tv. Wel is het voor mij belangrijk dat het goed speelbaar is met een console en dat ik met mijn FoxSports Go abonnement goed kan streamen naar de Chromecast op de tv.

Afgelopen week ging ik voor de LG 42LF580V Zwart (€399,-) naar de Foto Klein omdat het mij een prima toestel leek. Bij Foto Klein werd mij door de verkoper gemeld dat de tv niet goed is met consoles, omdat het een 50 Hertz tv is. Hierdoor zal je bij voetbal kijken haperingen zien en bij gamen ook. Plus dat je schaduwen bij snelle bewegingen zou zien, bijvoorbeeld bij een wedstrijd (FIFA én een live wedstrijd)

Toen ben ik verder gaan kijken en kwam ik uit bij de Samsung UE43J5500AW Zilver, Zwart (€467,-) door de Tweakers review van deze televisie. Toen ben ik weer naar Foto Klein gegaan en ook deze verkoper raadde mij de tv af omdat het 50 Hertz was. En dit zou problemen opleveren met het voetbal kijken (via Chromecast) en gamen (via console). Nadat ik zei dat het toestel op Tweakers wel goed aangeprezen stond om zijn game-modus, vertelde hij dat er wel meer verkeerde recensies op Tweakers staan (brand maar los...)

Nu ben ik zelf aan het kijken voor een 100 Hertz toestel en ben ik uitgekomen op de Sony Bravia KDL-43W755C Zwart (€639,-). Een tv met prachtig design en 100 Hertz. Maar wel €639,-.
Ik vraag het mij toch af of een 100 Hertz nodig is en er geen goedkopere alternatieven zijn.

[ Voor 2% gewijzigd door QS08 op 08-11-2015 18:51 . Reden: Aanvulling ]

M3 SR+ Pearl White / black / Aero | LM: Alphabet | Besteld: 04/10 | VIN: 08/11 | G-XXX-RB | SMS: 06-12 | Leverdatum: 14-12

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
QS08 schreef op zondag 08 november 2015 @ 18:43:
Bij Foto Klein werd mij door de verkoper gemeld dat de tv niet goed is met consoles, omdat het een 50 Hertz tv is. Hierdoor zal je bij voetbal kijken haperingen zien en bij gamen ook. Plus dat je schaduwen bij snelle bewegingen zou zien, bijvoorbeeld bij een wedstrijd (FIFA én een live wedstrijd)
Dan is het al direct duidelijk dat de verkoper bij Foto Klein er geen verstand van heeft en je daar maar beter niet naar kunt luisteren.

Voor gamen is het namelijk niet nodig om een 100Hz of 200Hz LCD-televisie te kopen. Sterker nog, het beeldinterpolatie-algoritme dat gebruikt wordt in 100Hz en 200Hz LCD-televisies, dient uitgeschakeld te worden om een hoge input lag te voorkomen. Hierdoor zal het toestel effectief gaan werken op 50Hz.

Wel is het zo dat een 50Hz LCD-televisie meer last heeft van bewegingsonscherpte, hetgeen waar de verkoper vermoedelijk op doelt met "schaduwen".
Nu ben ik zelf aan het kijken voor een 100 Hertz toestel en ben ik uitgekomen op de Sony Bravia KDL-43W755C Zwart (€639,-). Een tv met prachtig design en 100 Hertz. Maar wel €639,-.
Ik vraag het mij toch af of een 100 Hertz nodig is en er geen goedkopere alternatieven zijn.
Toevallig zit er momenteel een andere Tweakeraar met een soortgelijk dilemma. Die heeft een Sony W705C en heeft last van bewegingsonscherpte. Stukje uitleg waarom een 100Hz LCD-televisie wel de moeite waard is Dimens in "\[3D/LED/UHD TV] Sony 2015 line-up"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al twee jaar op zoek naar een nieuwe tv en het is mij nog niet gelukt om een toestel te vinden die niet hapert, geen schaduwen geeft (vertical banding) en over een enigszins egaal beeld beschikt.

Nu heb ik inmiddels ook begrepen dat LED techniek vrij beperkt is en als je een beetje kritisch bent (perfectionistich), het vrij lastig wordt (onmogelijk) om een toestel te vinden die wel voldoet.

Ik heb inmiddels besloten om geen 'high end' LED toestel te kopen, maar inderdaad iets in bovenstaande prijsklasse totdat er een goed alternatief komt voor de LED toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Aankoopadvies dus een verhuizing naar Consumentenelektronica Aankoopadvies. Daar zijn talloze soortgelijke topics te vinden dus daar kun je makkelijk enkele potentiële modellen vinden.

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Panasonic scoren meestal vrij matig qua input lag en itt wat in de beschrijving staat is dit toch echt geen 100Hz tv. Zelfs de 5 sterren review waarmee ze adverteren schrijft:
Motion is capably handled too. The Panasonic is a smooth performer and has little time for the exaggerated, glossy brand of motion-processing.
Andere reviews van de 40" zijn minder te spreken over de motion handling en de motion resolution test komt niet boven de standaard 300 lijnen uit.
Aan de andere kant valt het nog enigszins mee met de input lag (bij iig de 40"): 40ms
Verder slechts 2 HDMI en 1 USB poort (en de 50CS620 is niet zoveel duurder in vergelijking tot een iBood actie; vorig jaar met de AS640 hadden ze echt goede acties :*) )

edit: AV Forums had de 55" getest en een input lag van 54ms gemeten: https://www.avforums.com/...0b-hd-tv-led-review.11803 (is op zich ook nog steeds niet dramatisch)

[ Voor 31% gewijzigd door apis29 op 12-11-2015 13:59 ]

Pagina: 1